Facebook mění podobu všech nejdůležitějších tlačítek, které se využívají na webech

Jakub KotisJakub Kotis

facebook_like_mobile-e1467197020915
0Zobrazit komentáře

Facebook, největší sociální síť na světě, prošla od svého založení mnoha proměnami designu. Jediné, co se kromě menších úprav nedostalo delší dobu větší grafické aktualizaci, byla čtveřice interaktivních, a pravděpodobně i těch nejdůležitějších, tlačítek: Like, Share, Follow a Save. Přesněji těch, které jsou integrované na stránkách mimo sociální síť. Jde tak pouze o další zjednodušení, které přichází po poslední, lehce kontroverzní aktualizaci reakcí na příspěvky, které přidaly nové emoce.

To se však dnešním dnem mění. Společnost přišla s jejich novější grafickou úpravou. Důvodem pro změnu byly dle mluvčího Facebooku mobilní zařízení. „Původní podoba byla perfektní pro desktopy, ale větší rozšíření mobilních telefonů a jejich upřednostnění při každodenní práci s internetem nás přiměla přehodnotit stávající vzhled“, nechal se slyšet.

dad

Přečtěte si takéZakladatel Googlu Larry Page investoval 100 milionů dolarů do firem vyvíjející létající autaZakladatel Googlu Larry Page investoval 100 milionů dolarů do firem vyvíjející létající auta

Největší změna postihla tlačítko Like, kde zmizelo klasické „F“ logo a nahradil ho povědomý zvednutý palec. Bublina, která oznamovala počet kliknutí, byla zakomponována do tlačítka samotného a tvoří tak jeden celek. U Save se změna dotkla také ikony, která je nyní stejná, jako ji znáte z Facebook aplikace, nebo desktopové verze. Follow a Share byly lehce upraveny, aby jejich vzhled korespondoval s novým grafickým stylem.

facebook_new_like

Společnost v důsledku změny designu zaznamenala zvýšení počtu kliknutí na tlačítko Like až o 6 %. Pokud tato tlačítka využíváte na svých webech, není se tak podle Facebooku čeho obávat. Facebook navíc tvrdí, že provedl důsledné testování ve všech jazykových mutacích tak, aby zajistil škálovatelnost a zpětnou kompatibilitu na všech webových stránkách.

facebook_like_share

Foto: Facebook

Takto bude vypadat kontroverzní smartphone, který se má prodávat za necelých 100 korun

Jakub KotisJakub Kotis

smart100
0Zobrazit komentáře

Na počátku tohoto roku oznámila společnost Ringing Bell nový chytrý telefon, Freedom 251, který je určen pouze pro indický trh. Nebylo by na tom nic neobvyklého, kdyby ovšem nebyla prodejní cena pouhé 4 dolary, tedy necelých 100 Kč. Tato novinka ztratila mírně na důvěryhodnosti nejen díky oznámené ceně, ale také kvůli rozdílné podobě přístroje v reklamě a na oficiálním webu společnosti, kde oznámený telefon vypadal spíše jako jejich předchozí model, Smart 101.

Navzdory všem negativním předpokladům, společnost stále tvrdí, že telefon vydá a první kusy by měly odejít zákazníkům 30. června 2016. Freedom 251 se pyšní 4palcovým displejem a 8MP zadním fotoaparátem. Nechybí ani 3,2MP přední fotoaparát, 1800mAh baterie, podpora dvou SIM a 8GB uložiště. Celý stroj pohání 1,3 GHz čtyřjádrový procesor a 1GB RAM, což je dostatek pro připravený Android 5.1.

eleanor-can-give-passengers-information-about-their-trip-and-upcoming-appointments-for-the-day

Přečtěte si takéToto je představa Rolls Royce o autonomním vozidle budoucnostiToto je představa Rolls Royce o autonomním vozidle budoucnosti

Tento pravděpodobně nejlevnější telefon na světě vzbudil rozruch v indické mobilní asociaci, která svým lobbováním přiměla indickou vládu k tomu, aby zjistila, jak je možné telefon za takovou cenu vůbec vydat. V případě, že nebude přístroj opravdu populární, nevydělá na něm Ringing Bell ani korunu.

indianexpress

CEO firmy, Mohit Goel, přiznal, že na každém zařízení ztrácí přibližně 2,2 dolarů, tedy asi 54 korun. Nicméně je šťastný, že se mu díky Freedom 251 splnil sen o propojení chudší části indické populace, což je jeden z bodů projektu Digitální Indie.

freedom_251

Foto: Indian Express, Ringing Bell Presskit