Další obrovský přepravní startup se s novou investicí chystá na samořiditelná vozidla
Automobilový průmysl se mění – zdokonaluje se technologie, která do nich prostupuje ze všech stran, především pak ze západních společností, které se snaží udělat řízení nejen co nejvíce pohodlné, ale zároveň i co nejdříve zcela automatizované, bez nutnosti vlastních rukou na volantu.
Na tom už naplno pracují tech giganti jako Google, pravděpodobně i Apple, přepravní startupy jako Uber nebo nyní po novém spojení i Lyft, ke kterému se s prosincovou investicí ve výši 1 miliardy dolarů připojil americký automobilový obr General Motors, pod kterým jsou značky jako Opel nebo Chevrolet. Tím se valuace Lyftu posunula na 5,5 miliardy dolarů, tedy 136,9 miliard korun.
General Motors do sanfranciského Lyftu napumpoval celých 500 milionů dolarů, v přepočtu přes 12,4 miliardy korun, a chce startupu pomoci s rozvojem technologií, které by mohly vést k vlastní flotile autonomních vozidel. Lyft se tím snaží reagovat na strmý růst své největší americké konkurence – Uberu, který se s touto technologií chystá vyrazit do světa pravděpodobně už v tomto roce.
Právě GM se o podobnou věc snaží sám u své vlajkové lodi Chevy Volts, což je jen další konkurence, která se bude míhat na ulicích mezi všemi Teslami a dalšími elektromobily. Technologii pro autonomní řízení by měl mít dokončen už v první polovině tohoto roku, zmiňuje BuzzFeed. Vedení podle svých slov totiž věří, že je mnohem zajímavější nabídnout takovou technologii pro převoz dalších pasažérů, než pro individuální prodej. To vše by mělo trvat snad méně než 10 let.
Do té doby ale chce tato dvojice firem rozprostřít po Spojených státech síť, ve které si bude možné krátkodobě klasické vozy pronajímat. Tam nebude mezi konkurencí asi žádný přepravní startup, ale spíše projekty jako ZipCar, které nabízejí za jednotnou cenu vypůjčení vozu na různě rozmístěných stanicích po USA a Evropě, bez nutnosti cokoliv podepisovat nebo od někoho přebírat klíčky.
Foto: Lyft