Fashion eshop Zalando oficiálně odstartoval v Česku. Konkurovat bude nejen Zootu
Před několika týdny jsme vás informovali o plánovaném vstupu evropského e-commerce hráče Zalando na český trh. Tento původem německý fashion eshop, který láká zákazníky na benefity jako bezplatné vrácení zboží nebo dopravu zdarma při jakékoliv výši objednávky, totiž nedávno spustil uvítací stránku v českém jazyce, která napověděla brzký start.
Ta chvíle přišla nyní, když Zalando představilo a spustilo oficiální eshop pro Českou republiku.
„Jsme nadšeni, že můžeme představit Zalando českým zákazníkům a těšíme se na nový začátek v rámci jednoho z největších e-commerce trhů ve východní Evropě”, říká Linus Glaser, ředitel Zalando pro střední Evropu.
Hned od začátku čeští zákazníci na eshopu najdou okolo 275 tisíc produktů, převážně z kategorií jako obuv, oblečení a módní doplňky, čímž se Zalando stává jasnou konkurencí pro tuzemské e-commerce hráče jako Zoot, Queens, Freshlabels nebo Bibloo.
Ty mají alespoň prozatím vůči Zalando jednu podstatnou výhodu, a to kamenné pobočky, kde si čeští zákazníci mohou objednané zboží vyzkoušet a až poté se rozhodnout, zda ho skutečně převezmou či nikoliv. Právě kamenné pobočky Zalando v Česku alespoň prozatím neplánuje. Eshop na tuzemském trhu zároveň nebude aktuálně nabízet ani sortiment kosmetiky.
Obrat 4,5 miliardy eur
Český trh se tak berlínský gigant bude alespoň zpočátku snažit obsadit z pohledu síly a velikosti. Ostatně v roce 2017 Zalando dosáhlo na obrat ve výši 4,5 miliardy eur při meziročním růstu 23,4 % (pro porovnání český Zoot v roce 2016 dosáhl obratu ve výši 706 milionů Kč) a celosvětově se pyšní 23 miliony zákazníků, kteří jen za rok za 2017 uskutečnili 90,5 milionu objednávek.
V 15 zemích kde Zalando působí, pak společnost zaměstnává přes 15 tisíc lidí a disponuje hned několika centrálními a lokálními sklady v Německu, Severní Itálii, Švédsku nebo Francii.