Elon Musk bude hloubit dopravní tunely i v Číně. Nově nejen pod městy, ale i pod vodou

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

teslaboring

Foto: The Boring Company

Vizualizace tunelu od The Boring Company

0Zobrazit komentáře

Hloubit tunely pro nový způsob přepravy ve městech chce začít Elon Musk také v Číně. Dosud se svou společností The Boring Company působil jen ve Spojených státech, kde začal budovat v několika městech první tunely. Cílem šéfa Tesly nebo SpaceX je podkopat velká ucpaná města a umožnit rychlejší a efektivnější přepravu.

Aktuálně má The Boring Company rozjednané projekty v Los Angeles, Chicagu, Marylandu a Las Vegas a přestože zatím není žádný dokončený a bylo uspořádáno jen několik testovacích jízd, investoři Muskově vizi věří. Nedávno do firmy poslali dalších 120 milionů dolarů a nyní chce Elon Musk do světa.

Jak ambiciózní podnikatel prozradil tradičně na Twitteru, začne s The Boring Company operovat také v Číně. Oficiálně by měl svůj plán oznámit v srpnu na World Artificial Intelligence Conference v Šanghaji. Vedle toho Musk zároveň prozradil, že vedle tunelů pod městy chce začít budovat také podvodní tunely.

První tunel, ten pod Las Vegas, má The Boring Company dokončit ještě letos a bude velmi zajímavé sledovat, jak bude fungovat. I v závislosti na jeho úspěchu lze očekávat případná další expanze jedné z mnoha Muskových firem.

Neformální pracovní prostředí a neony všude kolem. Populární vyhledávač gifů GIPHY ukázal nové sídlo v New Yorku

Michal PtáčekMichal Ptáček

giphy-office-main

Nove kanceláře GIPHY v New Yorku

0Zobrazit komentáře

Přes 100 zaměstnanců, 300 milionů aktivních uživatelů a 150 milionů dolarů na investicích při valuaci 600 milionů dolarů (v přepočtu 14 miliard korun). Vyhledávač animovaných gifů GIPHY potvrzuje, že i ze stoprocentně nadšeneckého nápadu může díky atraktivnímu uživatelskému obsahu vzniknout časem projekt s celosvětovým zásahem. A to i v případě, že to hlavní – tedy byznys – ještě tak trochu pokulhává.

Šest let staré GIPHY fungující jako web, kde mohou uživatelé hledat, vytvářet a sdílet animované gify, totiž i přes mohutný finanční funding, do kterého se zapojili investoři z globálních investičních fondů jako Lightspeed Venture Partners nebo DFJ Growth, ještě donedávna nevydělalo ani jeden americký dolar.

Tento stav se sice s pozvolným nasazováním reklamy začíná postupně měnit, i tak však služba alespoň zatím spoléhá na mohutné investice, které její rapidní uživatelský i personální růst pomáhají financovat.

giphy-office-6

Lounge zóna

Právě rychlý růst byl i hlavní motivací pro vylepšení sídla v newyorské čtvrti Meatpacking District, kde startup sídlí. Ve spolupráci s brooklynským architektonickým studiem Architecture AF se tak nedávno dočkalo rozšíření. To stočlennému týmu na zhruba tisíci metrech čtverečních nabízí tematicky laděné prostředí odkazující právě na význam jednotlivých GIFů, vlastní restauraci, herní místnosti nebo neonového odpočinkové zóny.

S celkovou uvolněnou filozofií firmy korespondují vystavěné dekorační předměty od uživatelů nebo úplná absence recepce. Místo ní jsou návštěvníci uvítáni samoobslužným coffee barem a lounge zónou, která zároveň slouží jako pracovní prostor pro všechny zaměstnance firmy, včetně samotného CEO, Alexe Chunga.

Lokalita: New York City, New York
Datum dokončení: 2019
Velikost: 1 155 m2
Design: Architecture AF
Fotky: Ashok Sinha

giphy-office-14

Breakout zóna

giphy-office-3

Zaměstnanci mají k dispozici i vlastní restauraci

giphy-office-4

Restaurace / Kuchyně

giphy-office-1

Breakout zóna

giphy-office-2

Breakout zóna

giphy-office-5

Breakout zóna

giphy-office-7

Zasedačka

giphy-office-15

Zasedačka

giphy-office-8

Zasedačka

giphy-office-12

Breakout zóna

giphy-office-13

Breakout zóna

giphy-office-9

Telefonní budky

giphy-office-11

Lounge