Heroes of Might and Magic po česku. Vyzkoušejte strategii inspirovanou domácím sci-fi, Dunou i Warhammerem
Silence of the Siren od pražského studia Oxymoron Games přenáší tahové souboje a správu vaší říše známé ze série HoMaM do futuristického univerza.
Pamatujete si slavnou sérii Heroes of Might and Magic? Mezi virtuálními stratégy tahle značka patří k těm vůbec nejmilovanějším. Stala se inspirací pro mnoho napodobitelů a pokračovatelů – a jeden takový se chystá i v Česku. Jmenuje se Silence of the Siren a oproti svému vzoru vás vezme do sci-fi univerza. Jak se mu to daří? To si můžete vyzkoušet zdarma v právě vydaném demu.
Vývojářský tým Oxymoron Games nepatří mezi nejznámější domácí herní studia s rozsáhlým portfoliem. Jenže to, co už na herní trh uvedl, u cílového publika vybudovalo úctyhodný úspěch. Pražští tvůrci v roce 2018 vydali realistický simulátor nemocnice Project Hospital. Ten jim od té doby vygeneroval desítky milionů korun v tržbách. Se svou novinkou strategický žánr úplně neopouštějí, ale vydávají se v něm výrazně jiným směrem. Do vesmíru a do budoucnosti.
S titulem Silence of the Siren se totiž rozhodli potěšit všechny fanoušky Heroes of Might and Magic. Nová hra staví na základech slavného titulu a stejně jako ve známé sérii se v ní zhostíte role vojevůdců a vladařů. Ovšem s tím rozdílem, že středověké fantasy s elfy, rytíři a skřety nahrazuje futuristické zasazení s insektoidními mimozemšťany, roboty či kosmickými mariňáky. Jejich soupeření si navíc už můžete vyzkoušet na vlastní kůži – demo Silence of the Siren je volně ke stažení na Steamu.
V čem se ale Silence of the Siren liší od svého přiznaného vzoru? „Inspirace Heroes of Might and Magic byla hlavně v základních věcech, jako je postupné budování vaší základny nebo správa armád. Ale sci-fi prostředím nebo v detailech herních mechanismů si už Silence of the Siren jde vlastní cestou,“ říká pro CzechCrunch jeden z vývojářů a spoluzakladatel Oxymoron Games Jan Beneš.
Jako příklady konkrétních úprav či vylepšení receptury, se kterou série Heroes of Might and Magic bodovala už v sedmi hlavních titulech, uvádí například střídání noci a dne. „Anebo neokoukané schopnosti některých jednotek či možnost umístit vlastní objekty na herní mapu,“ zmiňuje vývojář. Kromě zajímavé inspirace herní má ale česká hra i poutavou inspiraci příběhovou.
„Ovlivnila nás řada sci-fi děl, ale jedny z nejdůležitějších pro nás byly Duna a Warhammer 40 000,“ říká Beneš. Připomíná tím promyšlené sci-fi univerzum z pera spisovatele Franka Herberta a slavnou značku britské firmy Games Workshop. Ta Warhammer za 40 let proměnila z válčení s plastovými figurkami na miliardový byznys přesahující do nejpopulárnějších videoher anebo na seznam koníčků herce Henryho Cavilla.