Jaké to je být krysou v korporátní kleci? Česká hra od tří bratrů se strefuje do firemní kultury
Rodinný projekt Rats in a Cage od vývojářů se zkušenostmi z Warhorse si hravou formou hádanek a puzzlů bere na paškál korporátní bullshit.
České videohry zažily raketový rok a jejich tržby vystřelily nad sedm miliard korun, ve stínu obřích studií jako Beat Games nebo Bohemia Interactive však mravenčí práci na menších, ale rozhodně ne nutně méně zábavných titulech odvádí nezávislí vývojáři. Třeba při spojování korporátního bullshitu, absurdního humoru a logických hádanek v titulu Rats in a Cage, ve kterém si můžete vyzkoušet pocity krysy v kleci, respektive zaměstnance v korporaci.
Rozšiřte po kanceláři pár peprných pomluv. Nalákejte kolegy na kávu (ale ve skutečnosti do pasti). Nebo na ně beze studu přehoďte své úkoly a přivlastněte si zásluhy. Především pak nezapomeňte předstírat, že důležitý e-mail vám jednoduše nepřišel. Léty prověřené strategie lidského chování si nyní vyzkoušíte i v krysí videohře. Satira Rats in a Cage od českých tvůrců vám přesně tyto triky umožní zopakovat – a právě se představuje demoverzí na dnes odstartovaném festivalu Steam Next Fest.
„Kromě logických hádanek si na vlastní kůži projdete tím nejhorším, co se v korporátech dá zažít,“ popisuje hru Petr Hudeček, který Rats in a Cage vyvíjí ve volném čase s manželkou Monikou a dvěma bratry Ondřejem a Michalem.
„Hru intenzivně vytváříme něco málo přes půl roku, používáme nástroje a částečně recyklujeme kód z mé dosavadní tvorby,“ dodává pro CzechCrunch. Rodinný podnik totiž staví na zkušenostech z videoherní branže, ale i s působením v obřích společnostech.