Jaroslav Beck uvádí plechovky Cans. Je v nich ochucená perlivá voda bez cukru a sladidel
Po odchodu z Beat Saberu představuje Beck další ze svých projektů. Dal dohromady tým, který chce v Evropě uspět s novým nápojem.
Když si vymyslíte nápoj, který byste chtěli pít, ale na trhu nic takového nenajdete, tak si ho musíte vyrobit. Jaroslav Beck si rád pochutná na vychlazené limonádě, ale ideálně bez přidaného cukru a sladidel. Právě to splňuje nová značka Cans, se kterou přichází spoluzakladatel herního hitu Beat Saber na trh a ambice má tradičně velké. Dal dohromady tým lidí, již mají zkušenosti třeba z Red Bullu, který se svými plechovkami dobyl svět, a chtějí společně ukázat, že když je nějaký nápoj sladký, ještě to neznamená několik kostek cukru na pár decilitrů.
„Hledal jsem pro sebe řešení, jak snížit příjem cukru, ale mít i tak drink, který si chci užít. Inspirovala mě osobní zkušenost z Los Angeles. Nabídka, která by mě bavila, v Evropě nebyla a dovoz z USA byl nesmysl, proto jsem rozjel vlastní značku,“ vysvětluje svou motivaci Jaroslav Beck, který se letos v květnu rozhodl ukončit veleúspěšnou etapu v Beat Games, kde spolu s Jánem Ilavským a Vladimírem Hrinčárem vytvořili dosud vůbec nejúspěšnější hru pro virtuální realitu.
V roce 2019 Beat Saber pod svá křídla získala společnost Meta Marka Zuckerberga, kde společně s celým týmem až donedávna působil i Beck. Nyní se vydal hledat nová dobrodružství. A právě před necelými čtyřmi lety, v době, kdy se řešil prodej Beat Games, je třeba hledat základy značky nápojů Cans.
„Tehdy jsme měli na stole asi třicet plechovek všech možných klasických limonád. Už pěknou řádku let se snažím cukru, pokud možno, vyhýbat, ale tenkrát to prostě nešlo. Vypil jsem jich během toho týdne mraky. Pochopitelně každá další limonáda mě po prvotním nakopnutí dostala do větší ospalosti a chuti na další sladký snack. Nakonec to skončilo diskuzí s několika právníky u kávovaru, kolik jsme vlastně za jeden den do sebe dostali cukru díky limonádám,“ vzpomíná Beck.
Spočítali, že každý požil téměř dvě stě gramů cukru, což byla rozbuška, která nakonec dala vzniknout novému nápoji. Dnes pětatřicetiletý podnikatel, který investuje do řady dalších startupů, si začal ve Spojených státech všímat ovocných limonád, které v sobě paradoxně neměly žádný cukr ani sladidla, a to ho zaujalo. Když po návratu do Česka v místních obchodech nenašel žádnou podobnou alternativu, která by mu chutnala, spojil se s několika kamarády a dali se do tvorby vlastní značky.
Za Cans stojí spolu s Beckem také Jan Rambousek a Dominic Rice. Hlavním investorem projektu je Jaroslav Beck, který v něm drží 80 procent. Po deseti procentech mají Rambousek s Ricem, kteří se sešli v projektu Automobilist. Ten vydává unikátní obrazy se sportovní tematikou a zatímco Rambousek stál u jeho zrodu, Rice ho nyní vede jako CEO. Navíc má zkušenosti z Red Bullu, kde působil jako strategický manažer.