Instagram už má přes 800 milionů uživatelů
Po tom, co přešel Instagram do rukou Facebooku se z kdysi revoluční sociální sítě pro sdílení obrázků, stalo něco velmi podobného jako samotný Facebook. Statické fotografie vystřídala videa a krátké sekvence, které mizí po 24 hodinách, možnost tvořit koláže nebo reklamní příspěvky – těch je na Instagramů čím dál více a Facebook postupně testuje, co si může k uživatelům dovolit.
Ostatně právě uživatelů je na Instagramu aktivních již přes 800 milionů měsíčně, z nichž přibližně 500 milionů využívá tuto sociální síť každý den. Na začátku roku bylo aktivních uživatelů 600 milionů, v dubnu již 700 milionů a nyní o dalších necelých 5 měsíců později číslo znovu narostlo o 100 milionů a rapidně se blíží magické hranici jedné miliardy.
Kromě uživatelů jako takových je na platformě přes 2 miliony zadavatelů reklamy – ještě v březnu letošního roku to byla polovina, což značí rostoucí zájem o vizuální propagaci produktů v běžných feedech, informuje TechCrunch. Oproti minulého roku také uživatelé sdílejí zhruba 4x více videí, jejichž přehrávání stouplo od té doby o 80 procent.
Instagram a potažmo i Facebook tak aktuálně bojují spíše se Snapchatem, který si získal na rychlé popularitě mezi mladší generací a který slouží jako jakási testovací základna pro funkce, které později často “kopíruje” i Facebook.