Do JK Education Ondřeje Kanii vstupuje fond Espira. Půlku firmy kupuje od Tomáše Jízdného

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ondrej-kania-top2
0Zobrazit komentáře

Už před pěti lety založili tehdy teprve jednadvacetiletí studenti z Brna, Ondřej Kania a Tomáš Jízdný, vzdělávací skupinu JK Education, v rámci níž vysílají studenty na prestižní školy do zahraničí a provozují v Česku tři soukromé školy, dvě z toho amerického typu. Nyní získává JK Education pro další rozvoj silného finančního partnera, kterým je investiční společnost Espira Investments.

Pro JK Education znamená vstup Espiry nabytí dlouholetých zkušeností s řízením firem a manažerského zázemí, které se budou hodit pro další rozvoj jak soukromých škol American Academy v Praze a Brně a Pražského humanitního gymnázia, tak pro ostatní byznys. Příchod Espiry ale neznamená pouze příliv kapitálu, ale také odchod Tomáše Jízdného z firmy.

Dnes již šestadvacetiletý Tomáš Jízdný končí v JK Education po pěti letech, protože se téměř stejně starým spoluzakladatelům začaly rozcházet představy o dalším směřování jejich firmy. Jízdný, který byl spíše na pozadí a staral se o finance a provoz, se proto rozhodl svůj poloviční podíl – podle našich informací za desítky milionů korun – prodat a ve firmě nadále pokračuje pouze Ondřej Kania. Výběr nového investora v podobě Espiry není náhodný. Za tímto fondem totiž stojí zkušené investiční manažerky Andrea Ferancová Bartoňová a Emília Mamajová, pro něž je školství jedno z důležitých témat.

kaniajizdnyx

Ondřej Kania a Tomáš Jízdný

„Příběh a přístup Ondřeje Kanii mě nadchl. Výraz ‚to nejde‘, nezná. Není zatížený minulostí českého školství, a přesto má o něm přehled. Ví, jak vypadá vzdělávání v USA, Švýcarsku a Finsku. Inspiroval se tam, když vytvářel osnovy pro své školy. Mohu říci, že své práci opravdu rozumí. Pro Espira Investments je důležitý nadšený podnikatel se silnou vizí a dynamický růst skupiny v posledních letech,“ říká o Ondřeji Kaniovi Andrea Ferancová Bartoňová, která je bývalou partnerkou Wood & Company.

alquist

Přečtěte si takéTým studentů ČVUT obhájil druhé místo v prestižní soutěži Amazonu o nejlepší umělou inteligenciTým studentů ČVUT obhájil druhé místo v prestižní soutěži Amazonu o nejlepší umělou inteligenci

Cílem JK Education je připravit studenty na život ve 21. století, což mimo jiné obsahuje výbornou znalost cizích jazyků. Proto stojí byznys vzdělávací firmy na dvou hlavních nohách. Jednou je zprostředkovávání studia na kvalitních středních a vysokých školách po celém světě a druhou jsou již zmíněné vlastní školy. Po dvou amerických školách v Praze a Brně plánuje Kania otevřít další takovou vzdělávací instituci v Bratislavě a chce se rozpínat i v rámci střední Evropy.

Aktuálně JK Education vysílá na střední a vysoké školy do Spojených států, Kanady nebo Švýcarska stovky studentů z České republiky, Slovenska, Polska a Maďarska, ale chce si udržet meziroční růst studentů o desítky procent a také zvýšit svůj zásah v zahraničí. „Po pěti letech naší existence jsme dospěli do fáze, kdy bylo pro další růst firmy v evropském měřítku nutné vybrat si silného partnera, který nám s touto expanzí pomůže. Z mnoha možností jsme si vybrali Espiru, mimo jiné i kvůli společné filozofii v přístupu k podnikání,“ vysvětluje Ondřej Kania.

american-academy-a-PHG-exterier

Foto: JK Education

American Academy a Pražské humanitní gymnázium

Důležitý je poměr žen a můžu ve vedení

Jeho firmě se navíc daří růst nejen po stránce počtu studentů, ať už na vlastních školách nebo vyslaných do zahraničí, ale také z pohledu finančních výsledků. V poslední dvou letech činil obrat JK Education 12 milionů, respektive 45 milionů korun a letos cílí na zhruba 70 milionů. Zároveň při těchto číslech vykazuje čistý zisk v řádech několika milionů. Vedle těchto černých čísel pak investory z Espiry zaujal také poměr mužů a žen ve vedení firmy.

