Internetový supermarket Košík.cz prodal za šest týdnů na váhu do papírových sáčků už 3 tuny potravin
Stále větší důraz na ekologii a zelenější fungování se snaží v Česku prosazovat největší e-shopy s potravinami, které chtějí jít v mnoha ohledech příkladem i velkým kamenným supermarketům. Potravinový e-shop Košík.cz proto v polovině ledna spustil svou bezobalovou iniciativu, kdy vybrané suroviny váží a odsypává do papírových sáčků, a po šesti týdnech hlásí, že tímto způsobem prodal už tři tuny potravin.
Košík.cz, patřící do e-commerce skupiny Mall Group, v lednu zahájil svou cestu k tzv. bezobalové budoucnosti, když začal vybrané sypké suroviny prodávat na váhu v recyklovaných sáčcích, a svou iniciativu chce dále rozšiřovat. První měsíc a půl v provozu totiž dal Košíku signál, že o to mají jeho zákazníci zájem. Odvážené potraviny se objevily od poloviny ledna v každém desátém nákupu s tím, že nejvíce si lidé objednávali do sáčků rýži, luštěniny a ovesné vločky.
Celkem se prodaly bezobalovou metodou více než tři tisíce kilogramů potravin a Košík už na základě požadavků zákazníků počítá s rozšiřováním nabídky. K současným šedesáti položkám již přibylo několik druhů bio müsli nebo vážený cukr a v plánu je také rozšíření o „nebio“ alternativy nejprodávanějších položek a teoreticky také non-food kategorie, což by mohlo představovat například drogistické zboží.
„Přišly nám stovky připomínek a námětů na vylepšení služby. Některé z nich jsme již zapracovali, jiné budeme zapracovávat v následujících týdnech a měsících,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. Odvážené potraviny zatím prý ze dvou třetin využívají ženy a naprostá většina, kdo bezobalový nákup vyzkoušela, u něj zůstala a objednávala vybrané potraviny tímto způsobem i nadále. „Jednoznačně se ukazuje, že lidem na ekologii záleží a bezobalové nakupování má smysl,“ dodává Jeřábek.
Košík se chce svou bezobalovou iniciativou postupně zbavovat plastových obalů, a proto přišel s vlastním řešením, kdy ve speciálních nádobách skladuje několik desítek vybraných surovin, jež pak pracovníci ve vybraném množství odsypou do jednodruhových, snadno zrecyklovatelných papírových sáčků. Každý zvážený sáček pak dostane speciální štítek, který je rovněž stoprocentně recyklovatelný. Všechny sáčky pak navíc můžete při dalším nákupu vrátit kurýrovi, čímž se jejich koloběh a následná recyklace završí.
Bezobalové nakupování mohou na Košíku od ledna využívat všichni zákazníci z Prahy a středních Čech, Plzeňska, Liberecka, Ústecka, v Hradci Králové, na Pardubicku a také v okolí Teplic, Mostu a Chomutova, zkrátka všude, kde aktuálně Košík rozváží. K současným šedesáti bezobalovým položkám by měly již brzy přibýt další potraviny a možná nejen ty. Vedle toho Košík nabízí dalších více než 15 tisíc „standardních“ položek.