Do vedení Aukra vstupuje ostřílený e-commerce manažer. Má násobit loňské 4 miliardy v prodejích
Peter Topor střídá dosavadního CEO Jana Sadílka. Ten se posouvá do role marketingového ředitele a povede rozvoj největších kategorií Aukra.
Čtyři miliardy korun v obratu: číslo, kterého dosáhlo loni Aukro s prodeji použitého zboží na internetu. Je to růst z předchozích 3,3 miliardy a při pohledu na stav české e-commerce scény v Česku velmi dobrá zpráva. Přesto online tržiště použitého zboží chce svůj růst násobit. Pomoct mu s tím teď má Peter Topor, manažer hned z několika zajímavých e-commerce projektů. Na něm mimo jiné bude vedení nových rozvojových aktivit.
Ty nejosvědčenější, tedy segmenty starožitností a sběratelství, si pod sebou ponechává Jan Sadílek, který mu pozici CEO uvolnil. Z firmy ale neodchází, vedle vedení nejoblíbenějších sekcí přestupuje na pozici marketingového ředitele.
E-commerce si za poslední rok prošla zklamáním: z obrovského růstu pandemických let se vrátila do normálního světa spolu se svými zákazníky, kteří vyrazili nakupovat i mimo obrazovky monitorů. Zatímco celý sektor klesal, Aukro počítá s tím, že bude svůj růst násobit. A tak když loni do křesla generálního ředitele společnost jmenovala Jana Sadílka, hovořila o tom, že chce do čtyř let dosáhnout v obratu na 20 miliard korun.
Teď Pale Fire Capital, pod které Aukro spadá, hovoří spíš o mezikroku k tomuto cíli. Platforma v blíže neurčených nejbližších letech hledí na deset miliard. „Právě proto, abychom dokázali Aukro dostat do deseti a poté dvaceti miliard obratu prodaného zboží v dalších letech, bude se Honza Sadílek dále věnovat rozvoji sběratelství, umění a starožitností. A další nové rozvojové projekty v rámci Aukra povede Peter Topor,“ popisuje David Holý, partner Pale Fire Capital.
Jako nové projekty Aukro otevírá segment prodeje vráceného zboží z e-shopu, auto-moto či nemovitosti. Platforma má brzy vstoupit na Slovensko a následně do dalších zemí. „Jsme přesvědčeni, že cesta vede dalším posilováním týmu a úspěšnou implementací těchto projektů. Dvacet miliard zůstává naší metou. Kdy ji pokoříme, záleží i na celospolečenské situaci a vývoji e-commerce v Evropě,“ říká pro CzechCrunch Holý.
Topor má za sebou několik manažerských rolí (COO, CIO) ve společnostech Footshop nebo GymBeam, jako ředitel obchodního rozvoje měl na starosti mimo jiné přípravu expanze Shoptetu. V Aukru působí od ledna. Jeho úlohou bude pokračovat v nastavené strategii, zaměřit se má i na produktovou a geografickou expanzi.