Díky otci rozumí logistice a buduje v ní už svůj druhý startup. Na Ringil spoléhá Notino či Yankee Candle

Logistický startup Ringil Andrého Draveckého uzavřel své druhé investiční kolo, na němž se podílí N1, Purple Ventures, Startguide i Depo Ventures.

Peter BrejčákPeter Brejčák

andre-dravecky-ringil-min

Foto: Ringil

André Dravecký, zakladatel startupů Shipvio a Ringil

0Zobrazit komentáře

Poslední dva roky u nás e-commerce kvůli makroekonomické situaci neroste, z dlouhodobého pohledu ale budou online nákupy stále častější. Ruku v ruce s tím roste i počet balíčků a zásilek, které je nutné přepravit od prodejců k zákazníkům, související procesy v logistických firmách ale pořád nefungují ideálně. Řešit je se pokouší i André Dravecký, který buduje již svůj druhý logistický startup. Jmenuje se Ringil a nyní uzavřel druhou investici.

Ringil umožňuje sledovat přepravu zásilek v reálném čase a logistickým hráčům poskytuje informace, zda bude balíček doručen v dohodnutém termínu, případně kdy byl skutečně předán adresátovi. Platforma operace digitalizuje napříč celým přepravním procesem, čímž chce usnadnit kontrolu nad různými systémy od e-mailů po telefony a díky automatizaci manuální práce má snižovat i náklady.

„Doprava a logistika jsou obory, v nichž dnes stále kraluje zastaralá praxe tužky, papíru a e-mailu. Dopravcům a jejich partnerům přitom tyto nástroje ve výsledku celý logistický proces znesnadňují. Proto vytváříme platformu, aby všechny články řetězce měly vždy aktuální informace, a tudíž přehled o stavu zásilek v reálném čase,“ přibližuje svůj startup Dravecký.

Ringil na trhu funguje dva roky a aktuálně má více než osm stovek zapojených firem, mezi nimi například online parfumerie Notino, Yankee Candle, Asseco a Eurowag. A již podruhé oslovil i investory.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V rozšíření svého preseedového investičního kola, které tímto také ukončil, Ringil společnými silami podpořily české venture kapitálové fondy N1 (donedávna Nation 1), Purple Ventures, Startguide a již podruhé fond Depo Ventures. Celkem šlo o částku 625 tisíc eur, v přepočtu přes patnáct milionů korun. Prostředky chce využít na vývoj a zdokonalení modulů své platformy nebo na podporu obchodního oddělení, s nímž chce oslovit další klienty v zahraničí.

Dvaatřicetiletý Dravecký se do světa logistiky dostal díky svému otci, jenž je více než dvacet let dopravcem a pracoval pro něj na brigádách jako řidič i dispečer. Později prošel pozicemi v německé spediční firmě, nakonec se ale pustil do vlastního byznysu.

V roce 2015 založil první Shipvio, který funguje jako prostředník mezi dopravcem a zákazníkem – zaměřuje se tak na samotnou přepravu. Během působení v tomto oboru měl ale Dravecký najít potenciál pro řešení i dalších problémů, jež souvisí s logistickou jako takovou, což vedlo ke vzniku Ringilu.

„Pokrok a budoucnost se čím dál více ponesou v duchu automatizace a digitalizace, a to napříč všemi obory, kde to je možné. Ringil tuto změnu přinesl do dnes již zastaralého oboru logistiky. Vize a snaha zdokonalit odvětví, bez kterého si nedokážeme představit každodenní život, nás přiměla projekt podpořit,“ komentuje investici partner fondu N1 Marek Moravec.

Smečka robotických psů a dronů vám jednou sama ohlídá dům, říkají na ČVUT. A poslali je to zkusit

Scénky jako ze sci-fi filmů si na ČVUT užívají. Teď ukázali, jak je možné robotickým psům předat práci, kterou obvykle dělají ti opravdoví.

