Heureka ukázala nové kanceláře. Jejich koncept je tržiště, prostory proti dřívějším dvojnásobné

Budova se řadí v Česku k těm nejvyspělejším. Zachytává dešťovou vodu a fasáda (byť prosklená) nevpouští teplo.

Iva BrejlováIva Brejlová

Heureka

Foto: Heureka

Heureka si nechala prostory vybavit ve stylu tržiště

0Zobrazit komentáře

Do starých kanceláří už se nevešli, ty nové proti nim nabízejí asi dvojnásobek prostoru. A trojnásobek míst k sezení. Nové kanceláře Heureka Group v pražském Karlíně mají 303 židlí, na kterých se dá pracovat, přitom v Praze skupina zaměstnává 160 lidí. I když totiž firma zaměstnancům nabízí možnost pracovat kompletně na dálku, alespoň jednou za čas se v Praze objeví podstatná část pracovníků.

V této městské části Heureka není nová – odstěhovala se jen do sousední budovy. „S naším průměrným tempem růstu deseti lidí měsíčně pro Česko nás ale staré kanceláře už nezvládaly,“ vysvětluje Martina Chloupková, ředitelka lidských zdrojů skupiny. Nový prostor je koncipován jako tržiště, což je tématem pro celou Heureku. Místa pak mají různou tematiku i zpracování.

Někde se mohou lidé v kanceláři setkat na barových židlích, jinde na podlouhlých lavicích, které připomínají jídelny. Architekty zajistila společnost Tétris Design & Build. Samotná budova Mississippi House, kde kanceláře jsou, je jednou z technologicky nejvyspělejších v Česku. Využívá i třeba pokročilé možnosti recyklace odpadu nebo monitorování oxidu uhličitého.

V budově je do retenčních nádrží zachytávána dešťová voda, která se má používat pro závlahu zeleně v okolí. Speciální prosklená fasáda zadržuje tepelné sluneční zisky, ale má vysokou propustnost denního světla. Pod stavbou jsou geotermální vrty, které zajišťují dodávku 80 procent chladu a tepla pro celou budovu. A také hlídaná parkovací stání mimo jiné pro kola a podobné dopravní prostředky.

Pětapadesát nováčků za kvartál

V nových kancelářích je vyloženě pracovních míst 150, k nim je nadesignováno 26 meeting pointů, coworkingové prostory i „focus-budky“ na soustředěnou práci. Celá Heureka Group má přes 450 zaměstnanců, z toho zhruba 300 jich je z Česka. Aby se tu vhodně vystřídali, používá firma pro rezervaci míst aplikaci, která je propojená i s parkováním a kancelářemi v Liberci. Tak ostatně fungovala i v předchozích kancelářích.

Heureka

Foto: Heureka

Nové prostory Heureka Group v Praze

heureka

Foto: Heureka

Takzvané focus-budky na soustředěnou práci v tichosti

„Napříč firmou klademe důraz hlavně na to mít možnost se hromadně v kancelářích potkat, pořádáme proto pravidelně celofiremní neformální snídaně, každý měsíc vítáme s malým občerstvením nové heurečany, jednou za kvartál prezentujeme před celou firmou naše OKRka a další tematické příležitosti potkat kolegy osobně,“ popisuje Chloupková.

Dodává, že jen za první kvartál letošního fiskálního roku společnost nabrala 55 nováčků. A nafukovat se bude dál. „Protože budeme investovat především do rozvoje našich platforem, budeme hodně růst hlavně ve vývojových týmech,“ říká Chloupková. To jsou ovšem přesně ti, kteří často využívají možnost pracovat z domova. Aby je kancelář nalákala, vyžaduje velmi dobré podmínky.

„Rozdíly v návštěvnosti sledujeme i v jednotlivých zemích. Třeba v Maďarsku dříve nebylo využívání home office samozřejmostí, a zde si kolegové tuto možnost teď docela ­ ‚užívají‘. Na druhou stranu třeba ve Slovinsku jsme v souvislosti s možností full-remote práce moc změn nezaznamenali, Slovinci chodí do kanceláří vůbec nejvíce a tráví v ní spolu hodně času,“ popisuje Chloupková.

V Česku mají kanceláře vydržet několik let a jejich použití by mělo zaměstnancům vyhovovat. Ostatně zadání pro návrh pracovního prostoru a specifikace požadavků vzešly z interního dotazování a konkrétních potřeb jednotlivých šéfů týmů a jejich oddělení.