Jak vytvořit employer brandingovou strategii? Klíčové jsou firemní cíle, ale i debaty o rozpočtu

Dobrá brandingová strategie nevzniká na zelené louce. Jak na ni, vysvětlí nový díl EB Talks, podcastu o tom, jak budovat značku zaměstnavatele.

Tomáš HybešTomáš Hybeš

0Zobrazit komentáře

Dobrou pověst a značku si firma nevybuduje za pár týdnů. Potřebuje mít strategii, a to strategii odolnou vůči změnám vývoje na pracovním trhu i jakýmkoliv snahám snižovat rozpočet. Jak ale na to? Základními stavebními kameny employer brandingové strategie jsou strategie firmy, očekávání pracovního trhu či cílové skupiny a možnosti, které může firma reálně nabídnout. Tyto tři klíčové věci pak musí employer branding manažer ladit do dokonalosti. Nejen tomu se věnuje podcast EB Talks z dílny CzechCrunche, ve kterém šéf employer brandingu v České spořitelně Michal Kosař s Tomášem Hybešem rozebírá, jak koncepčně pracovat se zaměstnavatelskou značkou.

„Strategie společnosti může být velmi pestrá. Může znít tak, že chceme být atraktivní zaměstnavatel, že chceme být atraktivní pro danou cílovou skupinu, anebo jen chceme růst. Nemusí to být přímé zadání pro employer branding, ale je to tam potřeba najít,“ říká Michal Kosař.

Jinými slovy budovat značku firmy můžete jen tehdy, pokud víte, co daná firma zrovna potřebuje a chce. Strategie firmy a jejího employer brandingového týmu jsou tak vždy zajedno. „Důležité je si hned na začátku říct, na co se potřebujeme zaměřit. Jestli směrem dovnitř, kdy společnost třeba nemá definované firemní hodnoty nebo se jimi neřídí, ale majitel by chtěl. Nebo jestli potřebuje spíše marketingově šířit povědomí o značce ven,“ vysvětluje Kosař.

Co ale například definuje atraktivního zaměstnavatele? Je potřeba zjistit, co by cílovou skupinu na firmě lákalo. To se dělá například průzkumem. S ním lze pak jít zpět do firmy a bavit se o tom, jestli tyto vlastnosti společnost má nebo je může nabýt. „Klasicky například mzdy. Ty dělají zaměstnavatele určitě atraktivního, ale jsou tady instituce, které to mají na sobě automaticky nalepené – dobře platí a vy je budete muset přeplácet tři roky alespoň o 15 procent, abyste si tento atribut také přivlastnili. A to je právě úloha člověka na employer branding, aby toto věděl a ve firmě to na rovinu řekl a vysvětlil, že tudy cesta spíš nepovede,“ vypočítává Kosař s tím, že to je přesně důvod, proč by mělo na strategii pracovat více lidí z firmy a employer branding manažer by měl být jeden z nich.

Důležité je si hned na začátku říct, na co se potřebujeme zaměřit. Jestli směrem dovnitř, nebo jestli potřebujeme šířit povědomí o značce ven.

A není to jediný důvod. Manažer employer brandingu musí také umět realisticky odhadnout rozpočet, který bude potřeba, aby se danou strategii podařilo naplnit. Pokud ho vedení není ochotno dát, tak je potřeba ho znovu přepočítat. Kosař, který rád přirovnává employer branding ke stavebnictví, říká: „Za dva miliony vám také nepostavím panelák, ale jestli je ten panelák pro strategii firmy klíčový, tak musíme ten rozpočet přehodnotit.“

Jak vůbec vytvářet rozpočet pro employer brandingovou strategii a mnohem více se dozvíte při poslechu další epizody EB Talks, kterou si můžete pustit už nyní na SpotifyYouTube a v Apple Podcasts.

Co dalšího se dozvíte?

  • Jak nastavovat rozpočet?
  • Jaký nástroj je na vytváření employer brandingové strategie podle Kosaře nejlepší?
  • Jak si správně nastavit cíle, aby byly realistické, vy je dokázali splnit a budovali si důvěryhodnost?

Zemědělství je kvůli klimatickým změnám v ohrožení. Uhlídají úrodu čidla a drony?

Budoucnost zemědělství? Čidla a drony. Podívejte se na unikátní projekt firmy T-Mobile a České zemědělské univerzity v novém dílu Cloudové civilizace.

0Zobrazit komentáře

Projekt Chytrá krajina má ukázat, jak se dá díky technologiím přizpůsobit probíhajícím klimatickým změnám. Lze třeba chytře využít vodu v krajině nebo hnojit jen tam, kde je potřeba. „Na ploše, kterou jsme nazvali Amálie, jsme umístili přes tisíc čidel, jež monitorují hydrologické poměry v celém regionu,” nastiňuje správce areálu Vlastimil Osoba z České zemědělské univerzity úlohu Amálie i nainstalovaných technologií od firmy T-Mobile.

Vybudovaná 5G privátní infrastruktura umožňuje na Amálii sbírat obrovské množství dat z různých zdrojů, třeba z už zmíněných čidel nebo 5G dronu.

„Amálie je hlavně o precizním zemědělství. Spolupracujeme tu na pokrytí v rámci dat a na jejich samotném využití. Nasbíraná data převedeme do centrály na servery, kde se ukládají a analyzují. Z toho pak vznikají předpovědi, jak se budou třeba chovat srážky nebo podzemní voda, data z dronu nám ukážou, kde je potřeba hnojit, více zalévat a podobně,” popisuje v dalším dílu Cloudové civilizace Senior Business Architect Jindřich Hemer z T-Mobile CZ.

S daty pak v T-Mobilu pracují pomocí softwaru Sequoia, který je unikátní nejen svojí univerzálností, ale i snadným uživatelským rozhraním. Člověk tak jednoduše může skládat testovací sekvence pomocí jednotlivých příkazů a následně sbírat a analyzovat data například z krajiny Amálie.

Data z dronu nám ukážou, kde je potřeba hnojit či více zalévat.

„Při řízení dronu můžeme použít příkaz pro let na určité souřadnice, pro sejmutí snímku z termokamery nebo pro vyhodnocení maximální teploty ze snímku. Podle výsledku pošleme dron na další souřadnice nebo naopak zůstane na místě, udělá snímek normální kamerou a hledá třeba zvěř v polích. Automatické vyhodnocení z analýzy obrazu provádíme na výkonném Edge serveru. Data mezi tímto serverem a dronem proudí přes rychlou 5G síť,“ vysvětluje IT vývojář Jaroslav Herodes z T-Mobile CZ.

Podívejte se na celou Epizodu #3 seriálu Cloudová civilizace se Sarou Polak! A napište nám do komentářů, kde jinde ve světě by optimalizace zemědělství mohla mít pozitivní společenský dopad. Tipnete si, jaké civilizace v minulosti doplatily na to, že neuměly efektivně nakládat se svými zdroji?