Dáme jídlo pořizuje další elektromobily a zrychluje čas doručení. Na řadě míst i pod 30 minut
Dáme jídlo, dlouholetá tuzemská jednička na poli zprostředkování a dovozu jídel z restaurací, od léta bojuje s významnou zahraniční konkurencí. Na český trh postupně vstoupili finský Wolt a americký Uber Eats, a tak se všichni musí v boji o zákazníka pořádně otáčet. Dáme jídlo, které dnes patří pod německého obra Delivery Hero, hlásí, že se mu daří zrychlovat čas doručení jednotlivých objednávek. Navíc si na to nyní pořídilo i nové elektrické vozy.
Elektromobily nejsou ve flotile Dáme jídlo úplnou novinkou, ale jelikož se první testovací jednotky osvědčily, tak nyní firma, kterou od listopadu nově vede Filip Fingl, pořizuje další. Celkem má Dáme jídlo ve svém vozovém parku už 35 elektromobilů, které doplní auta se spalovacími motory a CNG. V elektromobilitě a dalších ekologických pohonech Dáme jídlo vidí budoucnost, a tak lze očekávat i další kroky tímto směrem.
„Elektromobily jsou pro nás v současnosti jednoznačnou prioritou a v testovacím provozu se nám osvědčily. Proto jsme se rozhodli pro pořízení dalších elektrovozů. Jedná se o progresivní, ekonomicky výhodný a ekologický pohon, který je v souladu s DNA naší značky,“ říká Filip Fingl, CEO Dáme Jídlo, jehož firma prý díky tomu na nákladech na provoz ušetří desítky tisíc korun ročně.
Kurýři Dáme jídlo nicméně pro rozvoz hotový jídel z více než dvou tisíc restaurací po celé České republice nepoužívají pouze automobily, ale také skútry, kola a někteří dokonce roznášejí pěšky. V posledních měsících se nicméně všem kurýrům dařilo zlepšovat jeden z nejdůležitějších aspektů celé služby, který zákazníky zajímá – rychlost doručení.
„Průměrná doba dodávky je v širším centru Prahy aktuálně 45 minut, kde doručujeme jídlo z více než 500 restaurací. V ostatních městech doručujeme v průměru do 35 minut. Již nyní jsme schopni doručit na řadě míst do 30 minut, a to jak v Praze, tak v regionech. V celé republice pak dovážíme z více než 2 000 restaurací,“ prozrazuje Filip Fingl. Právě rychlost doručení bylo ostatně to, co při svém vstupu nejvíce vyzdvihovaly konkurenční služby Wolt a Uber Eats.
Nový šéf Dáme jídlo také potvrdil nedávná slova svého předchůdce Jana Matějů ohledně aktuálního růstu celé firmy. „V celkovém počtu objednávek roste Dáme Jídlo meziročně o 40 %. Toto číslo není taženo jen Prahou, ale významně se na něm podílejí také další města z regionů po celé České republice,“ dodává Fingl. V černých číslech nicméně Dáme jídlo stále není.
Aktualizace 12. 12. 2018 18:00. V článku jsme uvedli na pravou míru, že se v případě pořízení nových elektromobilů pro Dáme jídlo nejedná o jejich nákup, jak původně firma tvrdila, ale o jejich dlouhodobý pronájem.