Jak se v roce 2013 dařilo rezervační službě Restu.cz od Mitonu?

Michal PtáčekMichal Ptáček

restu2-580×598
0Zobrazit komentáře

Portál Restu.cz od jabloneckého Mitonu, který chce radikálně změnit trh rezervací do restaurací v České republice, má za sebou zhruba 6 měsíců provozu. S blížícím se koncem roku, pak jeho tvůrci přicházejí s první rekapitulací. Jaká jsou tedy čísla?

Počet hostů, kteří se přes Restu.cz v roce 2013 zarezervovali do restaurací: 72 366. 80 procent rezervací poté bylo od nových hostů

Procento rezervací uskutečněných přes webové stránky restaurací nebo přes elektronické rezervační knihy: 20 procent

Zdroje rezervací pak vypadají takto…(mobilní rezervace = iOS appka Restu + mobilní přístupy)
restu_1

 

Počet stažení iOS appky Restu: více než 3 000

Počet aktivních restaurací využívajících služby Restu: 1 494. Velká část z nich je samozřejmě z Prahy a Brna

Počet recenzí podniků od uživatelů za rok 2013: Více než 7 000

Počet fanoušků na Facebooku: 8 991

Časy během dne, ve kterých lidé nejvíce rezervují (poledne s přehledem vede)…
restu_2

 

Trojice nejoblíbenějších restaurací: Restaurace Jáma, Pizza Coloseum – Zlatý Anděl, Sunset Restaurant

zdroj dat: Restu blog

Přepravní startup Lyft se inspiroval u konkurenčního Uberu a zásadně mění cenovou politiku. Uživatele tím asi nepotěší…

Michal PtáčekMichal Ptáček

lyft_car_on_road
0Zobrazit komentáře

Mobilní aplikace Lyft, která je největší konkurencí pro u nás přeci jen něco známější aplikaci Uber, přichází s dlouho ohlašovanou novinkou, která se u dosavadních uživatelů pozitivního přijetí pravděpodobně nedočká.

Konkrétně pak oficiálně zavádí funkci s názvem „prime time“, která se samoaktivuje vždy v momentě, kdy poptávka od zákazníků rapidně převýší počet řidičů, kteří jsou jim k dispozici. V okamžiku kdy se tak stane a „prime time“ se aktivuje, se cena jízdného v závislosti na konkrétních okolností zvýší (může jít až o násobky běžné ceny).

palac-savarin

Přečtěte si takéChanel otevřel v paláci Savarin první butik s kosmetikouChanel v paláci Savarin otevřel svůj první butik s kosmetikou. Přibude k němu také Piano bar

Útěchou pro uživatele služby může být alespoň fakt, že řidič do speciálního tarifu v konkrétní chvíli spadající, je vždy v takovém případě viditelně označen a uživatel je tak o všem předem informován.

Mimochodem, podobný model, který se u zákazníků logicky velké popularitě netěší, už nějaký čas využívá právě i konkurenční Uber. V jeho případě pak došlo i k takovým bizarním situacím, kdy konečná cena jízdy byla oproti té standardní až osminásobná. Narozdíl od Uberu, který si z těchto příplatků ukrajuje část pro sebe, se však v Lyft rozhodli, že v takových případech připadne celá částka řidičům.