Hotelová síť Orea má za sebou historicky nejúspěšnější rok. Vděčí za to i byznysovým klientům
Investice do rekonstrukcí hotelů a zaměstnanců i posilování značky se české síti Orea vyplácí. Loni naskočila na růst, ve kterém chce letos pokračovat.
Před propuknutím pandemie covidu byla Praha nejen vyhledávanou turistickou lokalitou, ale také dějištěm kongresů a konferencí všeho druhu. Právě tento typ akcí je stěžejní také pro udržitelnost hotelového segmentu. Po dvou letech covidového útlumu se nyní zdá, že se tuzemské hotelnictví začalo zotavovat. Potvrzuje to i česká hotelová značka Orea, která hlásí, že v objemech tržeb vyrostla v porovnání s posledním „normálním“ rokem 2019 o 25 procent.
Podle dat společnosti Prague Convention Bureau, zaměřené na oblast kongresů a konferencí, se v české metropoli uskutečnilo v roce 2019 celkem 5 944 akcí, na které přijelo více než 700 tisíc hostů z celého světa. Výpadek přílivu lidí ze zahraničí v nadcházejícím covidovém roce tak měl na hotelový byznys negativní vliv, ale v Orea se rozhodli klidnější období využít k renovaci svých objektů a v průběhu pandemie investovali do rekonstrukce jednotlivých hotelů.
„V pražské Pyramidě jsme obnovili velké konferenční prostory, kde je nyní sál s kapacitou 500 lidí. Celkově jsou mnohem modernější a uzpůsobené pro konference s výstavami. V brněnském Congress hotelu proběhla kompletní rekonstrukce prvních dvou pater. Díky tomu se nám podařilo skvěle nastartovat byznys po období covidu,“ říká Lucie Gajdošová, která má v obchodním oddělení sítě Orea na starosti byznysovou klientelu.
Celkové investice se v průběhu covidové pandemie vyšplhaly řádově na stovky milionů korun. Šlo o kontinuální investice nejen do rekonstrukcí, ale také do zaměstnanců. Gajdošová zmiňuje, že pomohla také nová marketingová strategie zaměřená na posílení značky a jejího onlinového prostředí. Díky ní si tak hosté začali v mnohem větší míře rezervovat ubytování přímo přes webové stránky sítě Orea, namísto toho, aby využívali stránky zprostředkovatelů, jimž musí hotely platit provize. Počet přímých rezervací se tak v porovnání s rokem 2019 zdvojnásobil.
„Přímému prodeji pomohlo také to, že si lidé během pandemie více přivykli používat internet. Naučili se pracovat s jinými kanály, více si začali porovnávat jednotlivé nabídky. Nyní tak přeskakujeme prostředníky a jsme efektivnější v tržbách. Stále hodně investujeme do propagace a posilování v online segmentu,“ přibližuje Gajdošová a dodává, že v rámci celé sítě loni v porovnání s rokem 2019 vyrostli o 25 procent.
Nové cestovatelské návyky
V loňském roce došlo také k zásadní proměně ve skladbě klientely a začala dominovat ta česká. Když byly zavřené hranice, Češi přišli na to, že lze cestovat i vnitrostátně. A díky tomu, že má síť Orea své hotely umístěné nejen ve velkých městech, jako je Praha, Brno nebo Olomouc, ale také v oblíbených rekreačních lokalitách, začali si čeští klienti objednávat více pobytů v průběhu jednoho roku v rámci sítě – třeba na Šumavě, v Krkonoších, na jižní Moravě či na Vysočině.
„Změnil se způsob, jakým česká klientela cestuje. Nyní nevyráží na tak dlouhé dovolené, jako tomu bylo před pandemií. Před rokem 2020 měly pobyty průměrnou délku pět nocí, nyní se zkrátily spíš na tři noci. Zato ale lidé cestují vícekrát do roka. Zahraniční klientela se sice vrací, ale jen velice pomalu a postupně,“ doplňuje k proměně Gajdošová.
Důvod pomalého návratu hostů ze zahraničí, ať už těch, kteří jedou za dovolenou, nebo těch takzvaně „byznysových“, je zřejmý. Praha je nyní letecky podstatně nedostupnější, než tomu bylo v časech předpandemických. Přímých letů je méně, navíc bývají dražší letenky. To nemusí být tak rozhodující pro jednotlivce, ale pro společnosti, které chtějí v Česku plánovat konference či jiné větší akce, může jít o zásadní zásah do rozpočtu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.