Heureka znovu vyrazila na nákupy. Za desítky milionů získává analytický startup Dataweps
Český nákupní rádce Heureka Group pokračuje v nákupech. Několik měsíců poté, co vstoupila do startupu Testuj.to, teď oznámila akvizici společnosti Dataweps specializující se na tvorbu nástrojů pro produktovou analytiku, automatizaci procesů v e-shopech a na rozvoj datových technologií.
„Heureka Group je nejsilnějším hráčem e-commerce v regionu střední a východní Evropy. Budujeme v rámci něj největší marketplace a naše postavení teď posilujeme i z pohledu technologií,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group. Samotná transakce kromě společnosti Dataweps zahrnuje i nástroj pro monitoring konkurence v e-commerce TrendLucid.
Konkrétní výši transakce společnost nekomentuje, podle odhadu CzechCrunche se částka pohybovala v desítkách milionů korun. Podle posledních dostupných hospodářských výsledků za rok 2019 Dataweps dosáhl obratu 40 milionů korun s meziročním růstem 20 procent a ziskem čtyři miliony korun.
Zajímavostí je, že díky akvizici Heureka získává také podíl ve startupu Disivo, který vyvíjí řešení pro dynamickou cenotvorbu v e-shopech. Andělským investorem ve firmě byl totiž právě zmíněný startup Dataweps, nicméně Disivo dle svého vyjádření dál zůstává nezávislým startupem, v němž je Heureka především finančním investorem společně s fondem Nation 1, Kamilem Levinským a Martinem Rozhoněm.
Poslední auditované výsledky Heureky jsou za fiskální rok 2019/2020, který končil v loňském březnu, tedy před začátkem pandemie koronaviru. Skupina v tomto období zaznamenala meziroční růst tržeb o 11,2 procenta na 53,8 milionů eur (podle aktuálního kurzu přibližně 1,4 miliardy korun).
Ziskovost Heureky před úroky, zdaněním a odpisy EBITDA v daném fiskálním roce narostla o 13,6 procenta na 22,6 milionu eur (590 milionů korun). Koncem loňského roku přitom skupina navyšovala historicky nejvyšší emisi dluhopisů české e-commerce, a to z původních 2,5 miliardy korun na 3,2 miliardy korun.
„Spojení s hráčem, jako je Dataweps, nám dává obrovský smysl, protože díky společným synergiím zlepšíme spoustu procesů, které nám umožní zaměřit se na kvalitnější služby pro e-shopy na všech trzích, kde působíme,“ doplňuje Braverman s tím, že akvizice Datawepsu je vyústěním nákupního apetitu, který Heureka v posledních měsících měla a který může pokračovat.