Daniel Craig jako agent 007 popáté a naposledy. Podívejte se na první trailer k bondovce Není čas zemřít

NO TIME TO DIE

Foto: Forum Film

Není čas zemřít je posledním filmem, kde se Daniel Craig objeví jako James Bond

0Zobrazit komentáře

Začalo to poměrně kontroverzní výměnou Jamese Bonda v roce 2006, kdy ho poprvé ztvárnil tedy ještě relativně neznámý Daniel Craig. Za sebou už sice měl několik větších áčkových filmů, ale do mysli veřejnosti se naplno vryl až s nástupem ikonické role britského agenta 007. Od doby Casino Royale se Daniel Craig v rámci série představil ještě v Quantum of Solace, Skyfall a Spectre. Oči fanoušků ale směřují na poslední novinku s názvem No Time to Die (Není čas zemřít), která má v rámci série největší produkční budget.

V pořadí pětadvacátý film s Jamesem Bondem, ve kterém si mimo jiné zahraje padoucha i oceňovaný Rami Malek nebo Ralph Fiennes, se nyní představuje v prvním oficiálním traileru, a to tradičně ve velkém stylu. Už začátek, který doprovází ikonická hudba, srší akcí a postupně nabírá na tempu. Vedle Daniela Craiga a dalších postav se představí také herečka Lashana Lynch, která byla ještě nedávno mylně označována jako nástupce Jamese Bonda.

Ve skutečnosti z ní bude jen další agent 007, ale nikoliv náhrada za tradičně mužskou roli, ve které se dříve objevili například Sean Connery nebo Pierce Brosnan. Od 25. „bondovky“ se čeká hodně – po ní by totiž mělo, ať už dříve či později, přijít oznámení nástupce Daniela Craiga, stejně jako se očekává finanční úspěch novinky. Zatím nejvýdělečnější byl Skyfall, který globálně v kinech utržil 1,1 miliardy dolarů. Spectre se přehoupl přes 900 milionů a dva předchozí filmy oscilovaly kolem 600 milionů.

Na to si ale budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Novinka se dostane do kin v průběhu dubna příštího roku.

Zatím se můžete podívat na nabitý trailer:

Billie Eilish královnou hudebního streamingu. Na Apple Music je umělkyní roku, na Spotify druhá nejpřehrávanější

Filip HouskaFilip Houska

billie-eilish

Foto: Apple

Billie Eilish

0Zobrazit komentáře

Zatímco před deseti lety se úspěch hudebních interpretů posuzoval podle objemu prodaných fyzických nosičů a koncertů, dnes je hlavním měřítkem počet streamů na online platformách. Ty nadefinovaly nový rozměr hudební konzumace a umělci, kteří dnes nemají své desky v digitální podobě, jako by pro moderní generaci posluchačů vůbec neexistovali.

Tento trend formují především Spotify a Apple Music, dvě přední, neustále rostoucí streamovací služby, které patří ke klíčovým destinacím, kam umělci se svými hudebními novinkami míří. Obě platformy pak na základě jednotlivých streamů skladeb každoročně sestavují bilanční žebříčky těch nejúspěšnějších a letošní, pomalu končící rok není výjimkou.

Královna Billie Eilish

Pokud je možné určit nejvlivnějšího umělce roku 2019 na obou platformách, na trůn by nepochybně usedla teprve sedmnáctiletá popová zpěvačka Billie Eilish. Ta díky svému netradičnímu hudebnímu projevu a mediálním kontroverzím ohromila celý svět a na svůj účet si připsala několik kariérních rekordů.

billie-eilish

Foto: Apple

Eilish dělala kampaň i pro značku Calvin Klein

Její debutová studiová deska When We All Fall Asleep, Where Do We Go?, která se prakticky hned po březnovém vydání umístila na první příčce v prestižním žebříčku Billboard 200 a stále trenduje v TOP 10, si na Spotify vysloužila více než šest miliard globálních streamů a stala se jeho nejúspěšnějším albem roku 2019.

