Dvojka na online trhu s elektronikou CZC.cz má za sebou rekordní rok. Poprvé utržila přes 4 miliardy korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Jitka Dvořáková – Ředitelka CZC.cz a rozvoje Mall Group

Foto: Lukáš Oujeský/Economia

Generální ředitelka CZC.cz Jitka Dvořáková

0Zobrazit komentáře

Hrdá dvojka na online trhu s elektronikou. Tak se už delší dobu prezentuje tuzemský internetový obchod CZC.cz, který se stabilně drží v prodeji počítačů a další elektroniky za nedostižnou Alzou. I z druhé pozice se mu daří každoročně růst, a tak byl i loňský rok alespoň z pohledu tržeb pro CZC.cz rekordní.

Specializovaný obchod s elektronikou a příslušenstvím v minulém účetním roce, který skončil k poslednímu březnu letošního roku, vykázal tržby lehce přesahující 4 miliardy korun. To představovalo meziroční desetiprocentní růst s tím, že nejvíce se dařilo prodávat hry, příslušenství a televize. I tyto kategorie meziročně rostly dvojciferným tempem.

„CZC.cz roste už několikátým rokem po sobě dvojnásobným tempem a tento trend chceme zachovat i do dalších let,“ uvedla pro CzechCrunch k výsledkům firmy Jitka Dvořáková, která CZC.cz šéfuje už sedmým rokem. Zároveň je již přes tři roky obchodní ředitelkou Mall Group, do níž e-shop spadá.

czc-cz-butovice

Foto: CZC

Prodejna CZC.cz v pražských Butovicích

Do Mall Group se CZC.cz připojilo v roce 2017, kdy ve firmě prodal svůj většinový podíl zakladatel Josef Matějka, a přestože tržby e-shopu nadále rostou, hledání synergií a zapojování se do velké e-commerce skupiny se podepsalo na ziscích. Zatímco v předchozím období dokázalo CZC zůstat v minimálním plusu v podobě 168 tisíc korun, v loňském roce se už propadlo do provozní ztráty ve výši 26,4 milionu korun, což v čistém dělá téměř 36 milionů korun.

tesla-modely

Přečtěte si takéElektromobily Tesla dostávají české ceny. Češi už mohou snadno nakupovat nejlevnější Model 3 i Modely S a XElektromobily Tesla dostávají české ceny. Češi už mohou snadno nakupovat nejlevnější Model 3 i Modely S a X

„Vzhledem k zapojení se do transformačních projektů v rámci skupiny Mall Group a také převzetím logistických prostor v rámci prodeje části podniku, které byly jen částečně využity, CZC.cz vykázalo provozní ztrátu ve výši 26,4 milionu korun. Přínos z transformačních projektů se očekává v následujících letech,“ uvedla firma ve zveřejněné výroční zprávě ke své ztrátě.

V rámci Mall Group se tak CZC.cz připojilo k většině dalších e-shopů a firem, které jsou rovněž ve ztrátě stejně jako celá Mall Group. V ní drží podíly Rockaway Jakuba Havrlanta a také PPF Petra Kellnera a finančníci Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem a vzhledem k neuspokojivým výsledkům skupiny se rozhodli Mall Group rozdělit. Vyňata z ní byla jakožto jediný výdělečný byznys Heureka.

Důraz na herní komunitu

Pod jednou střechou nadále zůstává CZC.cz společně s Mall.cz, Vivantisem, Košíkem, dalšími menšími e-shopy a službami Mall TV a Mall Pay a všichni se budou společnými investicemi i vlastním růstem snažit otočit skupinu do černých čísel. Například CZC se snaží budovat svou pozici také v rychle rostoucí herní komunitě, jelikož je specialistou na herní počítače a další příslušenství.

Proto už má přes rok aktivní kanál na Twitchi, podporuje esportové turnaje i jednotlivé týmy. „Náš Twitch kanál využíváme především k tomu, abychom byli blízko herní komunitě. Neslibujeme si od něj přímý vliv na prodej, jako spíš možnost spojit značku CZC.cz s předními českými streamery, což by bez Twitche moc nešlo,“ vysvětluje pro CzechCrunch Jitka Dvořáková.

jitka-dvorakova-czc

Foto: Mall Group

Generální ředitelka CZC.cz Jitka Dvořáková

„Gaming je pro nás z pohledu prodejů klíčová kategorie, a navíc taky srdcovka, proto nám investice tímto směrem dávají smysl a neustále se rozhlížíme po nových příležitostech, jak být české herní komunitě blíž,“ doplňuje šéfka CZC s tím, že se proto její firma stala partnerem známého esportového týmu eSuba a začala vydávat vlastní herní pořad GPTV.

Na CZC.cz dnes zákazníci najdou přes 40 tisíc druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po různé elektronické gadgety a další speciality, přičemž nakupovat je možné jak přímo na internetu, tak i ve více než 70 prodejních místech po celé republice. Nově se navíc produkty CZC objevují i na Mall.sk.