Dělala stojky, teď je na Times Square. Berenika Kohoutová je další českou zpěvačkou, kterou vyzdvihuje Spotify

Filip HouskaFilip Houska

berenika-1

Foto: Berenika Kohoutová/Facebook

Berenika Kohotouvá v rámci velké kampaně od Spotify

0Zobrazit komentáře

Berenika Kohoutová se hudebně proslavila přes chytlavou skladbu Dělám stojky, která na YouTube přes patnáct milionů zhlédnutí. A nyní si jí všimlo i Spotify, které pokračuje ve své iniciativě za zviditelňování žen v hudbě a také Berenice dává exkluzivní marketingový prostor ve formě velké reklamní obrazovky na slavném náměstí Times Square v New Yorku. V minulosti tam byly i jiné české zpěvačky.

„Tak se to fakt stalo a byla jsem obrovská na Times Square,“ napsala Berenika Kohoutová, která se vedle hudby věnuje i herectví, ve svém příspěvku na Facebooku. V rámci něj mimo jiné načala i téma spojené s nerovnoprávností žen v hudbě, což je ostatně důvod, proč Spotify svou iniciativu pod názvem Equal na jaře rozjelo – aby zviditelnilo ty zpěvačky, které ještě nejsou na vrcholu.

V rámci tohoto programu se Spotify soustředí na propagaci hudebnic nejen ve formě velkých reklamních kampaní, kam spadá i ta na newyorském náměstí Times Square, ale také v rámci speciálních hudebních playlistů s převážně ženskou tvorbou. Ve výběru skladeb se ostatně jedna písnička od Bereniky Kohotouvé objevila tento měsíc – šlo o Tři tečky.

Jak se totiž domnívají mnozí analytici, ve světových žebříčcích má být zastoupení ženských interpretek dlouhodobě na úrovni okolo dvaceti procent, což chce Spotify změnit. Viceprezident švédské firmy Marian Dicus ostatně při spouštění Equal prohlásil, že Spotify má coby největší hudební streamovací služba na světě povinnost přinést v tomto ohledu změnu.

Před Berenikou Kohoutovou se v rámci velké kampaně Spotify objevily i jiné české zpěvačky – v červenci letošního roku se na billboardu rozzářil obličej Lenny, předtím se na něj dostala také Ewa Farna i Aiko.

S přispěním ČTK.