GoPro ukončuje prodej svých dronů Karma a zavírá přes 250 pracovních pozic

Filip HouskaFilip Houska

86407621-6C06-4553-AFAD-0CAC65138E14
0Zobrazit komentáře

V ústředí kalifornské společnosti GoPro, která se proslavila výrobou akčních kamer, poslední dny nezažívají příliš dobrou atmosféru. Vedení v čele se zakladatelem a CEO Nickem Woodmanem oficiálně zrušilo svou divizi dronů, kterou GoPro spustilo před dvěma lety, a zároveň uzavřelo stovky pracovních míst.

Tyto závěry se očekávaly již několik dní, kdy o nich jako první informoval server TechCrunch, nicméně až nyní, se zveřejněním zprávy o výnosech, je to oficiální. Finanční výsledky za čtvrtý kvartál minulého roku totiž nebyly zdaleka podle představ společnosti (přibližně 340 milionů dolarů oproti předpokládaným, a i tak nízkým, 470 milionům) a GoPro se rozhodlo pro radikální změny.

FC98A530-E331-4927-98A0-BD024C4BC189

Přečtěte si takéTesla spustila webový plánovač tras s nejbližšími Superchargery, který vede i přes ČRTesla spustila webový plánovač tras s nejbližšími Superchargery, který vede i přes ČR

Vedle toho, že společnost zredukovala počet zaměstnanců po celém světě z 1 254 na „méně než 1 000“ a plat Woodmana snížila na symbolický jeden dolar, tak končí i s výrobou svých dronů Karma, respektive doprodá poslední kusy na skladech a divizi kompletně zavře. Nadále však bude majitelům těchto dronů poskytovat potřebnou podporu.

0CDD99A8-BCFF-4C15-86DC-95F2BC354390

Karma má dosah okolo 1 000 m, max. rychlost letu 15 m/s a na baterce vydrží přibližně 16 minut

I když byly drony z dílen Woodmanovy firmy důstojným protivníkem zejména čínské jedničce DJI, kvůli své vysoké ceně, která se v Česku pohybuje okolo 27 až 40 tisíc korun (v závislosti na použité kamerce), a prvotním problémům s rychlým vybíjením během letu, patrně neměly šanci zásadně uspět.

C75CE634-E440-4339-A9CD-F7AA595CDE47

Nick Woodman, zakladatel a CEO společnosti GoPro

To ostatně uznává i samotné GoPro, které situaci na konkurenčním trhu popisuje jako „extrémní“ a dodává, že za neuspokojivé výsledky mohou i regulace na evropském a americkém trhu.

Foto: Paintimpact; TechCrunch (Flickr)

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Znovuzrozený kultovní mikrobus od Volkswagenu má pohánět umělá inteligence od NVIDIA

Filip HouskaFilip Houska

A2EE56D9-F422-41BC-9DE8-469C837DDDC3

Vyjma barvy a o něco delší zadní části jsou oba vozy téměř totožné

0Zobrazit komentáře

V srpnu minulého roku oznámil německý automobilový koncern Volkswagen, že chystá redesign svého mikrobusu, který se stal ikonou zejména v 50. až 80. letech v okolí kalifornského pobřeží a komunity hippies. I když příliš informací známo nebylo, vědělo se, že takzvaný I.D. Buzz bude poháněn elektřinou, nabídne větší prostor pro cestující a na výrobní linky se patrně dostane v roce 2022. Nově však byla ohlášena další, poměrně zajímavá věc.

Reinkarnovaný mikrobus bude z velké míry založen na technologii umělé inteligence, o kterou se postará americký gigant z oblasti výroby čipů NVIDIA. Oznámili to spolu CEO Volkswagenu Herbert Diess a zakladatel/CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang s předstihem na konferenci CES v Las Vegas.

FC98A530-E331-4927-98A0-BD024C4BC189

Přečtěte si takéTesla spustila webový plánovač tras s nejbližšími Superchargery, který vede i přes ČRTesla spustila webový plánovač tras s nejbližšími Superchargery, který vede i přes ČR

VW a NVIDIA mají v plánu zaměřit se na systém „Intelligent Co-Pilot“, který bude primárně založen na platformě NVIDIA DRIVE IX. Ta má sloužit jak pro získávání dat z upevněných vnitřních a vnějších senzorů na autě pro jednodušší, bezpečnější a pohodlnější řízení, tak pro povolení funkcí jako jsou speciální gesta, hlasové ovládání vybraných prvků, odemykání dveří obličejem či monitoring pozornosti řidiče.

vw_082017_2

I.D. Buzz má mít kombinovaný výkon 275 kW, rozjezd z 0–100 km/h za 5,3 vteřin a dojezd na jedno nabití až 600 km

„Za několik let se bude od každého nového vozu očekávat, že má asistenty s umělou inteligencí pro hlasové a obličejové ovládání spolu s podporou gest a rozšířené reality. Volkswagen s technologií DRIVE IX od NVIDIA to uskuteční. Spolu budeme budovat nové generace aut, které jsou bezpečnější, příjemnější k řízení a dostupnější pro každého,“ říká Huang.

22A4CD6E-F4E0-4D50-B251-D337DE775DA7

Klíčový hráč na poli grafických procesorů bude touto technologií do budoucna vybavovat všechna vozidla z rodiny elektrických vozů I.D. od VW. Na druhou stranu není Volkswagen jedinou automobilkou, se kterou spolupracuje – partnerství má uzavřené také s Audi a Mercedens-Benz.

I.D. Buzz zaujme svým designem i nostalgickou kalifornskou svobodou

vw_082017_3
07C1EC46-C3DC-4FE6-A7D5-B10DDDEC4AC4

Interiér I.D. BUZZ CARGO má vypadat velmi podobě s vnitřkem mikrobusu I.D. BUZZ

01457313-B6E4-4439-B280-D032A3C50EF4
24E1EE02-1F6D-4EE7-A2B7-B22AE58C67A1
82EB1C12-82EC-4B1E-866E-D3ABF9E6EC8E
17FED140-45D5-4BD5-B05D-07F98C0D7215
545BB521-A7FD-4F0E-894E-B45F3320C5ED
E49C587D-B13B-4D08-88D3-36C173D1C364

Foto: Volkswagen US Media Site