Na švédské streamovací službě si díky tomu připsala titul druhého nejstreamovanějšího interpreta tohoto roku, přičemž její temný megahit Bad Guy dostal pomyslnou stříbrnou medaili, co se týče nejpřehrávanějších písniček za stejné období. To, že bude mít i prémiové místo v hudebním balíčku Wrapped, není ani nutné připomínat.

ondrejbartos

Přečtěte si takéDokážu si představit snazší způsoby, jak vydělat hodně peněz, říká v CzechCrunch Podcastu investor Ondřej BartošDokážu si představit snazší způsoby, jak vydělat hodně peněz, říká v CzechCrunch Podcastu investor Ondřej Bartoš

Začínající hudební kariéra mladé nominantky na cenu Grammy zaujala i uživatele Apple Music, a to tak výrazně, že se na jablečné platformě stala umělkyní roku. Apple sice tolik údajů k jejímu úspěchu nezveřejnil, alespoň však naznačil, že její nejnovější album čítalo více než miliardu streamů, díky čemuž získala unikátní skleněnou placku Apple Music Awards. Tu začal kalifornský gigant rozdávat letos vůbec poprvé.

apple-music-awards

Foto: Apple

Nová ocenění Apple Music Awards vyrobené ze skla a hliníku

Rapová senzace Post Malone

„Hollywood’s bleeding, vampires feedin‘ / Darkness turns to dust…“ Přesně takto začíná první skladba alba Hollywood’s Bleeding, které ze 24letého amerického rappera Posta Maloneho udělalo světovou senzaci. Právě díky němu se ještě hlouběji zaryl pod kůži fanouškům mainstreamového rapu a stal se nejpřehrávanějším umělcem na Spotify za letošní rok – dosáhl na více než 6,5 miliardy streamů.

Pouze na jeho v pořadí třetím albu, které se dlouhé tři týdny drželo na zlaté pozici v Billboard 200, však jeho celosvětový úspěch nestál. O obrovský hudební boom se postaral i díky hitu Sunflower pro film Spider-Man: Paralelní světy, který nahrál v kolaboraci s rapperem Swaem Leem z tandemu Rae Sremmurd.

Post Malone

Ten se na Spotify stal třetí nejpřehrávanější skladbou tohoto roku a Post Malone byl tak rázem dosazen do kategorií pro nejlepšího umělce, nejlepší skladbu i nejlepší album. Vítězství na plné čáře.

Byť se dá očekávat, že měla deska Hollywood’s Bleeding velký úspěch i na Apple Music, kalifornská firma jej nijak nevyzdvihuje. Podle průběžného sledování se však hity tohoto alba neustále točily na předních příčkách nejpřehrávanějších skladeb, tudíž je více než pravděpodobné, že je Post Malone na Apple Music minimálně v TOP 5.

Kometa Lil Nas X

Psal se 5. duben roku 2019, když do éteru vystřelil vcelku nevinný remix skladby Old Town Road, na kterém pracoval nepříliš mediálně známý rapper Lil Nas X s Billym Rayem Cyrusem (otcem Miley Cyrus). To, co se ale stalo v následujících týdnech, nečekal však téměř nikdo. Z původní kovbojské rapové říkanky s melodickým refrénem a nápaditým beatem se stal hit, který ochromil všechny hudební kanály.

lil-nas-x

Foto: Apple

Lil Nas X

Skladba, kterou původně Lil Nas X nahrál za jeden den s rozpočtem zhruba 700 korun, se šíleným tempem dostala do žebříčku Billboard Hot 100, kde se držela celých devatenáct týdnů. To se naposledy stalo v roce 1958. Nebylo tedy překvapením, když Apple Music tento hit vyhlásil za nejúspěšnější skladbu roku. Na Spotify se stala pátou nejpřehrávanější.

Señorita i Drakeova dekáda

Úspěchu na streamovacích službách (především pak na Spotify) se těšili i tradiční umělci, kteří zkrátka nemají v povaze své fanoušky zklamat. Patří mezi ně Ariana Grande, která se hlavně díky albu Thank U, Next stala třetím globálně nejstreamovanějším interpretem.

Co se týče samotných skladeb, obrovské pozornosti posluchačů se těšila Señorita od Shawna Mendese a Camilly Camello, která obsadila první místo v žebříčku nejúspěšnějších písniček.

Spotify se letos zaměřilo i na zhodnocení uplynulé dekády, což nejlépe vyšlo pro známého kanadského rappera Drakea. Ten se stal nejstreamovanějším interpretem za posledních deset let, za nímž se umístili Ed Sheeran, Post Malone, Ariana Grande (mimo jiné nejúspěšnější zpěvačka minulé dekády na Spotify) a The Weekend.

Velká obliba podcastů

Byť se švédský streamovací gigant proslavil zejména hudbou, jen na ní to nyní už nestojí. Stále větší roli mají na celé platformě i podcasty, do kterých Spotify silně investuje a tlačí je minimálně do takové roviny, kde by se mohly rovnat Applu a jeho aplikaci Podcasty. Aktuálně má disponovat více než 500 tisíci pořady a od začátku generovat až 50% růst počtu posluchačů.

Tím nejoblíbenějším podcastem je The Joe Budden Podcast with Rory and Mal. My však doporučujeme především CzechCrunch Podcast, kde tento týden vyšel nový díl s investorem Ondřejem Bartošem.