Facebook mění podobu všech nejdůležitějších tlačítek, které se využívají na webech
Facebook, největší sociální síť na světě, prošla od svého založení mnoha proměnami designu. Jediné, co se kromě menších úprav nedostalo delší dobu větší grafické aktualizaci, byla čtveřice interaktivních, a pravděpodobně i těch nejdůležitějších, tlačítek: Like, Share, Follow a Save. Přesněji těch, které jsou integrované na stránkách mimo sociální síť. Jde tak pouze o další zjednodušení, které přichází po poslední, lehce kontroverzní aktualizaci reakcí na příspěvky, které přidaly nové emoce.
To se však dnešním dnem mění. Společnost přišla s jejich novější grafickou úpravou. Důvodem pro změnu byly dle mluvčího Facebooku mobilní zařízení. „Původní podoba byla perfektní pro desktopy, ale větší rozšíření mobilních telefonů a jejich upřednostnění při každodenní práci s internetem nás přiměla přehodnotit stávající vzhled“, nechal se slyšet.
Největší změna postihla tlačítko Like, kde zmizelo klasické „F“ logo a nahradil ho povědomý zvednutý palec. Bublina, která oznamovala počet kliknutí, byla zakomponována do tlačítka samotného a tvoří tak jeden celek. U Save se změna dotkla také ikony, která je nyní stejná, jako ji znáte z Facebook aplikace, nebo desktopové verze. Follow a Share byly lehce upraveny, aby jejich vzhled korespondoval s novým grafickým stylem.
Společnost v důsledku změny designu zaznamenala zvýšení počtu kliknutí na tlačítko Like až o 6 %. Pokud tato tlačítka využíváte na svých webech, není se tak podle Facebooku čeho obávat. Facebook navíc tvrdí, že provedl důsledné testování ve všech jazykových mutacích tak, aby zajistil škálovatelnost a zpětnou kompatibilitu na všech webových stránkách.
Foto: Facebook