Jak se rodil rekordní prodej aplikace WhatsApp, o kterou Mark Zuckerberg usiloval téměř dva roky?

Michal PtáčekMichal Ptáček

fb_1
0Zobrazit komentáře

Ačkoliv se zpráva o devatenácti miliardovém prodeji aplikace WhatsApp objevila jako rána z čistého nebe, vše bylo podle magazínu BusinessInsider a především zdroje, který měl blízko k celému obchodu v přípravě zhruba 2 roky.

Už na jaře roku 2012 totiž Mark Zuckerberg telefonicky kontaktoval spoluzakladatele aplikace WhatsApp Jana Kouma. Zhruba 2 měsíce poté se oba dva sešli v jedné kavárně v okolí Los Altos, i přes obrovskou snahu Zuckerberga deal uskutečnit se ale nedomluvili. Oba ale zůstali v kontaktu a ještě několikrát se od té doby osobně setkali.

9. února 2014 pozval Zuckerberg finálně Kouma k sobě domů na večeři a navrhl další nabídku, která se tentokrát pravděpodobně nedala odmítnout. Jejím cílem neměla být klasická akvizice, ale spíše sloučení obou firem, což Zuckerberg potvrdil i tím, že Koumovi nabídl místo ve správní radě Facebooku. Po několika dnech přemýšlení Koum minulý pátek Zuckerberga, který zrovna se svojí ženou doma slavil svátek svatého Valentýna opět navštívil a finálně si plácli.

Podle zdroje jsou jinak tři hlavní důvody, proč Mark Zuckerberg po WhatsApp tolik toužil…

  1. Je přesvědčen, že aplikace nebude mít problém dosáhnout 1 miliardy uživatelů. WhatsApp v tomto ohledu roste například mnohem rychleji než Facebook, Instagram, Skype nebo Gmail.
  2. Ze 450 milionů měsíčních aktivních uživatelů jich 70% používá aplikaci každý den, což je nevídané číslo. Například Facebook v tomto ohledu dosahuje přibližně 62%.
  3. Mark Zuckerberg se díval na ostatní produkty a firmy, kterým se podle něj WhatsApp z hlediska popularity může přiblížit. Například Google Search, Youtube, Facebook. A každá z nich je extrémně cenná.

foto: Jakob Steinschaden/Flickr