Herní obchod Xzone.cz sází na raketově rostoucí segment oblečení a figurek z her i filmů. Kupuje českého prodejce Gamlery

Xzone.cz a Gamlery.cz nabídnou herní, filmový i seriálový merch

Foto: Mulyadi/Unsplash

Hráči videoher nejsou jen vášnivými sběrateli achievementů za plnění rozmanitých herních výzev, ale i fyzických upomínek na své oblíbené tituly. Připomínají tak třeba nejhorlivější filmové fanoušky, jejichž náklonnost ke slavným snímkům se promítá nejen při jejich sledování, ale i ve sbírání figurek oblíbených postav a dalších doplňků s motivem milovaných filmů. A právě na takové zboží se soustředí české Gamlery.cz, které se nově stává součástí herního obchodu Xzone.cz.

Český obchod s videohrami Xzone výrazně rozšiřuje svůj záběr na výrazně rostoucím poli merchandisu, tedy doplňků jako postaviček, hrnečků nebo oblečení s motivy z populárních filmů, seriálů i her. Od současných majitelů a zakladatelů Michala Veseckého a Ondřeje Macouna kupuje za nezveřejněnou částku specializovaného prodejce Gamlery.cz.

„Zakladatelé Gamlery za těch více než deset let odvedli neuvěřitelný kus práce a v komunitě kolem her a herního oblečení se stali celebritami. Je pro nás velká čest, že se stávají součástí týmu Xzone, který díky tomu opět zvedne úroveň v herním merchandise,“ říká k akvizici Martin Schovanec, zakladatel a spolumajitel Xzone.cz.

„Spojením získáme stabilního partnera, který je českému a slovenskému publiku dobře znám. Našim úkolem pak bude přinést nadšení a zkušenosti z oblasti herního a filmového merche, kterému se věnujeme od vzniku naší značky. Jsme rádi, že Xzone, stejně jako my, je povahou rodinnou firmou, kde lidé vkládají srdce do své práce,“ dodává Michal Vesecký, spoluzakladatel Gamlery.

Pro milovníky popkultury a zákazníky obou firem se kromě větší nabídky nic nezmění, obě značky dokonce budou nadále působit samostatně. Pro samotné Xzone se však jedná o zajímavý krok vzhledem k dříve oznámeným plánům na zahraniční expanzi i k narůstající důležitosti merche v jeho vlastním byznysu.

Trh s ním totiž raketově roste a skladové zásoby herních i filmových produktů se v Xzone jen za letošní rok zdvojnásobily. A o tom, že právě rozmanité doplňky a nejen videohry budou pro budoucnost firmy v blízké budoucnosti klíčové, hovořil její zakladatel Martin Schovanec už v dubnovém rozhovoru pro CzechCrunch.

gamlery_xzone_prodejna

Obchod Gamlery se specializuje na herní a filmový merchandise

Foto: Gamlery.cz

„Segment merchandisu je pro nás velkým projektem a hodně na něj sázíme. V provozní ziskovosti už merch hrám výrazně konkuruje a počítáme, že tento rok už nám bude generovat více než hry,“ řekl tehdy Schovanec. S novým prodejcem pod křídly se tak zdá pravděpodobné, že se tato předpověď skutečně vyplní.

Gamlery působí i v Maďarsku a Polsku, Schovanec a jeho tým by tak mohli využít zkušeností jeho zakladatelů při plánované expanzi Xzone mimo Česko. Už v roce 2015 zamířili na Slovensko, kde převzali obchod Game Expres, nejnovějším krůčkem v naplňování zahraničních cílů pak byla před měsícem proměna této značky přímo na Xzone.sk.

Pro Xzone je akvizice další příznivou zprávou letošního léta, společnost nedávno i díky rostoucímu zájmu o merch oznámila zhruba třicetiprocentní meziroční nárůst tržeb na 112 milionů korun a vykázala zisk v řádu stovek tisíc korun. Dvojka českého trhu se navíc možná stane největším specializovaným herním obchodem, dosavadní jedničku JRC totiž koupila skupina Smarty a v jejích prodejnách plánuje prodávat i elektroniku. Současně ale slibuje vznik vlastních herních center.

Editor a redaktor CzechCrunche. Má rád hry.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.