Heroes of Might and Magic po česku. Vyzkoušejte strategii inspirovanou domácím sci-fi, Dunou i Warhammerem

Silence of the Siren od pražského studia Oxymoron Games přenáší tahové souboje a správu vaší říše známé ze série HoMaM do futuristického univerza.

Michal MančařMichal Mančař

silence-of-siren-oxymoron-games-boxed

Foto: Oxymoron Games

Silence of the Siren od českého studia Oxymoron Games nabídne pět hratelných stran sci-fi konfliktu

1Zobrazit komentáře

Pamatujete si slavnou sérii Heroes of Might and Magic? Mezi virtuálními stratégy tahle značka patří k těm vůbec nejmilovanějším. Stala se inspirací pro mnoho napodobitelů a pokračovatelů – a jeden takový se chystá i v Česku. Jmenuje se Silence of the Siren a oproti svému vzoru vás vezme do sci-fi univerza. Jak se mu to daří? To si můžete vyzkoušet zdarma v právě vydaném demu.

Vývojářský tým Oxymoron Games nepatří mezi nejznámější domácí herní studia s rozsáhlým portfoliem. Jenže to, co už na herní trh uvedl, u cílového publika vybudovalo úctyhodný úspěch. Pražští tvůrci v roce 2018 vydali realistický simulátor nemocnice Project Hospital. Ten jim od té doby vygeneroval desítky milionů korun v tržbách. Se svou novinkou strategický žánr úplně neopouštějí, ale vydávají se v něm výrazně jiným směrem. Do vesmíru a do budoucnosti.

S titulem Silence of the Siren se totiž rozhodli potěšit všechny fanoušky Heroes of Might and Magic. Nová hra staví na základech slavného titulu a stejně jako ve známé sérii se v ní zhostíte role vojevůdců a vladařů. Ovšem s tím rozdílem, že středověké fantasy s elfy, rytíři a skřety nahrazuje futuristické zasazení s insektoidními mimozemšťany, roboty či kosmickými mariňáky. Jejich soupeření si navíc už můžete vyzkoušet na vlastní kůži – demo Silence of the Siren je volně ke stažení na Steamu.

V čem se ale Silence of the Siren liší od svého přiznaného vzoru? „Inspirace Heroes of Might and Magic byla hlavně v základních věcech, jako je postupné budování vaší základny nebo správa armád. Ale sci-fi prostředím nebo v detailech herních mechanismů si už Silence of the Siren jde vlastní cestou,“ říká pro CzechCrunch jeden z vývojářů a spoluzakladatel Oxymoron Games Jan Beneš.

Jako příklady konkrétních úprav či vylepšení receptury, se kterou série Heroes of Might and Magic bodovala už v sedmi hlavních titulech, uvádí například střídání noci a dne. „Anebo neokoukané schopnosti některých jednotek či možnost umístit vlastní objekty na herní mapu,“ zmiňuje vývojář. Kromě zajímavé inspirace herní má ale česká hra i poutavou inspiraci příběhovou.

„Ovlivnila nás řada sci-fi děl, ale jedny z nejdůležitějších pro nás byly Duna a Warhammer 40 000,“ říká Beneš. Připomíná tím promyšlené sci-fi univerzum z pera spisovatele Franka Herberta a slavnou značku britské firmy Games Workshop. Ta Warhammer za 40 let proměnila z válčení s plastovými figurkami na miliardový byznys přesahující do nejpopulárnějších videoher anebo na seznam koníčků herce Henryho Cavilla.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Duna kvůli vyvolání dojmu civilizace dávno po technologickém vrcholu, která na tento úpadek reaguje,“ popisuje vývojář odkaz díla, které se už zakrátko dočká pokračování svého nejnovějšího filmového zpracování od režiséra Denise Villeneuvea. „V případě Warhammeru to byly proporce jeho fiktivního vesmíru a příběhy, které se odehrávají mezi pozůstatky dávných civilizací. A které vyvolávají pocit ztráty něčeho velkého a úžasného. Něčeho, co daleko přesahuje naše současné možnosti,“ dodává.

