GoPro ukončuje prodej svých dronů Karma a zavírá přes 250 pracovních pozic
V ústředí kalifornské společnosti GoPro, která se proslavila výrobou akčních kamer, poslední dny nezažívají příliš dobrou atmosféru. Vedení v čele se zakladatelem a CEO Nickem Woodmanem oficiálně zrušilo svou divizi dronů, kterou GoPro spustilo před dvěma lety, a zároveň uzavřelo stovky pracovních míst.
Tyto závěry se očekávaly již několik dní, kdy o nich jako první informoval server TechCrunch, nicméně až nyní, se zveřejněním zprávy o výnosech, je to oficiální. Finanční výsledky za čtvrtý kvartál minulého roku totiž nebyly zdaleka podle představ společnosti (přibližně 340 milionů dolarů oproti předpokládaným, a i tak nízkým, 470 milionům) a GoPro se rozhodlo pro radikální změny.
Vedle toho, že společnost zredukovala počet zaměstnanců po celém světě z 1 254 na „méně než 1 000“ a plat Woodmana snížila na symbolický jeden dolar, tak končí i s výrobou svých dronů Karma, respektive doprodá poslední kusy na skladech a divizi kompletně zavře. Nadále však bude majitelům těchto dronů poskytovat potřebnou podporu.
I když byly drony z dílen Woodmanovy firmy důstojným protivníkem zejména čínské jedničce DJI, kvůli své vysoké ceně, která se v Česku pohybuje okolo 27 až 40 tisíc korun (v závislosti na použité kamerce), a prvotním problémům s rychlým vybíjením během letu, patrně neměly šanci zásadně uspět.
To ostatně uznává i samotné GoPro, které situaci na konkurenčním trhu popisuje jako „extrémní“ a dodává, že za neuspokojivé výsledky mohou i regulace na evropském a americkém trhu.
Foto: Paintimpact; TechCrunch (Flickr)