Jako ze starých časů. Mattoni začala stáčet své vody do vratných lahví, aby produkovala minimum odpadu

Nová skleněné lahev Mattoni

Foto: Mattoni 1873

Před necelými dvěma týdny nápojářské společnosti Mattoni a Kofola ohlásily svůj plán vrátit se zpátky ke sklu a stáčet své nápoje do zálohovaných lahví. A právě první jmenovaná firma se k tomu uchyluje od dnešního dne s jasným cílem – podporovat cirkulární ekonomiku, respektive produkovat co nejméně odpadu.

Počínaje dneškem začala společnost Mattoni stáčet minerální vodu do zálohovaných skleněných lahví určených pro maloobchodní prodejny, přičemž na základě slov její mluvčí Andrey Brožové už teď firma pozoruje, že je o skleněné lahve mezi zákazníky zájem. Poprvé se na pultech objeví koncem tohoto měsíce.

S rozšířením nabídky o skleněné litrové láhve se pojila i investice v řádech desítek milionů korun. „Je do toho zahrnutý vývoj lahve, veškerá marketingová podpora, ale především je to o nákupu lahví a přepravek. Byly tam i nějaké menší úpravy na lince a myčce, která tady funguje i na lahve, které používáme v restauracích,“ říká Brožová.

1mattoni-1

Přepravka s novými zálohovanými lahvemi od Mattoni

Foto: Mattoni 1873

Od konce září tak zákazníci budou moci v obchodech narazit na speciálně navržené průhledné lahve od sklářů z Dubí z Teplic, ve kterých bude perlivá i neperlivá voda od Mattoni. Do budoucna chce firma nabídku skleněných lahví zvyšovat, ovšem o snížení produkce její vody v plastových lahvích zatím neuvažuje.

Návrat ke skleněným lahvím však neiniciovala pouze Mattoni, ale také Kofola, další velká nápojová značka produkující zpravidla slazené limonády. Ta by chtěla svůj koncept vratných skleněných lahví rozjet zřejmě na počátku příštího roku s tím, že se objeví litrová Kofola, Rajec a Vinea.

Krnovská firma v tomto případě sází na systém, který nazývá Cirkulka. V něm budou hlavní role hrát vratné litrové lahve, modulární přepravky a nová logistika. Primární idea spočívá v tom, aby si lidé nakoupili své oblíbené nealkoholické nápoje, vypili je a vrátili, podobně jako třeba lahve od piva. Kofola je následně vymyje, naplní a znovu pustí do oběhu.

„Ctíme metodu RRR, čili Reduce, Reuse, Recycle (Omez, Znovupoužij, Zrecykluj), která tvoří základní princip při ekologickém nakládání s odpady. Poté, co jsme uvedli na trh lahve ze 100% recyklovaného plastu (rPET), jsme se nyní rozhodli přijít s konceptem snadno vratných lahví na nealko,“ vysvětloval Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

S přispěním ČTK.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.