Digitalizace už není jen pro velké hráče. Technologie umožňují i menším firmám porazit konkurenci
Odvaha zavádět inovace dnes rozhoduje. Data a technologie nyní umožňují i menším firmám zlepšit výrobu, efektivitu a porazit konkurenci.
Digitalizace a data posunuly náš svět do nové éry. Éry, ve které firmy k úspěchu nepotřebují především kapitál, jako tomu bylo dříve, ale spíše odvahu zavádět inovace. „Jsme v době, kdy technologie na zpracování dat, umělá inteligence a čipy výrazně zlevnily a jsou velmi snadno zaveditelné. Pro firmy je to velká šance, ale stejně tak je to příležitost pro jejich konkurenci,“ říká v novém díle podcastu BrandStories Luboš Lukasík, ředitel divize pro firemní zákazníky ze společnosti T-Mobile.
Datová analytika nebo pokročilé datové modely na bázi umělé inteligence už totiž nejsou výsadou velkých firem, které mají dostatek peněz i lidí na jejich vývoj. Nejjednodušší je nechat si výrobu digitalizovat na míru. „Když se potřebujete ostříhat, také se neučíte stříhat, ale jdete ke kadeřníkovi, který to umí a má v tom praxi,“ vysvětluje Lukasík s tím, že i digitalizace je řemeslo či služba jako každá jiná. V podcastu BrandStories, ve kterém nahlížíme do zákulisí českých firem, popisuje, jak může T-Mobile v procesu digitalizace pomoci. Nový díl si můžete pustit už nyní na Spotify, v Apple Podcasts nebo na YouTube či v přehrávači výše.
Podle Lukasíka se díky datům dá optimalizovat téměř cokoliv. „Data jsou všude kolem nás. Když si vezmeme malou výrobní firmu, data vznikají v logistice nebo během výrobního procesu, například vibracemi strojů, jejich hlukem, odběrem elektřiny. V zemědělství je to například vlhkost půdy, množství srážek, síla větru, prašnost a tak dále,“ vypočítává Lukasík s tím, že díky těmto datům pak může firma znát opotřebování strojů, jejich efektivitu, nebo sklízet více úrody.
Jak to tedy funguje? „Jsme schopni s vámi výrobní závod za relativně nízké náklady osadit technologiemi, abyste začali získávat data. A ta data umíme díky naší platformě zpracovat do formy, která je pro vás srozumitelná,“ vysvětluje Lukasík s tím, že T-Mobile dokáže zajistit celý proces od samotných čidel a zasíťování až po analytiku a zpracování dat.
Důležité ale je, aby si sama firma našla případy, neboli use-casy, ve kterých jí mohou data pomoci fungovat efektivněji nebo levněji. „My se s lidmi z byznysu bavíme a snažíme se jim pomoci to využití najít. Nejsme ale odborníci například na obrábění a jiné oblasti,“ popisuje Lukasík. Spektrum zákazníků T-Mobile je totiž opravdu široké, od středně velkých a velkých výrobních závodů, přes logistické firmy, zemědělské podniky až po města a obce.
V jakých konkrétních případech pomáhají technologie T-Mobilu ve firmách a městech? To se dozvíte v novém díle podcastu BrandStories, který si můžete pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts nebo na YouTube. Dozvíte se v něm také:
- Jak dlouho projekt digitalizace výroby trvá?
- Na co všechno už lze dát čidla a jak díky tomu ušetřit?
- Proč T-Mobile, jehož mateřská firma Deutsche Telekom sídlí v Německu, vybudoval své Center of Excellence právě v Česku?
- Proč Evropa pokulhává v digitalizaci za Asií a co by pomohlo českým firmám, aby byly v přijímání nových technologií dravější?
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.