Do Česka dorazily YouTube Music a Premium. Nabídnou videa a hudbu bez reklam, na pozadí i offline

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

youtube-music

YouTube Music

0Zobrazit komentáře

Ode dneška mohou čeští uživatelé používat a předplatit si služby YouTube Music a YouTube Premium. Znamená to pro ně možnost nejpopulárnější videoportál na světě plnohodnotně používat jako streamovací službu jak pro hudbu, tak pro video – bez reklam, na pozadí a dokonce i offline.

V době, kdy se začala výrazně rozšiřovat popularita hudebních streamovacích služeb se na tomto novém trhu paradoxně okamžitě objevilo YouTube, které mnoho lidí pro poslech hudby používalo už roky předtím. YouTube, které patří Googlu, se proto rozhodlo vytvořit zvláštní aplikaci, která jednak umožňuje hudební část YouTube sledovat ve verzi podobné webu, ale také vypnout vizuální složku a využívat ho jako klasickou streamovací službu.

youtube-music2

YouTube Music

YouTube Music je ovšem oproti Spotify, Apple Music a třeba i Google Music obohacena o velké množství alternativních a remixovaných verzí skladeb, živých nahrávek, celých koncertů či videoklipů, které na „tradičních“ hudebních streamovacích službách nenajdete. Mezi čistě zvukovým přehráváním a videem lze kdykoliv v průběhu přehrávání přepínat a hudbu je po předplacení YouTube Music Premium možné také stahovat pro offline poslech.

YouTube Premium pak funguje stejně jako YouTube Music, ale obsah je rozšířen na kompletní knihovnu videoportálu, takže si předplatitel užívat nejen hudbu, ale úplně všechna videa, a to zcela bez reklam, a stahovat je pro offline sledování. Kromě toho ale YouTube Premium nabídne také vlastní původní obsah pod značkou YouTube Originals, který nikde jinde dostupný není a nyní přichází také do České republiky. Ten je často tvořen známými tvůrci obsahu na YouTube jako například Vsauce produkující populárně vědecký pořad Mindfield a patří sem i seriály Cobra Kai, Impulse, The Sidemen Show a další.

Obě služby jsou dostupné prostřednictvím dedikovaných aplikací na desktopu i mobilních zařízeních, přičemž používat je můžete i bezplatně, ale s reklamami a videa a hudbu nelze přehrávat na pozadí, jako tomu je ve standardní aplikaci YouTube. Předplatné pro YouTube Music Premium stojí ve světě hudebních streamovacích služeb standardních 149 korun měsíčně pro jednotlivce a 229 korun v rámci rodinného YouTube Music Family Plan až pro šest lidí.

Jelikož YouTube Premium nabízí ještě více obsahu, předplatné se zvýší na 179 korun měsíčně pro jednotlivce a 269 korun pro nanejvýš šestičlennou rodinu. Zájemci mohou obě služby v prémiových verzích vyzkoušet na měsíc zdarma.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tomáš Čupr posiluje Rohlik.cz. Novým provozním ředitelem je Aleš Malucha, finance povede Tomáš Jakoubek

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-cupr-rohlik

Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr, zakladatel a CEO Rohlik.cz

0Zobrazit komentáře

Největší tuzemský online supermarket hlásí nové posily ve svém nejvyšším vedení. Šéf Rohlik.cz Tomáš Čupr si na pozici provozního ředitele vybral Aleše Maluchu, který přinese zkušenosti s logistikou jak ze světa retailu, tak e-commerce, a finančním ředitelem se stává Tomáš Jakoubek. Oba se zároveň stávají novými členy představenstva firmy, kde fungují od května.

Nové posily do rychle rostoucího e-shopu s potravinami, který v loňském roce utržil kolem 2,4 miliardy korun, přichází krátce poté, co jeho zakladatel a CEO Tomáš Čupr vyprodal dluhopisy za 777 milionů korun. Za ně jednak odkoupil další podíl v Rohlik.cz, kde již drží 75 %, a prostředky také použije na další rozvoj firmy.

V oblasti logistiky, kterou Rohlík staví na interně vyvinutých systémech, odpovídající jeho potřebám rychlého doručení potravin kamkoliv po Praze, Brně, Olomouci, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Jablonci a Liberci, mu bude pomáhat Aleš Malucha. Zkušený manažer se v logistice pohybuje už přes 20 let a zkušenosti přináší například z Makra, jeho mateřského Metro AG či Also Group.

ales-malucha

Aleš Malucha, provozní ředitel Rohlik.cz

„Rohlík má výjimečný operační model. Řídí si sklady, dodávky, je podporovaný vlastním IT vývojem. Po čtyřech letech dosáhl významné akceptace zákazníků a vidím velký potenciál růstu nejen v České republice, ale také v dalších městech Evropy,“ říká nový COO Rohlik.cz Aleš Malucha, který bude mít na starost zapojení nových technologií do skladu a zlepšení plánování kapacit kurýrů. Právě doručení je pro zákaznickou zkušenost klíčové, aktuálně Rohlik.cz rozváží zpravidla do 120 minut od objednání, v průměru už do 90 minut.

Novou posilu pak hlásí také finanční oddělení firmy, která se v letošním roce chystá poprvé podívat za hranice České republiky a připravuje spuštění provozu v Budapešti. Novým finančním ředitelem se stal Tomáš Jakoubek, který dříve působil jako finanční manažer v Sarantisu či Axel Springeru a na různých pozicích v Makru. Už v únoru pak Tomáš Čupr oznámil příchod Martina Dlouhého, který má Rohlíku pomoci se zmíněnou expanzí do Maďarska.

Postupně vedení firmy profesionalizujeme pomocí lidí, kteří své práci opravdu rozumí a mají vizi, jak Rohlík posouvat dopředu. To je pro mě příjemná změna oproti stavu ještě před pár měsíci. Na práci s Tomášem a Alešem se hodně těším,“ řekl k personálním změnám Tomáš Čupr.

tomas-jakoubek

Tomáš Jakoubek, finanční ředitel Rohlik.cz