Forejtův bizarní klip pro McDonald’s rozdělil internet. Navíc se ukázalo, že nápad není tak originální
Známý kuchař hraje hudbu na suroviny z „mekáče“. Jeho klip se ale nápadně podobá reklamě, se kterou před časem bodovala německá Edeka.
V hudební branži se standardně hraje na hudební nástroje. Na tom logicky není nic překvapivého. Proto když ve středu McDonald’s vypustil nové propagační video, ve kterém známý olomoucký šéfkuchař Přemek Forejt hraje na suroviny jako žemle, sýr, rajčata nebo cibule, zdálo se to jako originální nápad. Celé to je však trochu jinak – takový koncept už dlouho existoval. A lidé to české pobočce slavného amerického fastfoodového řetězce dávají hlasitě najevo. V pichlavých komentářích koupou i samotného Forejta. Jen o nich to ale není.
Na začátek ale pěkně popořadě. Český McDonald’s už s Přemkem Forejtem, který se pod kůži širší veřejnosti vryl jako porotce kulinářského pořadu MasterChef Česko, spolupracuje několik měsíců. Letos v březnu s ním oznámil oficiální spojení, v rámci kterého se šéfkuchař špičkové olomoucké restaurace Entrée stal jeho takzvaným kontrolorem kvality produktů. Jenom někde v ústraní ho ale „mekáč“ nedrží.
Protože jde o gastronomickou celebritu, točil s ním několik videí přímo u dodavatelů produktů, přičemž dosud největší kampaň s ním vyšla v polovině tohoto týdne, kdy McDonald’s zveřejnil videoklip z projektu Mc’n’Roll, kde Forejt rapuje, tancuje a především rozeznívá suroviny, které řetězec používá zejména pro své slavné cheeseburgery.
K hraní na suroviny (od housek přes rajčata až po cibule) používá technologii, se kterou přišlo studio Playtronica. Její elektronická zařízení totiž přeměňují dotek na midi noty a z čehokoliv dělají midi ovladač, kterým je možno proměnit lidské tělo v „klávesnici“. Díky tomu pak může člověk pouhým dotekem ruky rozeznít většinu předmětů okolo. Do skladby byl zakomponován i skladatel a hudebník Jiří Burian alias Kapitán Demo, jenž nedávno točil pro supermarket Lidl.