Investoři z Pale Fire Capital se vrací ke kořenům. Stovky milionů posílají do polského srovnávače pojištění

Iva BrejlováIva Brejlová

pfc-partners

Foto: PFC

Zakladatelé Pale Fire Capital: Petr Krajíček, David Holý, Jan Barta, Dušan Šenkypl

0Zobrazit komentáře

Čeští investoři z Pale Fire Capital se zhlédli v polském e-commerce trhu zaměřeném na pojištění a za stovky milionů korun kupují 22,4procentní podíl v tamním srovnávači Mubi.pl, který je polskou dvojkou na trhu online pojištění s auty. Zároveň je to ale nejrychleji rostoucí online srovnávač v tomto sektoru a ve spolupráci s novými investory se chce stát jedničkou.

Podobná oblast už Pale Fire Capital úspěch přinesla – díky prodeji českého ePojištění.cz německé Bauer Media získali v letech 2016 a 2018 celkově přes tři miliardy korun. Právě tyto peníze v začátku umožnily trojici Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý rozjet velkou investiční skupinu a teď se tak trochu vracejí ke kořenům. Vzhledem ke svým dlouholetým zkušenostem v této oblasti věří, že dokáží polské firmě pomoci v růstu.

„Investice v řádech stovek milionů korun přinese další možnosti rozvoje Mubi.pl na rychle rostoucím trhu online zákaznických služeb. Ambicí Mubi je stát se v Polsku jedničkou. V Pale Fire Capital se ale díváme i na další příležitosti v západní Evropě,“ říká partner Pale Fire Capital Dušan Šenkypl. Celkový trh povinného ručení a havarijního pojištění má v Polsku dosahovat v přepočtu zhruba 127 miliard korun, a tak v něm dříme značný potenciál.

Trojice investorů z Pale Fire Capital, k nimž se při vzniku jako zakládající partner připojil ještě Petr Krajíček, přináší zkušenosti jak s budováním českého ePojištění.cz, tak i třeba slovenské služby Superpoistenie.sk. „Můžeme díky tomu pomoci s rozvojem Mubi opravdu efektivně,“ je přesvědčen Šenkypl. O růstu portálu i proto mluví ne jako o „možném“, ale s jistotou jako o „budoucím“. Podle Pale Fire Capital totiž k plánovanému růstu Mubi přispívá i celkový růst e-commerce trhu.

Pohání jej mimo jiné změna chování spotřebitelů, kteří více nakupují a sjednávají služby přes digitální kanály. Mubi má ale růst i díky širšímu produktovému portfoliu, jenž se rozšiřuje třeba o cestovní pojištění, nebo dalším IT rozvojem platformy i díky marketingu. „Stále zde vidíme velký potenciál k růstu – například ve Velké Británii je lídrem firma, která vstoupila na trh až jako třetí,“ dodává zakladatel Mubi.pl Michał Laskowski.

Platforma agreguje a srovnává nabídku různých typů autopojištění na polském trhu, tedy pojištění odpovědnosti za škodu, pojištění vozidla proti zničení či odcizení, úrazové pojištění nebo pojištění asistence. Podle vyplněného dotazníku řidič dostává obratem nabídky od předních poskytovatelů autopojištění. Nakupovat pak může rovnou přes internetovou platformu.

Oznámení nákupů v Polsku následuje hned poté, co skupina Pale Fire Capital ohlásila otevření se novým investorům a zveřejnila plán na vydání dluhopisů, kterými chce získat na další investice minimálně půl miliardy korun. Jak společnost uvedla, má to zrychlit rozvoj Pale Fire Capital a pomoci budovat nové miliardové firmy.