DATY, nový startup Adama Kurzoka. Jak se mu po pár dnech daří a co plánuje?

Michal PtáčekMichal Ptáček

SONY DSC
0Zobrazit komentáře

V pondělí tento týden tým okolo Adama Kurzoka (ex-Lunchtime.cz a ex-Pizzatime.cz) spustil v pražských prostorách startupového akcelerátoru Wayra nový projekt s názvem DATY, který umožňuje každému přehlednou a jednoduchou formou vyhledávat informace o jednotlivých osobách a firmách, působících v České republice.

DATY konkrétně poskytuje informace z veřejných rejstříků a databází, avšak narozdíl od ostatních webových služeb nekončí pouze u jednoho zdroje a naopak nabízí všechny relevantní informace na jednom místě, včetně jednoduchého procházení profilů s inteligentním vyhledáváním.

Službu rádi připodobňujeme k Facebooku a jeho News Feedu – Stránce s novinkami,” vysvětluje zakladatel Adam Kurzok, jak vzniklo neoficiální označení služby Facebook pro firmy, a dodává “Stejně jako máte na Facebooku přidané své přátele a vidíte, co je u nich nového, můžete na DATY přidávat firmy – od konkurence přes dodavatele až po zákazníky. Máte tak přehled o firemních informacích a konečně možnost je efektivně využívat i pro své podnikání.”

První čísla a budoucnost

DATY, které jak už jsem zmínil oficiálně odstartovalo teprve před čtyřmi dny, se začíná pomalu rozjíždět a aktuálně se blíží překročení první mety v podobě 1 000 zaregistrovaných uživatelů. Služba samotná pak postupně začne představovat další nové funkce, s tím, že plánem do budoucna je vytvořit hromadnou platformu, která bude schopna dynamicky pracovat s veškerými dostupnými údaji, včetně sledování investic a podobně.

Portál se také brzy dočká i mobilních aplikací pro iOS a Android, které zpřístupní jeho jednotlivé funkce i na těchto dvou mobilních platformách. Vývoj mobilních aplikací si jinak vzalo na starost brněnské vývojářské studio Trinerdis.

O spolupráci s Wayrou

Celý tým DATY aktuálně sídlí v prostorách pražské Wayry na Václavském náměstí, která kromě kanceláří, poskytla zároveň i investici ve výši 40 000 euro (přibližně 1,1 milionu Kč) a to výměnou za 10% podíl ve společnosti. Za největší výhodu ale Adam Kurzok považuje hlavně marketingovou sílu Telefónicy, která Wayru provozuje a která by měla jeho portálu zásadně usnadnit plánovaný launch v zahraničí.

wayra

CEO české Telefónicy Luis Malvido a zakladatel DATY Adam Kurzok

Byznys model a cílová skupina

Co se monetizace týče, volí daty.cz klasický přístup v podobě modelu freemium. Kromě základní verze, která je zdarma a která umožňuje nastavit 10 sledování jednotlivých subjektů,  jsou dále k dispozici ještě dvě placené varianty (první detailní čísla přineseme brzy) a to konkrétně varianta Profi, která za 990 Kč/měsíčně umožňuje nastavit 50 sledování a dražší varianta Corporate, která za 4 990 Kč/měsíčně funguje na neomezené bázi a navíc nabízí možnost napárování na API.

Cílovou skupinou portálu jsou pak podle Adama Kurzoka obecně lidé, kteří pracují s informacemi, management firem a také korporace.

DATY   SLEDUJTE AKTIVITY VE FIRMÁCH. JEDNODUŠE A ZDARMA

daty.cz

Sleedované firmy

Sledovat můžete například i změny ve firmách, které jsou spojeny s českými startupy

IMG_20140512_201326

DATY launch párty v prostorách pražské Wayry

daty

foto: Mirek Molin a  Wayra Prague

Yahoo kupuje konkurenta Snapchatu a hned ho zavírá…

Michal PtáčekMichal Ptáček

app
0Zobrazit komentáře

Yahoo, které v poslední době skupuje jednu internetovou službu za druhou, před několika hodinami oznámilo další akvizici. Jejím cílem se tentokrát stává přibližně rok stará mobilní appka Blink, která podobně jako konkurenční Snapchat umožňuje uživatelům zasílat zprávy, fotky a videa, které se po určité době sami odstraní.

Yahoo, tak jak už se v poslední době pomalu stává zvykem, neplánuje aplikaci, která v lednu tohoto roku překročila hranici 100 tisíc stažení dále rozvíjet a namísto toho kompletně ukončuje její provoz. Celý sedmičlenný tým včetně zakladatelů se poté stane součástí Yahoo, kde by se měl podílet na nových projektech.