Je libo snídani od kurýra? Dáme jídlo vyslyšelo zákazníky a začíná rozvážet míchaná vajíčka či rohlíky už od rána

Iva BrejlováIva Brejlová

damejidlo-kuryr

Foto: Dáme jídlo

Kurýr Dáme jídlo

0Zobrazit komentáře

Míchaná vajíčka, toasty, tvarohové koláče nebo domácí rohlíky s medem jako první jídlo dne, aniž byste vstoupili do kuchyně – to je nabídka, o kterou se právě rozrostlo Dáme jídlo. Snídaně přidává tuzemská služba ke svačinám, obědům a večeřím, které již v Česku rozváží devátým rokem. Prozatím se tato novinka týká Prahy, Brna a Ostravy, ale Dáme jídlo slibuje, že pokud se osvědčí, rozšíří se i do dalších měst.

„Dáme jídlo novinkou reaguje na poptávku ze strany zákazníků, z jejichž zpětné vazby bylo patrné, že v nabídce nejvíce postrádají právě snídaně. Jejich rozvoz se nyní stane trvalou součástí našich služeb,“ slibuje výkonný ředitel společnosti Filip Fingl. Zařazuje je mezi 8.00 a 10.30, přičemž kurýr má dorazit do 30 minut.

Dáme jídlo se pro snídaně spojilo se známými jmény, jako je Bageterie Boulevard, McDonald’s, Burger King, Starbucks či Fruitisimo, a připojily se i menší bistra a kavárny. V Praze je to populární Cukrárna Myšák, v Brně Bistro Franz a Ostrava může vybírat třeba u Black Kale Superfood baru. Nové snídaňové podniky na Dáme jídlo denně přibývají, a tak si ke snídani jde objednat třeba plněný sendvič Bánh mì nebo domácí granolu s jogurtem.

filip-fingl-dame-jidlo-min

Foto: Dáme jídlo

Filip Fingl, CEO Dáme jídlo

Podle firmy projevily o službu rozvozu snídaní zájem vedle zákazníků i samotné restaurace. Fingl věří, že by rozvoz mohly využít jak ty s dosavadním zaměřením na obědy a večeře, tak menší bistra a kavárny, které při současných opatřeních fungují velmi omezeně.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dáme jídlo už rozšířilo svou logistickou síť a nedávno začalo rozvážet také potraviny a další související zboží díky spolupráci s Tesco Expres. Hlásí, že dodržuje přísná hygienická opatření, a zajišťuje i bezkontaktní doručení objednávky. Kurýr prostě jídlo doručí na předem domluvené místo, zákazníka informuje přes mobilní telefon a na převzetí objednávky pak dohlédne z bezpečné vzdálenosti.

Firma říká, že ostatními službami doručí během špičky přes 2 500 objednávek za hodinu, a toto číslo stále roste. Už v půlce října hlásila, že se k ní kvůli aktuálním opatřením hlásí noví zájemci každý den. I konkurence však vidí ve snídaních zajímavou možnost. „Zatím rozvážíme snídaně jen v Praze od 9 hodin, ale díváme se na možnosti i v ostatních městech a také o možné úpravě otevírací doby,“ zmiňuje Jan Foret, šéf českého Woltu, s tím, že se snídaně týkají nižších stovek restaurací na platformě.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Hříčka v Malování? Footshop má nové logo, které je podle Petera Hajdučka promyšlenější, než se může zdát

Filip HouskaFilip Houska

footshop

Foto: Footshop

Nové logo Footshopu, za kterým stojí grafické studio Najbrt

0Zobrazit komentáře

Footshop odjakživa charakterizovala silueta tenisky, pod kterou společnost Petera Hajdučka dokázala velké věci. Od expanze na zahraniční trhy přes prodej prémiového sortimentu až po limitované spolupráce s giganty jako Adidas nebo KangaROOS. Pod svým ikonickým logem se Footshop vypracoval na špičku ve svém oboru a teď, po devíti letech od svého vzniku, přichází výrazná vizuální proměna.

