Další inspirace Snapchatem. Instagram a Messenger nabídnou funkci pro zasílání zpráv, které po přečtení ihned zmizí
Facebook má ve zvyku si občas něco okopírovat od konkurence, zejména v případě jeho sociálních sítí. Není tomu tak dávno, co pro Instagram představil funkci pod názvem Reels, která se formátem v podobě krátkých videí inspiruje čínským TikTokem, a už několik let vylepšuje takzvané Stories, které do puntíku zkopíroval od Snapchatu. A právě od něj si teď Facebook bere další nápad, s nímž chce své komunikační platformy zatraktivnit pro více uživatelů.
Do chatovacích rozhraní Messengeru a Instagramu, jež začíná vzájemně propojovat, přidává funkci „mizejících zpráv“. Lidem tak představuje možnost, jak posílat zprávy, fotky, samolepky nebo třeba gify, které jsou určené na jedno přečtení, respektive prohlédnutí. Pokud tedy chcete poslat něco, co má druhá strana vidět jen pár vteřin, bude vám stačit tento mód aktivovat, poslat zprávu, počkat na „přečtení“ a následně opustit konverzaci. Poté zmizí.
Samotné mazání zprávy není žádnou přelomovou novinkou. V Instagramu nebo Messengeru bylo dosud možné zaslané zprávy mazat i s odstupem času, nicméně vždy se objevila hláška, že byla daná zpráva smazána. Typicky místo původní bubliny s textem nebo fotkou. Nová funkce od Facebooku na to jde jinak a nikdy neuchová žádnou historii „vymazaných zpráv“. Jestli ale tento mód aktivujete, druhá strana to pozná a bude vědět, že jde o jednorázovou akci.
V tomto případě se naskýtá otázka bezpečnosti, protože se funkce bude dát snadno zneužívat. Facebook proto povoluje takzvaný Vanish Mode jen tehdy, kdy jste s dotyčnou osobou v kontaktu, respektive se navzájem sledujete nebo máte v přátelích. Navíc vás upozorní na to, pokud si vaši mizející zprávu druhá strana vyscreenovala, což je častý nešvar u chatování na Instagramu, kde se lidé mnohdy posílají intimní obsah s předpokladem, že ihned zmizí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPro Facebook tak jde o další z mnoha drobnějších funkcí, prostřednictvím kterých chce vylepšovat soukromou komunikaci mezi lidmi, což je jeho relativně novou vizí. Mark Zuckerberg ostatně před rokem ohlásil, že ambicí Facebooku je transformace z veřejných příspěvků na zdech uživatelů na co nejzabezpečenější privátní chatování a podporu skupin, které mají na platformě obrovskou sílu. I proto výrazně redesignoval své mobilní a desktopové rozhraní.
Mizející zprávy pro Messenger a Instagram, které se aktivují (a deaktivují) jednoduchým swipem v konverzaci, jsou zatím dostupné pouze na americkém trhu a ve vybraných zemích světa. K českým uživatelům dorazí v horizontu dní až týdnů jako součást globálního rolloutu.