Elektromobilový startup Fisker vyvíjí baterii, která se dobije za minutu a vydrží až 800 km

Filip HouskaFilip Houska

fisker6
0Zobrazit komentáře

S nastupujícím trendem elektrických vozů zcela logicky přichází otázka, kolik taková auta, se kterými vedle tradiční Tesly začínají experimentovat automobilky jako BMW, Porsche, Ford a mnoho dalších, vydrží na baterii. O poměrně zásadní krok kupředu se nově stará americký elektromobilový startup Fisker, průkopník mezi elektrickými vozy.

Ten si nechal patentovat speciální technologii, díky které může vyvinout nový typ baterie s pevným elektrolytem (takzvané solid-state). Ta by měla zaručit dojezd až 800 kilometrů a následné dobití za pouhou jednu minutu, což bude v praxi rychlejší než natankování plné nádrže.

tesla

Přečtěte si takéČeské startupové studio Creative Dock a E.ON společně představily vlastní cloudového úložiště solární energieČeské startupové studio Creative Dock a E.ON společně představily vlastní cloudového úložiště solární energie

Tato baterie, která oproti tradičním li-on bateriím s tekutým elektrolytem použitých ve vozech od Tesly nebo BMW nabízí až 2,5x vyšší hustotu energie, by měla být uvedena na trh v roce 2023. Do této doby by měl startup Henrika Fiskera vyladit pár zásadních detailů, které se solid-state bateriemi pojí, zejména slabší výkon v nízkých teplotách nebo vysoké výrobní náklady.

V chystaném elektromobilu EMotion nebude

Jelikož se má tento typ baterie dostat na trh až za pět let, nebude zahrnut v chystaném voze EMotion, který bude poprvé ukázán začátkem příštího roku na konferenci CES. Již nyní se však ví, co skrývá, respektive jak vypadá. Řidičům nabídne například dojezd až 640 kilometrů s maximálních rychlostí 259 km/h a moderní vzhled inspirovaný Modelem 3 od Tesly. Dobíjení by pak mělo trvat přibližně 9 minut.

fisker5

Fisker a jeho interiér

fisker4
fisker

Foto: Fisker

Český startup ProductBoard představil novou verzi své platformy, která se rázem stala TOP1 na ProductHunt

palan

Hubert Palán, CEO Productboardu

0Zobrazit komentáře

Český startup ProductBoard, který má za sebou loňskou investici ve výši 1,3 milionů dolarů od Index Ventures či českých fondů Reflex Capital a Credo Ventures, vstupuje do své další etapy a vydává aktualizaci celého produktu. Kromě nového designu webu a hlavních nástrojů jako takových je ovšem nově k dispozici také služba s názvem ProductBoard Portal.

Ta funguje na bázi sběru dat od stávajících uživatelů, které dohromady dávají přehled o tom, jaké funkce by si uživatelé na vašem projektu přáli. Ty je pak možné dále vyhodnocovat a zjistit, na které z nich je se nejlepší zaměřit jako první. Všem zákazníkům, kteří novou funkci navrhli, pak lze dát vědět, že se něco takového chystá nebo že je již spuštěno.

jackma

Přečtěte si takéAlibaba během 15 minut prodeje pokořila loňský obrat všech českých eshopů dohromadyAlibaba během 15 minut prodeje pokořila loňský obrat všech českých eshopů dohromady

ProductBoard Portal je přímo součástí balíčku služeb, které startup nabízí a souběžně se spuštěním se objevila aktualizovaná verze i mezi nejlepšími produkty na oblíbeném serveru Product Hunt, kde Productboard získal první místo v produktech dne.

Startup, založený Hubertem Palanem (CEO) a Danielem Hejlem (CTO) využívá již přes 600 platících firem, které platí v rozmezí 49 až 99 dolarů za uživatele na měsíc.

productboard2