Jak se bojuje proti papírové diktatuře? Nová hra od české Amanity to ukazuje v traileru

Po Samorostu nebo Machinariu v Amanitě vytvářejí Phonopolis. Hru, ve které se postavíte nadvládě absolutního tónu autoritářského Vůdce.

Michal MančařMichal Mančař

01_phonopolis_screenshot

Foto: Amanita Design

Phonopolis bude pro Amanitu první hrou plně ve 3D grafice

0Zobrazit komentáře

Spojuje v sobě hravost tak typickou pro své tvůrce, vlnitou lepenku i prvky antiutopického románu 1984. Na pohled možná zvláštní kombinace by v podání jiných autorů snad hrozila podivnou katastrofou, ale když jde o dílo od českého studia Amanita Design, místo obav je na místě nadšení a očekávání, že neobvyklé součástky se spojí dohromady zábavným způsobem. Neotřelá novinka od Amanity s názvem Phonopolis se nyní představuje v krátkém traileru.

Amanita si fanoušky získala hrami jako Samorost, Machinarium, Creaks nebo Chuchel, ve kterých umně spojovala hádanky a působivou audiovizuální stránku. Před několika týdny pak představila Phonopolis, která hranice její dosavadní videoherní tvorby opět posouvá o něco dál. Stejně jako uvedené tituly totiž chce zaujmout zpracováním i hlavolamy, tentokrát ale volí vážnější téma. A neobvyklý materiál.

Phonopolis se totiž na obrazovky dostane prostřednictvím vlnité lepenky. „Přestože naši hru vyvíjíme ve 3D enginu, snažíme se co největší množství kulis, postaviček a dalších prvků vyrábět ručně. Všechny textury malujeme na karton, který následně vystřihujeme, digitalizujeme a poté umístíme na příslušný 3D model,“ popisuje vývoj hry jeden z jejích tvůrců Oto Dostál.

Jak výsledek takového procesu vypadá, můžete vidět v krátké videoukázce, kterou studio zveřejnilo v rámci víkendové herní akce Future Games Show. Trailer také připomíná zápletku hry, v níž se coby mladík Felix pokusíte zabránit autoritářskému Vůdci v zotročení občanů titulního města.

„Vůdce snad kdysi měl i dobré úmysly, chtěl vytvořit dokonale šťastnou společnost. Ve výsledku ji ale zotročil. Jeho povely lidi zbavují vlastní vůle a dělají z nich pouhé součástky,“ přibližuje další ze spoluautorů hry Petr Filipovič. Trojici tvůrců projektu pak doplňuje výtvarnice Eva Marková.

Odkaz na antiutopii z románu George Orwella 1984 hráči naleznou nejen v postavě diktátora, jehož obří sochu můžete v traileru zahlédnout, ale i v grafickém zpracování Phonopolis. Pro něj byly inspirací meziválečné umělecké směry futurismu či suprematismu, které často byly nástrojem propagandy různých diktatur.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kromě prozkoumání vážného tématu a převodu kartonu do digitální podoby pak Phonopolis nabídne i novinku na poli audia. Jako v první hře od Amanity v ní vypravěč promluví skutečným jazykem, nikoliv jen nesrozumitelnými zvuky jako třeba v Chuchlovi. Tvůrce herního audia nicméně zůstane tradiční, a to dlouholetý spolupracovník Amanity, skladatel Tomáš Dvořák alias Floex.

Phonopolis navíc není jediným projektem, na kterém se v těchto dnech v Amanita Design pracuje. Už dříve brněnští vývojáři potvrdili, že trojice Filipovič, Dostál a Marková je jen jedním z týmů, které nezávisle pracují na několika nových hrách.

02_phonopolis_screenshot

Foto: Amanita Design

Hádanky, humor i totalita jako z románu 1984. Taková má být Phonopolis od Amanita Design

Brány pekla i vesmíru se otevírají. Podívejte se na trailer Diabla IV i první záběry ze Skyrimu v kosmu

Vin Diesel na dinosaurovi, Skyrim ve vesmíru, nová Forza Motorsport. Microsoft na své herní akci ukázal nabitý herní program.

Michal MančařMichal Mančař

diablo-boxed

Foto: Blizzard Entertainment

Diablo IV se blíží a s ním i nekromant, vládce mrtvých

0Zobrazit komentáře

Příštích dvanáct měsíců se větráky grafických karet a chladiče procesorů herních počítačů nezastaví. Alespoň podle novinek odhalených na prezentaci Xbox & Bethesda Games Showcase pro následující rok. Událost v režii herní divize Microsoftu přinesla další detaily Diabla IV, ukázala patnáct minut z megalomanského sci-fi Starfield i záběry z nové Forzy Motorsport. A spoustu dalšího.

Když Microsoft nedávno spolkl jednoho z nejvýznamnějších herních vydavatelů Activision Blizzard, utratil za to ve videoherním průmyslu rekordní – a i ve světovém byznysu obecně velice výraznou – sumu. Částka 69 miliard dolarů mu přinesla jedno z nejúspěšnějších herních portfolií, ve kterém nechybí ani nesmírně populární série Diablo. A právě její čtvrtý díl patřil na včerejší online akci Xbox & Bethesda Games Showcase k těm nejlákavějším odhalením.

