Freemium aplikace jsou zodpovědné za 92% příjmů na Apple App Store. A co ostatní způsoby monetizace?
Dan Counsell z vývojářského studia Realmac Software, které stojí například za to-do appkou Clear, zveřejnil článek ve kterém dal dohromady poslední trendy, které se týkají monetizace iOS aplikací na App Store. Jak to aktuálně vypadá?
Placené aplikace
Podle dat, které má k dispozici, je aktuálně 36% aplikací na App Store placených. Přesto jsou však zodpovědné pouze za 4% všech příjmů. Tento způsob monetizace je pak podle něj nejideálnější například pro appky z oblasti byznysu, vzdělávání nebo produktivity.
Freemium aplikace
Jiná situace je u stále častěji nasazovaného freemium modelu. I když totiž freemium appky tvoří pouze 11% všech aplikací na App Store, jsou zodpovědné za 92% příjmů. Z článku pak vyplývá, že tento model se nejvíce hodí pro mobilní hry a zábavu obecně.
Paymium
Dalším, zatím ne moc známým modelem je Paymium, které v podstatě kombinuje předchozí dvě varianty dohromady. Tj. zaplatíte za aplikaci s tím, že máte následně možnost dokupovat různá vylepšení. Aplikací, které se na App Store vydaly tímto směrem tvoří aktuálně pouze 2%, už teď jsou na tom ale s příjmy stejně jako ty, které využívají první zmíněnou variantu. Proto Dan Counsell tomuto způsobu monetizace předpovídá zajímavou budoucnost a sám se na něj v příštích měsících zčásti zaměří.
Foto: Janitors/Flickr