Iva BrejlováIva Brejlová

robopes

Foto: FEL ČVUT

Robotičtí psi budou prý jednou hlídat pozemky před zloději

0Zobrazit komentáře

Umí chodit po nerovném terénu, běhat, vnímat lidi a odpočívá tak, že si lehne. Je těžké plně jej vnímat výhradně jako robota – má něco jako obličej a občas působí, že se i tváří. Robopes Spot je na pražské ČVUT hned několikrát zastoupeným výtvorem. Ostatně, zdejší odborníci si jej zasloužili – psi se k nim dostali díky opakovanému umístění na předních příčkách v soutěži americké agentury pro vývoj vojenských technologií. Aktuálně ukázali, že takoví psi mohou sami pobíhat na pozemcích a hlídat dům. Třeba ve spolupráci s drony, které – opět samy – létají kolem.

Představa, kterou odborníci z ČVUT spolu s bezpečnostní společností Axis uvedli, působí skutečně jako z vědeckofantastických filmů. Zahrnuje robotické stroje připomínající psy, kteří běhají na pozemku kolem domu, najdou člověka a reagují na něj. Jako podpora ve vzduchu létají drony, které se spolu dokážou bez lidského navádění sladit na tom, který kam poletí, na co budou hledět a jak s informacemi naloží.

Experti psy i drony vybavili bezpečnostními systémy, čtyřnozí roboti nesli na svém hřbetě běžné i širokoúhlé kamerové senzory. A nechyběla ani umělá inteligence – tak, aby kráčející robot mohl rozlišovat objekty a osoby v záběru. Pokud identifikoval člověka, přehrál mu varovnou hlášku.

Psi pocházejí ze známé společnosti Boston Dynamics, softwarové vybavení, tedy to, jak se chovají, je ale dílem ČVUT. Drony dodala Fly4Future, firma, která vznikla na půdě katedry kybernetiky FEL ČVUT, tedy jako univerzitní spin-off.

robopes-55

Foto: CzechCrunch

Spot od Boston Dynamics se umí i šetřit

„Drony Fly4Future dnes dokážou fungovat zcela autonomně, a to samostatně nebo v rojích, můžou střežit perimetr podle předem nastaveného letového plánu nebo vyletět jen k prověření alarmu,“ vysvětluje vedoucí skupiny multirobotických systémů Martin Saska z FEL ČVUT, jehož tým s firmou Fly4Future úzce spolupracuje. Vzhledem k tomu, že drony Fly4Future jsou už na zakázku komerčně dostupné, podobná bezpečnostní instalace by dnes podle něj už nemusela být sci-fi. Jen by se muselo dořešit mimo jiné samostatné nabíjení nebo třeba průběžný servis, to je ale řešitelné.

„Že existují robotičtí psi a autonomní drony a že na ně lze instalovat kamery a sledovat v reálném čase obraz, dnes už samozřejmě není novinka. V našem světě bezpečnostních technologií ale platí, že co nelze integrovat do stávajícího bezpečnostního systému a funguje odděleně, má v praxi omezený význam,“ vysvětluje Dalibor Smažinka ze společnosti Axis Communications.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Sice to ještě není balíčkové řešení připravené k prodeji a nasazení, ale možná už k tomu okamžiku nejsme daleko,“ dodává. „Ale reálné využití autonomního robota pro bezpečnostní úkoly by vyžadovalo ještě další experimenty a vývoj v režii schopného integračního partnera,“ nezastírá Tomáš Svoboda, vedoucí týmu z FEL ČVUT.

„Dokážu si představit instalaci, kdy se na místo přiveze robotický tým, který dostane za úkol prohledat neznámý nebo členitý terén, zkontrolovat měřáky. Nebo kdyby roboti náhodnými obchůzkami vykonávali ostrahu na místě, kde nemá význam instalovat trvalý kamerový systém,“ doplňuje. Pode něj je nasazení v neznámém a dynamickém prostředí i třeba interakce s lidmi spíš zatím výzkumný problém. „Kterému se na fakultě věnujeme,“ dodává.