Ikonická skleněná kostka se vrací. Apple otevřel renovovaný Apple Store na Fifth Avenue v New Yorku
K New Yorku neodmyslitelně patří Socha svobody, Central Park nebo jedno z nejznámějších světových náměstí Times Square, ale když se mluví o nejlidnatějším městu Spojených států, často si lidé vybaví ještě jednu stavbu, která patří soukromé firmě. Je jím ikonický obchod Applu na Fifth Avenue.
O tom, že k New Yorku obří skleněná kostka, v níž se nachází schody do podzemního jablečného obchodu, již neodmyslitelně patří, svědčí i fakt, že je Apple Store na rušné hlavní ulici v centru Manhattanu jednou z nejvíce fotografovaných budov v celém městě.
Poprvé se největší a zároveň nejvýdělečnější obchod firmy otevřel na Fifth Avenue v roce 2006 a sloužil nejen jako místo, kde jste si mohli pořídit nejnovější iPhony nebo MacBooky, ale také jako turistická atrakce. V poslední době byl však zavřený, protože Apple pracoval na jeho renovaci a vylepšení. A dnes se opět slavnostně otevřel veřejnosti.
Pod skleněnou kostkou, ve které září bílé nakousnuté jablko, se nachází zbrusu nový obchod, který je ještě větší než kdy předtím. Dvojnásobné zvětšení prostor zajistil vyšší strop a opticky také větší přístup přirozeného světla, které do obchodu proudí prosklenými světlíky z ulice.
Manhatanský Apple Store, který již dnes kalifornský gigant stejně jako všechny své další obchody nazývá jen jednoduše jako Apple Fifth Avenue, i nadále zůstává jako jediný ze všech otevřený 24 hodin denně, 365 dní v roce.
„Naši zákazníci jsou středem všeho, co děláme, a Apple Fifth Avenue je tu pro ně, aby je inspiroval a poskytl to nejlepší místo pro objevování našich nejnovějších produktů,“ uvedl šéf Applu Tim Cook. Otevření bylo ostatně naplánováno na den, kdy se začaly prodávat nové iPhony 11 a 11 Pro, které firma představila minulý týden.
Úplně první zákazníky ve zmíněném roce 2006 osobně vítal tehdejší šéf Applu a jeho spoluzakladatel Steve Jobs, což potvrzovalo, jak je obchod na frekventované lokalitě pro firmu důležitý. A není se čemu divit. Od té doby přišlo do Apple Storu na Fifth Avenue přes 57 milionů lidí, což mimo jiné znamená, že ho každý rok navštíví více lidí než Sochu svobody nebo Empire State Building.
Tak jako v jiných v poslední době otevíraných obchodech po celém světě, ani v tom newyorském nesmí chybět stromy. Vodní fontánky doplňuje 28 dřezovců trojtrnných a do této uklidňující atmosféry návštěvníci vcházejí po novém točitém nerezovém schodišti. I to pochopitelně stojí za pozornost, jelikož jde o designový unikát.
Vše je zároveň uzpůsobeno pro to, aby se přímo v obchodě mohly pořádat různé akce a workshopy, a dvojnásobný prostor nově mají i tzv. Geniusové, kteří zákazníkům radí s jablečnými produkty. Celkem Apple Fifth Avenue zaměstnává 900 lidí, kteří mluví 30 jazyky, takže by měli zvládnout obsloužit skutečně takřka každého.