Footshop letos v tržbách překročí 800 milionů korun a šlape do expanze. První prodejnu otevřel v Rumunsku

Peter BrejčákPeter Brejčák

footshop-bukurest-boxed-minInsider

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

0Zobrazit komentáře

Prodejce tenisek a streetového oblečení Footshop po osmi letech od svého založení letos v obratu přesáhne 800 milionů korun. Původně čistě internetový obchod už před pěti lety v Praze otevřel svou první kamennou prodejnu a postupně se rozšiřoval dál. A to nejen dál po Praze, ale také do Bratislavy a Budapešti a nové také do Bukurešti.

Na rozdíl od mnoha konkurentů však Footshop své prodejny nevyužívá jen na prodej nových kousků oblečení. Buduje je jako stylová kulturní „sneakers centra“, která slouží na podporu budování zákaznické komunity, pro kterou v nich organizuje workshopy, přednášky či další eventy. Jak popisoval zakladatel Footshopu Peter Hajduček v našem rozhovoru na začátku roku, právě komunita je pro jeho byznys zásadní.

Veškeré komunitní akce nyní začne Footshop organizovat už ve čtvrté zemi, konkrétně v Rumunsku, kam se obchod rozhodl dále expandovat.

footshop6

Foto: Footshop

Peter Hajduček, zakladatel Footshopu

„Otevřením rumunského obchodu jsme splnili úkol, který jsme si na počátku tohoto roku zadali. Východní Evropa má pro nás na rozdíl od západního trhu z hlediska našeho byznysu neuvěřitelný potenciál, který se pokusíme využít naplno,“ upřesňuje Peter Hajduček.

Nová prodejna o rozloze 245 metrů čtverečních se nachází na prémiové adrese Ion Câmpineanu v centru Bukurešti. V přízemí zákazníci najdou prodejní plochu, první poschodí pak patří prostoru na workshopy či přednášky.

footshoop-bukurest3-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

Úspěšný byznys Footshop postavil na prodeji limitovaných kolekcí tenisek. Staví na spolupráci se značkami jako Nike, Vans či Adidas a jako jediný tuzemský prodejce je členem Adidas Consortium. Prodeje podporuje i výraznou aktivitou na sociálních sítích s více než milionem fanoušků a nejsilnějším Instagramem mezi českými e-shopy vůbec.

A jak Footshop prozradil pro CzechCrunch, veškeré tyto aktivity mu letos v tržbách přinesou přes 800 milionů korun, zatímco loni se pohybovaly na úrovni 500 milionů korun. Footshop aktuálně provozuje e-shopy již ve třinácti jazykových mutacích a své kamenné prodejny má ve čtyřech zemích. Rumunskem však zahraniční expanze nekončí, do budoucna plánuje své aktivity rozšířit také do Bulharska, Chorvatska nebo na Ukrajinu.

footshoop-bukurest1-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

footshoop-bukurest-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

footshoop-bukurest4-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

footshoop-bukurest2-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

Diskuze (0)

Novinka

Anonym