Ano, měnit e-mailovou adresu v dnešní době, kdy je na ní závislých většina internetových služeb, je otravné. Třeba pro mě to bylo s nadsázkou jako stěhování do nového bytu nebo změna banky. Velký krok, který je s ohledem na vaši vybudovanou komunikaci třeba promyslet.
Naštěstí si ale můžete nastavit alespoň přesměrování (přeposílání) zpráv, tudíž budete mít v Hey přístup k veškeré poště, která vám přijde na různé adresy, pokud jich používáte více.
Foto: Hey
V Hey jsou i profily včetně zpráv a příloh, které vám od nich byly zaslány
Teď ale konečně k tomu důležitému – proč se Hey může stát budoucností e-mailu. Na rozdíl od drtivé většiny ostatních schránek reflektuje to, co uživatel chce opravdu číst, což je jednou ze tří klíčových částí této služby. Zjednodušeně řečeno se vám do příchozí pošty, nazývané jako Imbox (Important Box), nedostanou e-maily od nikoho, koho nechcete, ale jen to důležité.
Vy si určíte, koho chcete číst
Hey toto opatření nazývá jako „first-time senders“ a do této skupiny řadí všechny, kteří se vám poprvé snaží zaslat zprávu. V bledě modré ikoně v levém horním rohu domovského rozhraní (respektive Imboxu) uvidíte počet lidí, jež se s vámi snaží spojit. Po rozkliknutí se ihned dostanete do tzv. Screeneru, kde si určíte, od jakého odesílatele chcete zprávu nadále přijímat.
Lze to brát jako takový filtr. Vstup pochopitelně nechcete zablokovat šéfovi, kolegům v práci nebo rodině, ale pokud vás neustále otravuje nigerijský princ nebo prodavač vysavačů, víte, co máte dělat. Ve Screeneru pak zvolíte buď „Yes“, nebo „No“ – a je hotovo.
Foto: Hey
The Screener, místo, odkud určíte, kdo vám „může“ psát
Podobnost se složkou s nevyžádanou poštou tady samozřejmě je, ale přístup je odlišný. Neřeší to za vás automaticky robot, ale vy sami. V tom tkví hlavní výhoda. Nějakou chvíli potrvá, než si všechny přístupy do vašeho Imboxu nastavíte, ale jakmile to uděláte, odpadne vám řada starostí a příchozí pošta se výrazně vyčistí.
Hey přistupuje jinak také k e-mailům, které jsou nepřečtené. Dejme tomu, že jich máte třeba třicet a nechcete rozklikávat jeden po druhým. Využijete proto funkci Read Together, která je v Imboxu v pravém horním rohu u zpráv k přečtení, a rázem se vám rozbalí všechny e-maily pod sebou. Pak kurzorem nebo prstem scrollujete, čtete a náležitě reagujete.
Ovládněte tematické škatulky
Pokud používáte e-mail opravdu ve velkém, pravděpodobně „štítkujete“. Jeden štítek pro urgentní věci, druhý pro ne tak časově závislé zprávy, třetí pro konkrétní divize ve firmě a tak podobně. To pochopitelně můžete dělat i v Hey a k tomu využívat předpřipravené sekce, které filtrují zprávy do speciálních škatulek – The Feed, Paper Trail a Set Aside.
Každé z těchto okének má jiný důvod a rychle si zvyknete, jak je používat. I pomocí klávesových zkratek totiž můžete příchozí zprávy na jedno kliknutí jednoduše zařazovat. Například The Feed můžete využívat pro e-maily, jež mají newsletterový charakter. Do Paper Trailu pak hodíte všechny zprávy informující o fakturách, účtenkách a podobně a Set Aside může sloužit pro rychlý přístup ke zprávám, které si chcete uchovat na další použití.
Foto: Hey
Focus & Reply pro zrychlení odpovědí
V případě, že vám často chodí důležité přílohy (ať už textové dokumenty nebo fotky), zamilujete si sekci All Files, kde se veškeré přílohy automaticky řadí, tudíž se k nim dostanete hned a nemusíte procházet samotné zprávy. Zajímavý přístup klade Hey také k vašim chystaným odpovědím. Alespoň v případě, že si danou zprávu odložíte k pozdější reakci do sekce Reply Later.
Jakmile tak učiníte a za pár dní se rozhodnete, že chcete všechny zprávy odbavit najednou, zobrazí se vám příchozí zpráva v levém panelu a textové pole odpovědi v panelu napravo, což minimálně u mě dost zvýšilo produktivitu a urychlilo odepisování. Hned jsem zapomněl na šílená vlákna, kde musíte scrollovat, abyste zjistili, na co vlastně odpovídáte – tady vše uvidíte pěkně pohromadě.
Užitečné ústřižky zpráv a nerušivý vzhled
Možná jde jen o můj subjektivní pohled na věc, ale kolikrát jste prohledávali stovky e-mailů jen proto, abyste našli třeba potvrzovací kód nebo jiný důležitý identifikátor? Já nesčetněkrát. Z toho důvodu mi funkce zvaná Clips udělala velkou radost, protože díky ní můžete jednoduše označit jakýkoliv text ve zprávě a kliknutím uložit do této záložky. Pak k těmto útržkům můžete přistupovat stejně jako k přílohám – rychle a na jednom místě.
Podobných vychytávek je v Hey spousta a osobně si myslím, že pro řadu lidí, kteří chtějí změnit svůj přístup k e-mailové komunikaci, může jít o skvělou službu. Napomáhá tomu i jednoduchý design, v němž se po pár minutách zorientuje opravdu každý. Nehledě na to, že máte skoro na každou akci klávesovou zkratku.
Foto: Hey
Reply Later nabízí i rychlý přístup přímo z Imboxu
Nutno podotknout, že lidé z Basecampu udělali velký kus práce. Hey působí jako moderní a zároveň seriózní nástroj, na druhou stranu není zadarmo. I když máte první dva týdny používání zcela zdarma bez nutnosti zadávání čísla platební karty, předplatné na celý rok vychází na necelých 2 500 korun (99 dolarů).
Můžu vám však říct, že během úvodních čtrnácti dní velmi dobře zjistíte, zda je tato služba pro vás, a pak bude rozhodování snazší. Nejde o žádnou horentní sumu (o to víc, když se rozpočítá na jednotlivé měsíce), ale i tak to může být pro některé klíčový faktor. Pokud se však rozhodnete Hey využívat, s velkou pravděpodobností vám změní pohled na e-mail jako takový. Jak se totiž ukazuje, elektronická pošta nemusí být nudná.
Foto: Hey.com/CzechCrunch
Mobilní rozhraní aplikace Hey