Jaká byla česká herní vývojářská konference GameeCon?
Minulou sobotu proběhl v prostorách nedávno otevřené budovy MSD IT – FIVE 2. ročník herní vývojářské konference GameeCon, kterou uspořádal tým českého herního startupu Gamee za podpory partnerů Google Developers Group, CzechCrunch, Retroherny a MSD IT.
Hlavním tématem byl především vývoj her prostřednictvím technologií v HTML5 a JavaScript, což je věc ve které spousta tvůrců vidí i díky jednoduchosti a možnosti výtvory přenášet snadno na více zařízení, právě budoucnost herního vývoje.
Youtube celebrita Mark Brown
A o kvalitní obsah tentokrát nebyla nouze, protože poté, co se mikrofonu chopila zakladatelka a šéfka Gamee Božena Řežábová, která shrnula dosavadní cestu a i plány svého herního startupu, došlo i na dlouho očekávanou přednášku britského youtubera Marka Browna, který se na svém populárním Youtube kanále: Game Maker’s Toolkit zaměřuje na analýzu herního designu a kritiku her.
Během své přednášky pak Brown konkrétně vývojářům doporučil, aby se v průběhu vývoje dívali na hry především z pohledu hráče samotného a upozornil také na srozumitelnost vizualních prvků hry, kde je důležité na první pohled jasně vědět, co sbírat a co je nebezpečné.
Československý herní vývojář a tvůrce Chameleon Run, Ján Ilavský
Dalším neméně známým hostem byl Ján Ilavský, který představil divákům důvody stojícími za úspěchem jeho hry Chameleon Run, která má nyní více než 7 milionů stažení a mimo jiné se před pár měsíci dočkala ocenění Apple Design Awards.
Ilavský jakožto jeden z nejúspěšnějších tvůrců her ve své přednášce popsal osobní příběh, kdy s narůstajícími zkušenostmi vzrůstají i pochybnosti. Kromě toho Ilavský nastínil i svou zkušenost optimalizace her pro barvoslepé hráče, kdy jde dle statistik mezi muži až od 10 % potenciálních hráčů. Zároveň také došlo na představení dema VR hry Beat Saber, na které pracuje vývojářské studio Hyperbolic Magnetism, jehož je právě Ilavský spoluzakladatelem.
Dalšími hosty pak byli Michal Vodička z Gamee, který se ve své přednášce věnoval time flow a správě projektů ve vývoji HTML5 her, a Pavel Janda, který představil anti-cheat systém, který v současné době GAMEE vyvíjí.
Vše zakončila Google Developer Expertka Jana Moudrá a Josef Večerník, který rozebral současné trendy na poli vývoje WebGL & WebVR.