„Pro Espira Investments je školství důležité téma. Vnímáme v něm silný potenciál růstu a přínos pro celou společnost. Když jsme zjistili, že ve vedení skupiny JK Education hrají významnou roli ženy, oslovilo nás to dvojnásob, protože je to v souladu se zaměřením našeho fondu,“ říká Emília Mamajová, která dříve působila v Benson Oak nebo Pentě a aktuálně je také členkou investiční komise nově vzniklého fondu Tilia Impact Ventures.

espira

Andrea Ferancová Bartoňová a Emília Mamajová

Alza během Black Friday prodala zboží za 2 miliardy korun. Největším hitem byly AirPods od Applu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

alza-vydej-top
0Zobrazit komentáře

Český internet v uplynulých dnech zachvátila vlna významných slev, které si velká většina obchodů připravila v rámci prodejní akce Black Friday. Největší tuzemský e-shop Alza.cz, který tradiční slevovou akci odstartoval už 12. listopadu, během Black Friday utržil za téměř 2,4 milionu prodaných kusů zboží 2 miliardy korun. Za celý loňský rok pro srovnání Alza utržila 21 miliard korun.

Vůbec nejsilnějším dnem byl během čtrnáctidenního slevového období přímo „černý pátek“ 23. listopadu, během něhož denní tržby Alzy atakovaly hranici čtvrt miliardy korun. Ve slevě letos největší český e-shop nabídl nejvíce produktů v historii, zhruba 2,5 tisíce. Zákazníci měli největší zájem o mobilní telefony, notebooky a domácí elektroniku.

„Vnímáme, že stále více lidí vyčkává s nákupem vánočních dárků právě na Black Friday, kdy mohou nakoupit s výraznou slevou. Svědčí o tom 2,4 milionu prodaných kusů zboží za rekordní 2 miliardy korun. To je mimo jiné i skvělá vizitka toho, že vybrané produkty měly u zákazníků úspěch. Největším hitem se letos stala bezdrátová sluchátka AirPods, kterých se prodaly tisíce kusů, dále také hry a herní konzole Playstation 4 a XBox, kde byl růst víc než dvojnásobný oproti loňsku,“ shrnuje interim marketingový ředitel Alza.cz Jan Sadílek.

alza-black-friday

Alza uvádí, že si během 14 dnů prohlédlo akční nabídku jejích produktů přes 5 milionů lidí. Z mobilních telefonů byl největší zájem o iPhony, které zmizely v řádu hodin, byť se v některých případech objevil poměrně častý neduh tuzemských e-shopů, kdy se ve výsledku nemuselo jednat o tak velké slevy, jak bylo avizováno. Vedle telefonů byl největší zájem o notebooky, velké televize, bílé elektro, domácí spotřebiče, ale také sportovní vybavení.

jack-ma-alibaba1

Přečtěte si takéČínský gigant Alibaba prodal při prodejním svátku Singles‘ Day během hodiny zboží za 10 miliard dolarůČínský gigant Alibaba prodal při prodejním svátku Singles‘ Day během hodiny zboží za 10 miliard dolarů

Tuzemská e-shopová jednička tak za sebou má tradiční zátěžový test před vrcholem sezony, tedy vánoční sezonou, na kterou se již pečlivě připravuje. Vedle toho, že Alza ve třech centrálních skladech zavedla bleskový výdej, dnes oznámila také spolupráci se Zásilkovnou. Díky tomu rozšířila svou distribuční síť o více než 1 800 nových odběrných míst.

Do Black Friday se zapojilo 70 % e-shopů

„Více než polovina našich zákazníků stále dává přednost osobnímu vyzvednutím a s blížícími se svátky číslo ještě stoupá. My jejich potřebám nasloucháme a chceme jim to maximálně usnadnit – spokojený zákazník je pro nás prioritou. Proto jsme své síly pro začátek spojili se Zásilkovnou.cz,“ říká Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz. V nejbližší době navíc jeho firma slibuje také přidání tzv. Geis pointů.

alza_vydej2

Jedna z několika desítek výdejen Alza.cz

Pro letošní Vánoce Alza naskladnila bezmála 6 milionů kusů produktů za celkem 4,7 miliardy korun. Slevové akce v rámci Black Friday navíc poběží až do první adventní neděle, tedy 2. prosince, jen už v nich nebudou přibývat žádné nové produkty. Podle analýzy konzultační společnosti Acomware se letos do Black Friday zapojilo zhruba 70 procent českých internetových obchodů a něco přes polovinu kamenných řetězců.