Drtivá většina herních studií testuje reklamy špatně, říká. Řeší to startupem, teď získal investici

Startup AdSpawn zkracuje čas produkce reklam a zvyšuje jejich návratnost. Uzavřel své první investiční kolo, pomohou mu Češi.

Peter BrejčákPeter Brejčák

adspawn-1-copy-min

Foto: AdSpawn

Zakladatelé startupu AdSpawn

0Zobrazit komentáře

Slovenský AdSpawn, založený Milanem Štrbou, Martinem Lutherem, Romanem Janajevem a Tomášem Pospíchalem, uzavřel investiční kolo ve výši 40 tisíc eur (jeden milion korun) a získal místo v akceleračním programu Sherpa od Czech Founders VC. Startup se zaměřuje na automatizovanou tvorbu a testování reklam pro mobilní herní studia. Během prvního týdne po aktualizaci platformy dodal AdSpawn stovky marketingových materiálů pro mobilní hry různých velikostí, včetně titulu s více než 400 miliony stažení a obratem 94 milionů dolarů.

AdSpawn kombinuje AI automatizaci, analýzu herních dat a zkušenosti z více než dvou tisíc kampaní, čímž zkracuje čas produkce reklam a zvyšuje jejich návratnost. Platforma dokáže na základě pouhého odkazu na hru automaticky analyzovat všechna veřejně dostupná data, provést průzkum trhu a vygenerovat kompletní sadu textových, statických i video reklam bez nutnosti dodání vlastních podkladů ze strany klienta. „Žádná hra by neměla selhat kvůli špatnému marketingu. Drtivá většina studií, s kterými jsem pracoval, testuje reklamy špatně nebo málo,“ říká spoluzakladatel Milan Štrba, který má za sebou vedení výkonnostního marketingu pro herní studia po celém světě včetně Electronic Arts, Voodoo a BoomBit.

Cílem startupu je globální expanze a zpřístupnění efektivního marketingu. „Chceme dát každému hernímu studiu šanci testovat jako ti nejlepší – i bez velkého týmu nebo agentury,“ doplňuje Martin Luther, který dříve pracoval na škálování her s milionovými rozpočty. Potenciál AdSpawnu potvrzuje také Ivan Kristeľ z Czech Founders VC: „AdSpawn staví na skvěle sehraném seniorním týmu s hlubokým vhledem do tématu a už teď se připravuje na další investiční kolo.“

Slováci automatizují řešení smluv pro Dell či Notino. Desítky milionů mají od miliardáře Faita

Celkem již startup Cequence získal 75 milionů korun, mezi novými investory jsou i české fondy Jet Investment a Look AI Ventures.

Peter BrejčákPeter Brejčák

cequence-startup-team

Foto: Cequence

Tým startupu Cequence Peter Horný, Martin Ragan, Rasťo Kovaľ, Peter Banda, Martin Rázus

0Zobrazit komentáře

Slovenský startup Cequence pro automatizované řízení smluv uzavřel další investiční kolo ve výši dva miliony eur, tedy 50 milionů korun. Celkem tak již od investorů získal 75 milionů korun. Hlavním investorem aktuálního, tzv. seed kola je fond Jet Investment brněnského miliardáře Igora Faita, který přispěl částkou 42 milionů korun. K němu se přidal zdejší fond Look AI Ventures a andělští investoři ze Slida, jednoho z nejúspěšnějších slovenských startupů.

Platforma Cequence automatizuje celý životní cyklus smluv – od tvorby přes vyjednávání až po monitoring plnění. Díky využití technologií jako ChatGPT od OpenAI dokáže podle svých dat snížit riziko chyb a meškání až o devadesát procent a zkrátit čas na schválení smlouvy o desítky procent. „Cequence zásadně mění způsob, jakým firmy pracují se smlouvami. Díky silnému vývojovému týmu, rychlé implementaci a škálovatelnosti má startup potenciál stát se lídrem v této oblasti,“ komentuje Kamil Levinský, výkonný ředitel Jet Ventures.

„Díky podpoře Jet Investment můžeme rychleji škálovat naši technologii a pomoci firmám efektivně řídit smlouvy ve velkém objemu,“ komentuje spoluzakladatel a ředitel Cequence Rastislav Kovaľ. Mezi více než dvacítku klientů startupu patří nadnárodní společnosti jako Dell či Arcondis, ale také slovenské a české firmy včetně VÚB banky, Slovenských elektráren, Notina nebo Orange. Cequence podle svého vyjádření zaznamenal 108% meziroční růst pravidelných příjmů. Podle oficiální závěrky loni společně se sesterskou entitou Digital Mindset dosáhl tržeb dohromady dvanáct milionů korun.