Další obrovský exit z Česka. Automatizační platformu Integromat kupují za miliardy korun Němci
Automatizace v podstatě jakýchkoliv činností je velkým trendem posledních let, což se teď podepsalo na dalším velkém exitu tuzemského startupu. Sedmiletou automatizační platformu Integromat kupuje německý Celonis a výše transakce podle informací CzechCrunche překročila 100 milionů dolarů, tedy 2,3 miliardy korun.
Jedná se tak o další obří exit české firmy, když před měsícem oznámil prodej v podobných řádech jiný tuzemský startup Socialbakers. Zajímavostí na Integromatu je, že od svého založení v roce 2013 fungoval bez externích investic a dluhů, zároveň díky rychlému růstu dokázal být dlouhodobě ziskový.
„Tohle je velmi rychle rostoucí trh a my jsme zvyklí na každoroční dvojnásobný růst tržeb. Zároveň ale vnímáme obrovský potenciál naší technologie, která může společně s Celonisem definovat zcela nový rozměr pro systémy, procesy i lidskou práci,“ říká k akvizici Ondřej Gazda, CEO a spoluzakladatel Integromatu.
Česká platforma umí – zjednodušeně řečeno – propojit 500 různých nezávislých aplikací a služeb, které by jinak nebyly schopné navzájem komunikovat. Díky tomu svým více než 375 tisícům uživatelů u 10 tisíc zákazníků umožňuje automatizovat úkoly, které by jinak museli složitě zadávat přes různá rozhraní, nebo je museli dělat ručně.
„Chápeme, jak uživatelsky přívětivá a jednoduchá musí automatizace být, aby byla široce přijata v rámci firmy. Náš ohromný růst je jen důkazem, že existuje enormní poptávka po novém a zcela odlišném prostředí pro automatizaci,“ doplňuje Gazda, jenž v Integromatu držel podíl s dalšími pěti společníky.
Jako konkrétní příklad fungování z praxe Integromat zmiňuje globální e-shop, jenž si pomocí něj automatizuje proces, kdy zákazník v jedné zemi vytvoří objednávku, ta následně putuje přepravci, vytvoří se číslo zásilky a to je doplněno do dané objednávky. Na konci zákazník dostane formou SMS nebo e-mailem informaci o kompletní objednávce a může v pohodlí sledovat, jak k němu jeho zboží míří.