Tyto dva oblíbené světy z předaleké budoucnosti ve výčtu inspirací Silence of the Siren navíc doplňuje i ryze český počin. Knižní série Mycelium od uznávané autorky žánru fantastiky Vilmy Kadlečkové. „A to díky tématu prolínání lidské a mimozemské kultury nejen v rozsahu celých světů, ale i na úrovni každodenního života obyčejných lidí,“ přibližuje Beneš vliv už osmi románů domácí spisovatelky. Ten osmý, Program apokalypsy, Kadlečkové dokonce vynesl cenu Magnesia Litera.

Jak se slavné inspirace Silence of the Siren daří skloubit s podmanivou a dodnes milovanou herní náplní Heroes of Might and Magic, to si můžete vyzkoušet v právě vydané ukázce na Steamu. Demo má být podle zástupce Oxymoron Games sice krátkým, ale plnohodnotným představením budoucí hry. Na velitele čeká jedna menší mapa a možnost zahrát si za jednu z dostupných stran sci-fi konfliktu. V plné hře jich bude pět. Včetně militantních krtkolidí.

Právě sci-fi pojetí hry by mohlo titulu od Oxymoron Games pomoci vyniknout mezi konkurencí. Nejen mezi českými fanoušky videoherních strategií patří Heroes of Might and Magic k nejoblíbenějším jménům, a především třetí díl série si dodnes zachovává ikonický status. Naposledy se však Heroes hráčům ukázali v roce 2015 se sedmým dílem. Od té doby díru na trhu poměrně úspěšně využilo několik titulů, například Age of Wonders: Planetfall nebo předloňský nezávislý hit Songs of Conquest.

A byť silný vliv HoMaM česká hra nijak nezapírá, znalost známé značky nijak nevyžaduje. „Pokud se nám podaří hratelnost doladit podle našich představ, měla by hra oslovit jak zkušené stratégy, tak spíš casual hráče,“ popisuje Beneš zamýšlené publikum hry. Silence of the Siren by se v early accessu – tedy ve stále vyvíjené, ale obsahově plnější a zcela hratelné verzi – mělo představit ve druhé polovině roku.

silence-of-the-siren-boxed

Přečtěte si takéČeši uspěli se simulací nemocnice, teď chystají sci-fi HoMaMSimulátor nemocnice jim přinesl miliony. S nimi čeští tvůrci chystají sci-fi verzi slavné strategie Heroes

Student podnikatelského programu ČZU vydal hru, při níž objímáte stromy i cizince. Partie může trvat i rok

Mojmír Štabla díky projektu Tiimiakatemia vydal neobvyklou stolní hru Přihořívá. Při jejím hraní si vytvoříte nezapomenutelné vzpomínky.

Michal MančařMichal Mančař

stabl

Foto: Přihořívá

Mojmír Štabl, autor karetní hry Přihořívá

0Zobrazit komentáře

Často se říká škola hrou. Ale na České zemědělské univerzitě už nějakou chvíli razí i heslo škola podnikáním. Její student Mojmír Štabla oba přístupy spojil. V rámci studijního programu, který učení kombinuje se zakládáním skutečného byznysu, stvořil hru, která vás pořádně vytáhne z komfortní zóny. Budete hrát kámen, nůžky, papír s cizími lidmi, dělat si selfie s náhodnými kolemjdoucími nebo protihráče donutíte, aby si vyzkoušel vaše hobby.

Většinu moderních stolních her sfouknete za pár desítek minut. Sejdete se s přáteli, odehrajete jednu nebo více partií a tím to obvykle až do dalšího srazu končí. Přihořívá od studenta Mojmíra Štably je ale jiné. Je to karetní hra, v níž každá ze 44 karet představuje velice rozmanité úkoly, které si s protihráčem zadáváte. A to, jak dlouho bude budete partii hrát, je otázka dohody. Může to být klidně rok.

