Daniel Křetínský vstupuje do „albánského Seznamu“ Gjirafa. Jeho CNC zároveň prohloubí spolupráci s Mall.tv

Peter BrejčákPeter Brejčák

Miliardář Daniel Křetínský

0Zobrazit komentáře

Jeden z nejbohatších Čechů Daniel Křetínský nadále posiluje svoji pozici jednoho z lídrů v oblasti digitálních mediálních aktivit. Novou akvizicí a prohloubením spolupráce s Rockaway chce výrazně akcelerovat růst svých firem v tomto segmentu.

V rámci své společnosti Czech Media Invest (CMI), ve které vedle Křetínského drží 40% podíl jeho slovenský společník Patrik Tkáč a zbylých 10 % Roman Korbačka, vstupuje do firmy Gjirafa, v tuzemsku přezdívané jako albánský Seznam. Do ní již v rámci v rámci investičních kol Series A a Series B vložila stovky milionů korun investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

Podle vyjádření firmy zároveň CMI a Gjirafa společně vytvoří platformu pro vývoj technologií, které bude moci CMI implementovat v rámci svého evropského mediálního portfolia. Jakým způsobem bude vstup CMI do albánské firmy vypadat, zatím není jasné. Může jít například o odkup části podílu Rockaway, ale zástupci CMI prozatím na dotaz CzechCrunche neodpověděli.

gjirafa

Albánský web Gjirafa.com

„Pro CMI jde o rozšíření svého současného geografického působení o trhy balkánského regionu a současně o posílení vlastní technologické kompetence. Gjirafa vyvinula a používá platformu, která je od svého začátku postavená pro online prostředí, čímž CMI získá ověřené know-how a fungující nástroje,“ uvedla CMI.

V rámci dalšího interního vývoje této platformy by se chtěly firmy dopracovat ke schopnosti nabídnout ostatním mediálním společnostem konkurenceschopné a komplexní technologické řešení, které by mělo být schopné čtenářům nabídnout částečně personalizovaný obsah a tím pádem médiím přinést vyšší čtenost.

Na druhé straně díky personalizaci má nová platforma nabídnout inzerentům lepší reklamní zásah cílových skupin, což by mělo vést k vyšším příjmům z inzerce vydavatelských domů.

Propojování Czech News Center a Mall.tv

V rámci skupiny CMI nejde o jediné novinky. Její dceřiné vydavatelství Czech News Center (CNC), do které spadají média jako Blesk, Aha!, Reflex či E15, zahájí strategickou spolupráci s Mall.tv.

Internetová televize spadá do skupiny Mall Group, ve které po 40 procentech drží finanční skupina PPF Petra Kellnera a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, zbylých 20 procent připadá Rockaway Jakuba Havrlanta.

CNC chce s Mall.tv navázat užší spolupráci v oblasti video produkce a inzertní propozice v rámci online video reklamy. Internetová televize tak vydavatelskému domu poskytne možnosti pokročilého cílení a práci s big data.

Za oblast bude odpovědný výkonný ředitel Mall.tv Juraj Felix, který zároveň od začátku dubna bude zastávat i nově zřízenou pozici Co-CEO ve vydavatelství CNC. Felix tak doplní stávající generální ředitelku Libuši Šmuclerovou a stane se spoluzodpovědným za celkové řízení a tvorbu zejména online strategie CNC, plně převezme odpovědnost za rozvoj digitálních assetů a videa.

chudarek-felix

Foto: Mall.tv

Adam Chudárek a Juraj Felix z Mall.tv