Google spouští hru Grasshopper pro výuku základů programování v JavaScriptu
Google skrze svůj experimentální interní workshop Area 120 spustil zábavnou výukovou hru pro iOS a Android. Jmenuje se Grasshopper a její zaměření je na základy programování, přesněji řečeno na pochopení JavaScriptu. Za použití tohoto programovacího jazyka si uživatelé mohou procvičovat jednoduché úkoly na puzzle hrách.
Aplikací, které mají zábavnější formou učit základy programovacích jazyků, je na trhu poměrně dost. Ať už se jedná o Hopscotch nebo Lightbot pro děti či propracovanou platformu Codeacademy. Nově se do této oblasti pouští i technologický gigant z Mountain View.
Platforma nabízí jak oblast The Fundamentals, kde má virtuální student komplexněji pochopit, jak kód funguje, tak sekce Animations, ve kterých se bude učit například kreslit různé tvary pomocí knihovny D3 nebo definovat funkce. Je však nutné dodat, že Grasshopper není určen jako „seriózní“ výukový nástroj, nýbrž jako pomůcka pro navazující vzdělávání.
Aby mohla být aplikace vhodná pro všechny věkové skupiny, musel se tým pod vedením zakladatelky Laury Holmes během vývoje soustředit zejména na čas, dostupnost a finanční nenáročnost. Právě tyto aspekty mají nejvíce ovlivňovat motivaci k učení se kódovat. Z těchto důvodů je Grasshopper založena na pětiminutovém denním procvičování s minimalistickým rozhraním a zcela zdarma.
Grasshopper byla okolo devíti měsíců testováno neveřejně v úžším kruhu lidí, nicméně teď je dostupná pro všechny. Nabízena je zdarma na App Store (iOS) a Google Play (Android).
Foto: Grasshopper