Google dal lidem nástroj budoucnosti. Teď s ním tvoří videa, od kterých se nedá odtrhnout
ASMR videa už nejsou cool, vše se ale mění, když je začne tvořit umělá inteligence. Pak vznikají výtvory, které jsou zvláštní a návykové zároveň.
Před sebou má velkou mísu plnou lávy, v ruce drží polévkovou lžíci a miliony lidí čekají na moment, jak ji nabere a sní. Někoho ale možná více zajímá pojídaní lesklých měsíčních kamenů, které se rozzáří přímo v ústech. A někdo dá přednost jezení skleněných skořicových rolek. To všechno je dnes na sociálních sítích možné – a velký podíl na tom má Google, který dal lidem nástroj, díky kterému za pár minut vytvoří podobně kuriózní video.
Každý z nás občas spadne do tiktokové nebo instagramové králičí nory, ze které není úniku. V ní na vás začnou skákat velmi zvláštní videa, která jsou ale tak návyková, že u nich prostě vydržíte. Třeba u pojídaní velkého množství jídla, během kterého jsou zesíleny drobné zvuky (ASMR) a vy slyšíte každé křupnutí, kousnutí i polknutí.
To bylo populární už před několika lety. Teď se trend vrací, jen trochu jinak, než bylo zvykem. Slovo si totiž nově vzali tvůrci, kteří pro vyrábění obsahu využívají umělou inteligenci. Především pak Veo 3, velmi schopný program z dílny Googlu, s nímž jsou lidé schopni udělat vizuálně atraktivní video za pár minut a přesně podle svých představ.
Od letošního května, kdy Veo 3 vyšlo, přes něj mělo být podle Googlu vyrobeno více než čtyřicet milionů videí – a početnou část z nich tvoří i právě „gastronomický obsah“ na principu ASMR, v rámci kterého tvůrci ve velkém popouští uzdu fantazii. Protože proč vytvářet videa, kde lidé jedí normální jídlo, když mohou… jíst horniny?
Jedním z průkopníků tohoto trendu se stal tiktokový účet ASMR AI Works, který má od června na svých videích desítky milionů zhlédnutí. Proslavil se zejména klipem, ve kterém žena z mísy před sebou pojídá lávu. Jen toto video má na TikToku přes dvanáct milionů zhlédnutí, nesčetněkrát se ale sdílelo i na Instagramu, díky čemuž se mohlo dostat až ke stovkám milionů lidí.
Nesmírně populární se stal i moment, kdy smyšlená, umělou inteligencí vygenerovaná dívka jedla lávové koblihy, opět s důrazem na zesílení drobných, jinak nepříliš postřehnutelných zvuků. Jen na TikToku má přes 8,5 milionu zhlédnutí a k tomu množství kopií, které napříč sociálními sítěmi šíří jiné účty.
Narazit můžete třeba i na konzumaci naleštěných, patrně radioaktivních měsíčních kamenů, na kterých tiktoker Satisfying Clips získal přes dva miliony zhlédnutí. Vyskočit na vás ale může i video, kde si slečna vychutnává skleněné skořicové rolky, nebo série v podobě krájení plastických kousků ovoce.
Právě odkrajování malých plátků jahod, miniaturních ananasů nebo lesních plodů od tvůrce Impossible AIs patří dost možná k těm nejsledovanějším na tomto poli. Video s jahodami má na TikToku přes třicet milionů zhlédnutí, virální se ale stalo i zelené jablko s devíti miliony views nebo červená cibule se sedmi miliony zhlédnutími.
Komunita nadšenců do tohoto typu videí se navíc může v tvorbě zdokonalovat i na online kurzech, kteří zmíněný tvůrce ASMR AI Works pořádá a na číslech ilustruje, jak rychle může konkrétní účet na TikToku nebo Instagramu vyrůst. Stojí patnáct dolarů a už má několik recenzí, tudíž to lidi zřejmě zajímá.