Jak se dělá marketing Pornhubu nebo virální deepfake videa s Tomem Cruisem. I to v Praze ukáže letošní WebExpo
Konference WebExpo vás zve na svůj už třináctý ročník
Jsou to záběry, u kterých byste na první pohled (a možná i na druhý a třetí) řekli, že je na nich Tom Cruise. Před časem obletěly internet neuvěřitelně přesvědčivé klipy s člověkem, který připomínal slavného herce, ale ve skutečnosti to Tom Cruise vůbec nebyl. Pokud vás zajímá, jak se s technologií zvanou deepfake pracuje a co všechno s ní jde dělat, mělo by vás zajímat i letošní WebExpo, které opět proběhne v Praze.
Největší technologická konference ve střední Evropě se vrací po roční odmlce způsobené pandemií a do pražské Lucerny láká na nabitý program, v němž se bude řešit třicetileté výročí webu i nejmodernější technologie. Od 21. do 23. září nabídne WebExpo sedm desítek spíkrů z celého světa a hlavním tématem třináctého ročníku, jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, bude budoucnost webu, designu, vývoje frontendu i backendu či marketingu, zkrátka všeho, co je s webem spojené.
Jméno Chris Umé vám možná na rozdíl od záběrů s Tomem Cruisem na první dobrou nic neřekne, avšak je to právě umělec a spoluzakladatel startupu Metaphysic.ai, který za sérií virálních deepfake videí se slavným herce stojí. Nyní Chris Umé pracuje i pro filmová studia, podílel se také na seriálu South Park a na WebExpu se zaměří na praktické příklady a širokou využitelnost deepfake videí.
„Extrémně se mi líbí nejen Chrisova práce, která je skutečně neuvěřitelná, ale i jeho pohled na svět. Jako zapálený geek se zaměřuje na pozitivní potenciál deepfake technologie. Navíc chce, aby jeho výtvory byly užitečné a ne jen cool, i proto skončil spolupráci se South Parkem. Sám se na WebExpo těší, protože tu může mít kreativní vystoupení, které bude mít přínos jak pro vývojáře, tak i designéry či manažery,“ říká Šárka Štrossová, šéfka WebExpa.
https://www.youtube.com/watch?v=wq-kmFCrF5Q
O virálním obsahu, který dokáže zahýbat celým internetem, v pražské Lucerně na konci září promluví také Matt Yanofsky. Jde o specialistu, který vytvořil například marketingové oddělení a řadu kampaní pro společnost MindGeek, jíž patří síť Pornhub či produkční společnost Brazzers. Dnes vede vlastní PR a marketingovou agenturu The Moment Lab, která se zaměřuje na celebrity, a na WebExpu bude hovořit o vytváření kvalitních guerilla marketingových kampaní.
„S billboardem Pornhubu se Matt Yanofsky dostal například přímo na Times Square v New Yorku. Majitel plochy ho tam sice kvůli obsahu dlouho viset nenechal, ale i za jediný den měla reklama obrovský virální a PR dosah k nezaplacení. A jelikož byl billboard nakonec odstraněn na základě požadavku majitele plochy, nezaplatili za něj ani dolar,“ doplňuje Šárka Štrossová, která dala se svými kolegy dohromady tradičně dlouhý seznam spíkrů, mezi nimiž jsou přední osobnosti domácí i globální scény.