Hrát přitom v případě Přihořívá může znamenat velice různé věci. „Můj favorit je rozhodně karta ‚Ruční práce‘, kdy si musíte zahrát kámen, nůžky, papír s cizím člověkem, dokud nevyhrajete. Nebo karta ‚G spot‘, kdy vám protihráč musí ukázat své tajné nebo nejoblíbenější místo, které je nedaleko od vás,“ přibližuje pro CzechCrunch autor hry Mojmír Štabla. „Dobu hraní si hráči stanoví na začátku, kde sepisují na jednu z karet svá jména a čas konce hry. Je to taková smlouva s protihráčem,“ dodává.

carsick-carventures-bartos

Přečtěte si takéZahrajte si hru, kterou pro vás stvořili studenti. Zkusil ji i Ivan BartošVyzkoušejte hru, kterou pro vás stvořili studenti matfyzu a pedagogické fakulty. Zahrál si ji i Ivan Bartoš

Mimochodem, díky druhé jmenované kartě jednadvacetiletý student prý sám poznal jednu krásnou pražskou vyhlídku. A právě takový přesah ze hry do skutečného světa je jádrem Přihořívá. To samozřejmě není prvním počinem, který herní mechanismy využívá k ozvláštnění lidské interakce. Existují například i podobně zaměřené hry s velmi dospělou tematikou. Anebo projekt dvou českých autorek Wanderlost. Stále to však na trhu se stolními hrami zůstává neobvyklým principem. Neobvyklým – a zábavným.

„Sám mám rozehrané dvě partie se známými, kterým jsem hru daroval. Takže skoro vždy, když s nimi trávím čas, na mě čeká něco nepředvídatelného,“ popisuje tvůrce. Podle zvolené karty by tak Mojmír musel jít například objímat stromy v okolí. Anebo rovnou cizího člověka, aby mu zlepšil den. Nebo si s ním pořídit selfie. Každá karta je někdy menším, jindy pořádným vystoupením z komfortní zóny. Však i podtitul Přihořívá hlásá Karetní hra, která ti pomůže vytvořit nové vzpomínky.

Přihořívá vzniklo coby projekt v rámci podnikatelsky zaměřeného studia na České zemědělské univerzitě. Bakalářský program Inovativní podnikání při Provozně ekonomické fakultě neboli Tiimiakatemia Prague je domácí představitel původně finského principu, který dává přednost praktickému přístupu spíš než „nalejvárně“ teoretických znalostí. Ze studentských týmů Tiimiakatemia dělá zakladatele, ředitele a pracovníky různých podniků a projektů.

„Během studia už jsem byl součástí několika projektů. A na začátku školy jsem si za cíl stanovil vytvoření zcela vlastního. Výsledkem je Přihořívá,“ říká Štabla. Vznik hry financoval penězi, které získal jako výsledek jiného studentského podnikání.

Účastníci Tiimiakatemie si totiž své firmy nenechávají jen na papíře nebo v učebnách, ale skutečně s nimi vyrážejí do světa. Právě jako Přihořívá, které si stále můžete pořídit za 420 korun. Do dalšího studia, respektive podnikání, Mojmírovi prý Přihořívá dalo zkušenosti s placenou online propagací, vyjednáváním s distributory a obecně lepší orientaci v oboru e-commerce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vždy ke konci semestru procházíme zkouškami, v průběhu studia máme několik projektů a sami si vybíráme, s jakým k jakému předmětu přijdeme. Díky tomu se vždy dostane mimo naši bublinu a získáme feedback,“ popisuje spojení podnikání a studia Štabla. Jednotliví vyučující předložené počiny komentují podle svých specializací a poskytují podnikavým studentům zpětnou vazbu. Přihořívá se jim podle tvůrce prý velice líbilo.

A co autora i jeho spolužáky čeká dál? „To je jen na nás. Všechny naše projekty jsou stoprocentně v našem vlastnictví,“ odpovídá mladý podnikavec. V případě jeho hry se ale v nejbližší budoucnosti chystá dotisk. „A už teď plánujeme další verzi, kterou bychom podle úspěchu Přihořívá vypustili na trh. Ale zaměřenou na určitá prostředí a skupiny, třeba na párty nebo v rámci vztahů. Princip a poslání by ale byly stejné. Vytvořit nezapomenutelné vzpomínky,“ uzavírá Mojmír Štabla.

cozy-games-studio-gds

Přečtěte si takéStudenti ČVUT a matfyzu vytvořili pro CzechCrunch vtipnou hruDali jsme studentům ČVUT a matfyzu šanci vytvořit hru pro čtenáře. Vyzkoušejte si, jak se jim to povedlo