Diablo II hlásí velký návrat. Remaster nesmrtelné legendy RPG her nabídne 4K a řádnou dávku nostalgie

Filip HouskaFilip Houska

diabloii2021-1

Foto: Blizzard

Diablo II: Resurrected

0Zobrazit komentáře

Existuje řada kultovních RPG sérií, které ve své době definovaly herní průmysl, ale jen málokterá má takovou auru jako Diablo z dílen Blizzard Entertainment. Konkrétně její druhý díl pod názvem Diablo II z roku 2000, který je uctívaným pokladem snad všech milovníků počítačových her na hrdiny. A nyní se blíží jeho remaster s velkými ambicemi.

Diablo II je oblíbené hlavně pro své celkové pojetí hry, kdy je upřednostňován vývoj postavy před samotným příběhem a dialogy, které ho napříc bažinami, pouštěmi, džunglemi a peklem doplňují. Hráči se tak seznamují se světem, který mohou procházet s pěti různými hrdiny (a vždy ve třech různých obtížnostech), a přitom čelit nebezpečným nástrahám zla.

Blizzard s tímto titulem zaznamenal masivní úspěch, a to prakticky okamžitě po vydání. Hned první den se koupilo zhruba 184 tisíc kopií, přičemž za celý rok 2000 přesáhly prodeje Diablo II 2,7 milionu kusů. Druhý díl kultovní série se dokonce objevil v Guinessově knize rekordů za nejrychleji prodávající se počítačovou hru roku 2000.

diabloii2021-1

Foto: Blizzard

Přepracovaný souboj v katedrále

Velké ovace sklízel i datadisk Lord of Destruction z roku 2001, který příběh rozšiřuje a přidává dva nové hratelné hrdiny. Pořád je ale řeč o období, které je za námi už dvacet let. Proto asi není lepšího načasování, než ono dvacetileté výročí od posledního rozšířené Diabla II oslavit oznámením přepracované verze.

Blizzard v rámci své virtuálně probíhající konference BlizzCon ohlásilo, že pro všechny vlajkové konzole, PC a Nintendo Switch vydá Diablo II: Resurrected. V rámci něj zachová všechny stěžejní dějové linky původního dílu, ale znatelně mu vylepší grafické zpracování, které bude podporovat i rozlišení 4K.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Celá hra se pak minimálně podle traileru tváří mnohem dynamičtější a plynulejší a lze si všimnout, že některé originální dvojrozměrné modely budou přepracovány do plnohodnotné 3D podoby. Blizzard láká také na podporu zvuku 7.1 i výběr sedmi ikonických hrdinů (Amazon, Assassin, Barbarian, Druid, Necromancer, Paladin a Sorceress).

Zajímavé je, že Diablo II: Resurrected bude kombinovat původní díl s datadiskem, takže hráči budou mít vše pohromadě. A pro fajnšmekry se nabídne i možnost přepínat pomocí jednoho tlačítka mezi novou a starou verzí, aniž by musela být ohrožena flow celého příběhu. Novinka vyjde letos, ale přesný termín zatím není znám.

Uvedení nové verze Diabla II však není to jediné, co letošní BlizzCon odhalil. Připomenut byl i čtvrtý díl této série, Diablo IV, na který se čeká od roku 2019, a svého uvedení se dočká i pokračování oblíbené týmové střílečky Overwatch, které však letos ještě na trh nevstoupí.

Jásat mohou i fanoušci World of Warcraft, kterým Blizzard doručí první obsahový patch pro expanzi Shadowlands pod názvem Chains of Domination a také Burning Crusade Classic, tedy rekonstrukci první expanze pro WoWko. Všechny novinky pak můžete najít na oficiálním webu BlizzConu.

Největší herní obchod roku upečen. Čínský gigant Tencent kupuje část českého studia Bohemia Interactive

Filip HouskaFilip Houska

arma3

Foto: Bohemia Interactive

Vojenský simulátor Arma 3 od českého studia Bohemia Interactive

0Zobrazit komentáře

Na tuzemské herní scéně se upekl největší obchod roku. Čínská internetová společnost Tencent Holding vstoupila coby minoritní akcionář do pražského studia Bohemia Interactive, které na trhu působí od roku 1999 a stojí za světově úspěšnou vojenskou herní sérii Arma. Pro české vývojáře tak jde o další klíčový milník, jenž navazuje na finančně velmi vydařený rok 2020.

Bohemia Interactive zakládali před zhruba jednadvaceti lety bratři Španělé a teď do svého podniku vůbec poprvé pouští zahraniční kapitál. O konkrétních detailech velkého obchodu s Tencentem ovšem firma mluvit nechce, a tak není známa ani výše transakce, ani velikost prodaného podílu. Podle odhadů CzechCrunche by se však suma mohla vyšplhat až na jednotky miliard korun.

„Jsme rádi, že prohlubujeme naše vztahy s Tencentem, jednou z nejvýznamnějších internetových i herních firem světa. Těšíme se, že budeme pracovat na našich současných i budoucích hrách s podporou silného partnera, který nás po mnoho let zná a rozumí našemu jedinečnému přístupu k vývoji online her,“ uvádí CEO Bohemia Interactive Marek Španěl.

Pro pražskou firmu, která loni utržila 1,6 miliardy korun a zažila svůj historicky druhý nejúspěšnější rok, jde o velkou věc i z toho důvodu, že se zařadí po bok velkých světových herních studií, v nichž je Tencent rovněž strategickým investorem. Jde hlavně o tvůrce Fortnite Epic Games, kde od roku 2012 drží čínský obr 40 %, v Activision Blizzard má 5 % a Riot Games vlastní celé. Podíly má i například v Paradox Interactive, Ubisoftu a Bluehole, což jsou zase tvůrci hitu PUBG.

arma-3

Foto: Bohemia Interactive

Vojenský sandbox Arma 3 od Bohemia Interactive

Co se chystá dál, je zatím ve hvězdách. Bohemia nicméně utvrzuje, že bude stále fungovat pod současným vedením manažerského týmu a majoritní podíl zůstává v rukou dosavadních českých majitelů. To je ostatně jediná informace týkající se možné velikosti podílu, kterou studio komunikuje.

Pokud bychom se ale měli odvíjet od původní zprávy z loňského roku, se kterou přišel server The Information, tehdy se mluvilo o tom, že by nákup 70 až 80 % firmy dosahoval výše 260 milionů dolarů, což v té době představovalo více než šest miliard korun. Nyní by měla být hodnota Bohemia Interactive s ohledem na loňské tržby ještě o něco vyšší.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Důležité ale je, že studio ještě dosud nezveřejnilo loňský zisk EBITDA, podle jehož násobků se firmy oceňují. I tam se ale očekává, že oproti předloňskému roku vzrostl z původních 675 milionů korun. Dle odhadu analytika Martina Cakla ze společnosti Patria by hodnota celé společnosti mohla být více než 13 miliard korun, pokud by hrubý zisk za 2020 atakoval jednu miliardu korun.

Podle těchto odhadů by pak například 40% podíl mohla Bohemka, jak se hernímu studiu přezdívá, odprodat za zhruba pět miliard korun. Jak připomínají Hospodářské noviny, bylo by to více, než za kolik se v roce 2019 prodaly stoprocentní podíly studií Warhorse Studios (Kingdome Come: Deliverance) a Beat Games, který se svým VR hitem Beat Saber putoval do rukou Facebooku. Nicméně ani v případě Beat Games nebyla cena zveřejněna a mohla se pohybovat v podobných řádech.