Facebook chystá funkce, které usnadní nákupy v obchodech nebo utajené konverzace
Po spuštění nových reakcí, které 5 novými rozšířily staré známé “to se mi líbí” a po spuštění nástroje pro tvorbu vizuálů pro nové formáty reklam s názvem Canvas, to vypadá, že Facebook jede dál a chce se tentokrát zaměřit na nakupování nebo na rozšíření funkcí pro konverzace v Messengeru.
I když to Mark Zuckerberg v minulosti zavrhoval, zdá se, že Facebook spustí vlastní řešení pro zpracování plateb na své platformě, s čímž souvisí implementace funkce pro nákup fyzického zboží a služeb ve vybraných obchodech, za pomocí mobilní aplikace. Pravděpodobně tak bude možné např. i přímo mezi sebou platit za nakupované produkty, čímž se rozšíří novinka z minulého roku pro Američany, díky které je možné poslat přátelům v Messengeru libovolnou finanční částku.
To vše jen podporují postupné integrace, které se zaměřují na přesun prodeje mnoha obchodníků právě na Facebook. V minulém roce se v souvislosti s tím podařilo Facebooku vypustit nová nákupní tlačítka, stejně jako inzertní funkce přímo na sociální síti, podobné těm v online bazarech. U zpracování plateb je pak možné, že se do nich Facebook pustí buď akvizicí zpracovatele plateb nebo spoluprácí s některým z předních startupů jako Square nebo Stripe.
Kromě těchto novinek se podle serveru The Information chystá i zavedení utajených konverzací. K žádné z funkcí nebylo vydáno prohlášení a nejsou známy bližší detaily, ale mohlo by to znamenat buď možnost schování určitých konverzací v rámci Messengeru nebo jejich zabezpečení heslem – to pro případ, kdy si uživatelé mezi sebou posílají citlivé informace.
Foto: Facebook