Investoři Jan Barta a spol. sází na Polsko a osvědčený byznys. Za stamiliony kupují srovnávač dovolených
Česká investiční skupina Pale Fire Capital je znovu aktivní v byznysu, kde už dřív vydělala velké peníze. V Polsku buduje několik srovnávačů.
Na srovnávačích všeho druhu kdysi zakladatelé investiční skupiny Pale Fire Capital zbohatli a v posledních letech se do tohoto byznysu opět vydávají. Jan Barta a spol. oznámili, že společně s polskými partnery koupili stoprocentní podíl v portálu Fly.pl, který se zabývá srovnáváním cestovních balíčků. Pro CzechCrunch čeští investoři potvrdili, že se jednalo o transakci ve stovkách milionů korun, na které se podíleli napůl s polskou investiční společností Posella Limited. Nejde přitom o první byznys těchto dvou subjektů.
S Posellou se investoři z Pale Fire Capital (PFC) v čele s Janem Bartou, Dušanem Šenkyplem a Davidem Holým potkali před lety v polském srovnávači pojištění Mubi, do kterého vložili stovky milionů korun. A právě tam můžeme hledat stopy vedoucí i k nejnovější akvizici dovolenkového srovnávače Fly.pl, který vznikl v roce 2018 a podle oficiální tiskové zprávy měl v posledních dvou letech zaznamenat výrazný růst.
Celkový objem transakcí za posledních dvanáct měsíců činil v případě Fly.pl přes 100 milionů zlotých, tedy více než 580 milionů korun, a průměrný roční růst tržeb (CAGR) se drží přes třicet procent. Firma má být zároveň zisková. V čele Fly.pl bude i nadále působit jeho zakladatel a generální ředitel Grzegorz Bosowski. Noví investoři, kteří firmu kupují prostřednictvím společného vehiklu Skyhook, v němž drží po padesáti procentech, chtějí využít zkušeností se škálováním online podniků a zvýšit podíl na polském trhu srovnávání cestovních balíčků.
Pro skupinu PFC je přitom zásadní zejména samotný byznys model, než že by se chtěla vydat více do světa cestování. „Vidíme tam synergie s Mubi.pl. V Německu je super úspěšný byznys Check24.de, který kombinuje pojištění, travel, energie a podobně. Je to zajímavé z pohledu frekvence interakce se zákazníkem – idea je s ním ‚mluvit‘ častěji než jednou, dvakrát za rok, kdy řeší pojištění,“ říká Jan Barta, spoluzakladatel PFC.