O vývoji pokračování známé značky se sice už dlouho ví, na konkrétní informace však byli autoři z Blizzardu celkem skoupí. Nyní však potvrdili, že nové akční RPG se na PC i konzole podívá už v příštím roce. A to rovnou s podporou cross playe i cross progression, tedy nejen online hry s majiteli různých platforem, ale i s možností pokračovat v postupu ve vlastní hře na jiném zařízení.

Diablo IV také nabídne otevřenější svět, kterým se budou hrdinové moci prohánět dokonce na koňském hřbetě. Tato změna má navíc přinést i méně lineární postup hrou, takže příští destinaci démonické demolice si budou hráči volit takřka dle libosti. Otevřenější přístup také nabídne lokace, které se po osvobození od pekelné nadvlády promění zpět na spřátelená městečka, kde bude možné doplnit zásoby. Tedy princip známý z mnoha her s otevřeným světem.

„Nemůžeme se dočkat, až příští rok otevřeme brány pekelné. Naši vývojáři vytvořili tu největší a nejambicióznější verzi našeho fantasy světa. Ten staví na základech pětadvaceti let zkušeností se značkou Diablo, ale navíc ho tvoříme s důrazem na možnost hráčské volby. Představí tak dobrodružství, jaké fanoušci Diabla ještě nezažili,“ zmiňuje Mike Ybarra, šéf Blizzard Entertainment.

Kromě otevřenosti tak Diablo IV nabídne třeba přes 140 jeskyní, zničených chrámů a podobně nebezpečných míst nebo několik desítek vedlejších úkolů, které doplní hlavní příběhovou linku o pronásledování démonky Lilith. Osvobodit svět od jejího zla se hráči pokusí v roli barbara, čaroděje, druida, mrštného tuláka či nekromanta.

Posledně jmenovaný vládce oživlých mrtvých je ústřední postavou animované ukázky, kterou Blizzard svou chystanou novinku prezentoval na Games Showcase. Ta sice povedeně vykresluje tradičně temnou atmosféru Diabla, ještě zajímavější je však pětiminutový přehled hry samotné s komentáři vývojářů. A aby toho nebylo málo, už teď se můžete předregistrovat do bety. Případně vyzkoušet Diablo: Immortal, poměrně povedenou a bezplatnou mobilní variaci oblíbené hry.


Tisíc planet k prozkoumání ve Starfieldu

Activision Blizzard není jediná videoherní firma, kterou si Microsoft v poslední době pořídil. Už dříve, byť za asi desetinovou cenu, koupil Bethesdu. Autoři, kteří jsou známí především pro svou sérii her na hrdiny Elder Scrolls, nyní své zkušenosti nabyté při vývoji Oblivionu a Skyrimu přenesou z fantasy světa s elfy a magií do hlubokého kosmu. Jejich chystaný Starfield – který sám šéf Bethesdy Todd Howard označil jako „Skyrim ve vesmíru“ – však nabídne mnohem víc než jen vybrané části fiktivní říše Tamriel.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ve Starfieldu se totiž hráči vydají ke hvězdám a prozkoumají tisícovku planet a dalších těles. Megalomanské číslo sice budí lehké obavy o naplnění tak rozsáhlého herního vesmíru skutečně zábavným obsahem, připravovaný titul má nicméně nabídnout tradiční RPG prvky, průzkum prostředí, sběr surovin i souboje s nepřáteli. Anebo třeba létání jak pomocí tryskového batohu, tak přímo ve hvězdoletech (které si navíc můžete zkonstruovat dle libosti!) mezi planetami, jak ukazuje patnáctiminutová premiéra záběrů ze hry.


Nová generace Forzy Motorsport

Z vesmíru zpátky na zem, a to rovnou na rozpálený asfalt. Už na jaře příštího roku se všichni milovníci nejen virtuálních závodů dočkají nové Forzy Motorsport, která má nabídnout ten nejrealističtější závodní zážitek. Což sice není nejobjevnější prohlášení, ale přinejmenším pohled na vysokorychlostní a vyleštěné záběry tento slib plní na výbornou. A byť jízdní model vždy hraje u závodních her prim, nadšení z fantasticky vypadajícího grafického zpracování se lze jen těžko ubránit. A kromě traileru – ačkoliv z herních záběrů – vývojáři uvolnili i ukázku hratelnosti.


Strategie z Minecraftu a Vin Diesel na dinosaurovi

Kostičkový Minecraft je fenomén, který možná konzervativnější hráči nemusí zcela milovat, faktem ale zůstává, že je přehlídkou bezbřehé kreativity a neuvěřitelných možností. Třeba pro reprodukci slavných uměleckých děl. Nyní svůj tvůrčí potenciál rozšiřuje do žánru strategie. V Minecraft Legends hráči vymění krumpáče za praporce, pod kterými budou do boje mašírovat jejich armády. A tím výčet novinek nekončí.

Pokračování populární multiplayerové akce Overwatch 2 se například připomnělo trailerem, který potvrzuje, že hra bude zdarma – a že předběžný přístup spustí už na podzim. Hvězda filmové série Rychle a zběsile Vin Diesel zase vyměnil rychlá kola za dinosaury a vyráží do boje v pravěké akci Ark 2. Působivým videem pak Microsoft oznámil výroční edici Flight Simulatoru oslavující 40 let od prvního titulu slavného jména (včetně překvapení pro fanoušky sci-fi střílečky Halo). Celou prezentaci dalších her pak můžete zhlédnout níže.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.