Jan Fabini loni prodal nádobí za 153 milionů a našel novou šéfku. Pro další růst bude lepší než já, říká
Šestadvacetiletý zakladatel značky nádobí Fabini z firmy neodchází, každodenní řízení ale má nově na starosti Radka Vaculíková.
Plánem bylo prodat nádobí za 150 milionů, nakonec se ho loni podařilo ještě o téměř tři miliony korun přeplnit. Česká značka nádobí Fabini, kterou v roce 2019 založil tehdy dvacetiletý Jan Fabini, má za sebou další úspěšný rok. Prodala v něm 146 tisíc produktů a v obratu meziročně vyrostla opět dvojnásobně. I nadále se navíc drží v zisku a plánuje se dál rozrůstat. Do exekutivního čela firmy se navíc koncem roku postavila nová šéfka. Zakladatel Jan Fabini vsadil na Radku Vaculíkovou, která přišla před více než třemi lety jako finanční a provozní ředitelka a nyní se posunula do role CEO. Ve firmě drží i minoritní podíl.
„Od začátku se snažím obklopovat kvalitními lidmi a Radka je jednou z nich. Na konci loňského roku jsem usoudil, že pro další růst a vývoj bude lepší, když tuto roli převezme právě ona. Značku Fabini jsme společně budovali víceméně od začátku a na jejím řízení se podílela už delší dobu. Já svou hodnotu vidím spíš v posouvání a rozšiřování než v každodenní operativě,“ vysvětluje pro CzechCrunch Jan Fabini.
Závěr loňského roku, který bývá pro e-shopy tradičně nejsilnější, už odřídila pětatřicetiletá Radka Vaculíková, která dříve působila přes šest let v KPMG a zkušenosti s online byznysem získala také v Zootu. Vedle již zmíněného počtu prodaných produktů se společnosti Fabini podařilo v loňském roce vydat celkem dvanáct kolekcí nádobí, uzavřela spolupráci s pěti známými ambasadory, mezi nimiž byli například Zdeněk Pohlreich, Těhotnej Kuchař nebo Mirka van Gils Slavíková, a posílila management.
„Rok 2024 byl pro nás ve znamení růstu. Věnovali jsme se vývoji velkého množství nových i vylepšování stávajících produktů, ale také budování značky a rozšiřování týmu,“ vysvětluje nová výkonná ředitelka Radka Vaculíková. Marketing značky Fabini od léta řídí Jaroslav Kaucký ze Zootu, šéfem značky je Radim Stezka z Footshopu a finanční a provozní ředitelkou se stala Natálie Švecová, která přišla z Rohlíku.
Zakladatel Jan Fabini se podle svých slov věnuje zmíněnému rozšiřování brandu, ale podrobnější zatím být nechce. Nejprodávanějším produktem roku 2024 se stala pánev z vícevrstvé nerezové oceli z kolekce Lucca 3.0 s průměrem šestadvacet centimetrů a česká firma chce nejen s tímto produktem letos uspět i v zahraničí.
Po Česku a Slovensku se vydala do Nizozemska. V tržbách plánuje dosáhnout na více než 260 milionů. „Od našeho vzniku na konci roku 2019 jsme vyrostli každý rok přibližně dvojnásobně. Už jsme stihli uvést na trh největší letošní kolekci a letos nás čeká launch celkem 36 nových produktů. Na růst o 116 milionů korun jsme dobře připraveni,“ říká Radka Vaculíková.
Jan Fabini firmu buduje od roku 2019 i s pomocí investorů Jiřího Hlavenky a Martina Rozhoně, kteří mu na rozjezd poskytli řádově několik milionů korun. Sám Fabini je stále největším podílníkem, když drží přes 45 procent. Hlavenka má přes 34 procent, Martin Rozhoň přes pět procent a Radka Vaculíková tři procenta. Zbylých téměř dvanáct procent patří marketérovi Pavlu Mezihorákovi, který stál u rozjezdu celé značky. Dnes šestadvacetiletý Fabini kdysi ještě na střední škole prodával elektroniku z Číny, pak ho ale okouzlilo nádobí a pustil se do rozvoje vlastní značky.