Zvučný prodejce streetwearové módy s loňským obratem okolo 760 milionů korun se spojil s grafickým studiem Najbrt, aby společně představili novou vizuální identitu. Přesněji řečeno směsici nových log, které mají lépe zdůrazňovat prémiovost značky a podněcovat její zdravou drzost, jež se prolíná napříč „footshopáckou” nabídkou. V mnohých sice může vyvolávat pocit, že byla nová vizuální identita vyrobena pět minut před schůzkou v legendárním programu Malování, ale z toho si Peter Hajduček nic nedělá, naopak.

„Pro nás není podstatný symbol jako takový, ale celý systém, který se za novou vizuální identitou skrývá. Vzhledem k jeho promyšlenosti a propracovanosti tak lépe dotváří představu o Footshopu jako otevřené a dynamické platformě,“ říká třicetiletý šéf Footshopu, který před časem předal část své každodenní agendy novému provoznímu řediteli Martinu Katzerovi.

footshop-logo-min

Foto: Footshop

Nové logo Footshopu může mít mnoho podob

footshop-loga_1

Foto: Footshop

Nové logo Footshopu má mít promyšlený vizuální koncept

Jak je z návrhů patrné, nové paletě custom log, na nichž obě strany dlouho pracovaly, dominuje jednoduchý nápis Footshop, na který byl použít odlišný font. To, co vyvolává diskuze, jsou ovšem netradičně pojaté linky, které se do názvu propisují a poměrně zběsilým způsobem ho doplňují. Ty mají podle kreativců z Najbrtu zdůrazňovat spontaneitu a bezprostřednost.

„Šlo o to zachytit street smart drzost, se kterou můžete něco škrtnout, na něco se podepsat, ale zároveň to jen punkově nenegovat, ale s jistým infantilním optimismem vytvořit něco rozverně nového. Čáry jsou podložené disciplinovaným řemeslem a expertízou,“ popisuje studio, které se v minulosti postaralo například o návrh nového loga pro pražskou Národní galerii.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Footshop tak od dnešního dne nechává svůj poněkud konzervativní přístup k vizuální identitě firmy za sebou a překlápí se do nové éry, ve které chce mimo jiné nastavit nové mantinely všem kreativcům. To Hajdučkova společnost považuje za bytostně důležité, jelikož patří mezi jedinečného hráče na českém trhu, který se snaží navazovat nápadité teniskové spolupráce, kvůli kterým oslovuje i zahraniční giganty.

peter-hajducek-footshop4

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Peter Hajduček, zakladatel Footshopu

S novou směsicí log chce dále sjednotit svou digitální komunikaci, na které v jeho řadách čím dál více záleží. Už dávno totiž nepůsobí čistě jen ve sneakers byznysu, ale šlape i do oblečení. Důkazem může být i nedávno ohlášený second hand s prémiovou módou za nižší ceny, který přišel spolu s desítkami milionů v investicích, jež bude Footshop využívat pro otevírání nových zahraničních poboček a digitální inovace.

Zásadním bodem pro Footshop může být i příchod zmíněného Martina Katzera na pozici provozního ředitele a prakticky pravé ruky Petera Hajdučka. Ten bude zodpovědný za každodenní provoz a vzhledem k jeho zkušenostem ze společnosti Eyelevel, která navrhuje moderní prodejny pro značky typu Nike, Adidas, Vans nebo The North Face, se jeho jmenování zdá být dobrou volbou při další expanzi.

Pokud se chcete o Footshopu dozvědět víc, poslechněte si náš CzechCrunch Podcast s jeho zakladatelem Peterem Hajdučkem. A jak vypadá kompletní nová vizuální identita Footshopu, se můžete podívat zde.

footshop-rebrand1

Foto: Studio Najbrt

Nová vizuální identita Footshopu se objeví i na krabicích

footshop-rebranding-min

Foto: Studio Najbrt

I takto může po rebrandingu vypadat outdoorová reklama Footshopu

footshop-rebrand2

Foto: Studio Najbrt

Nová vizuální identita Footshopu na jedné z jeho poboček