Hernímu obchodu JRC klesly tržby o 130 milionů. Po prodeji do rukou Smarty už ale opět stoupají
„Po roce tvrdé práce můžeme říct, že se nám podařilo vdechnout JRC nový život,“ říká majitel a zakladatel Smarty Petr Syrůček.
Kamenné obchody s videohrami to v době, kdy je digitální distribuce naprostým standardem, nemají snadné. Výrazně to pociťovala i česká jednička mezi herními prodejnami JRC. Loni v září se však stala součástí skupiny Smarty podnikatele Petra Syrůčka. A ta nyní hlásí, že nepříznivý vývoj tržeb JRC se jí povedlo zvrátit.
Největší síť videoherních prodejen v Česku byla v posledních letech na sestupné trajektorii. Její tržby za fiskální rok, který trval od února 2019 do ledna 2020, sice přesáhly půl miliardy korun, v následujícím účetním období ale klesly na 371 milionů. Za poslední rok od loňského února až do letošního března pak JRC vykázalo další pokles na 241 milionů korun. Právě v této době JRC změnilo majitele, když ho koncem léta získala skupina Smarty.
A podle nových vlastníků se teď situace herního řetězce výrazně zlepšuje. Od loňského zářijového převzetí skupinou Smarty měl obrat videoherního obchodu meziročně vyrůst o více než 50 procent. Na dotaz CzechCrunche však zástupci společnosti odmítli konkrétní výši tržeb komentovat. Podle výroční zprávy celá skupina Smarty za období od loňského dubna do letošního března utržila 3,5 miliardy korun, částečně i díky akvizici JRC.
„Po roce tvrdé práce můžeme říct, že se nám podařilo vdechnout JRC nový život. Koupili jsme ji jako exkluzivní značku, kterou jsme chtěli rozvíjet. A zatím se nám to daří,“ řekl k výsledkům herního prodejce majitel a zakladatel Smarty Petr Syrůček. Do jeho skupiny patří kromě JRC také iWant zaměřený na produkty od Applu nebo obchod s elektronikou Smarty.cz.
Právě v prodejnách Smarty společnost letos na jaře představila nový koncept, který spojuje elektroniku a videoherní zboží. Tedy nejen hry samotné, ale i konzole, herní hardware nebo sběratelské předměty. „O takový merchandise je v Česku stále větší a větší zájem. Jde jak o merch z oblíbených seriálů a filmů, jako jsou třeba Stranger Things nebo Star Wars, ale i z oblíbených her,“ dodal Adam Fischer z JRC.